Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

der sker ikke noget

Oprettet d. 22-03-2011 kl. 07:57 af

Jeg er inde i en periode hvor der ikke sker en dyt på vægten !!
ifølge mit kalorieforbrug skulle jeg ligge rigtig godt, men alligevel sker der ikke noget.
jeg er stædig og vil ikke give op... men alligevel hvor bliver gevinsten af ??

Sv: der sker ikke noget

Oprettet d. 22-03-2011 kl. 09:19 af

Hej Camilla,

Hvor ligger du kcal-mæssigt (hvor stort underskud?) og over hvor længe har du talt? Hvor længe har vægten stået stille?

Jeg havde samme oplevelse efter 2½ uge med tælleriet (jeg har ikke talt kcal de første mange kilo af mit vægttab), så jeg har indført en dag (lørdag), hvor jeg ikke tæller, men spiser det jeg har lyst til (dermed også usunde ting). Det giver mig en dag med langt flere kcal end de 1500, jeg ligger på ugens øvrige 6 dage. Jeg ønsker derved at give min forbrænding et spark, så den ikke 'skruer sig selv ned' til de 1500 kcal og vægten dermed finder et stabilt leje. Resultatet efter første uge blev -400 gram (lidt lavt, men ganske okay i betragtning af, at det er de sidste kilo, jeg kæmper med).

Måske, du kan bruge min model til noget... En dag med flere kalorier vil ifølge min erfaring sætte gang i forbrænding og du kan jo sagtens holde den i den sunde bane. Jeg er bare en 'kulhydrat-gris', men det begrænser jeg så til 1 dag.

Mvh.
Anne Mette

Sv: der sker ikke noget

Oprettet d. 22-03-2011 kl. 11:11 af

hej Anne Mette

tak for dit svar.. jeg har også selv tænkt på det med at min forbrænding måske er gået i overlevelses camp :) så måske skulle jeg lave fredag eller lørdag til syndens dag. Jeg har jo ikke været igang så længe endnu. en lille månedstid og har smidt de første 3 kilo sådan rimelig hurtigt. går udfra det er væske det meste !!
jeg har lagt mig selv på 1200 kcal pr dag, det er lidt lavt, det ved jeg, men synes jo også der er nok at tage af med mine 92 kilo !! de fleste dage ligger jeg så under ihverfald iflg min kalorietæller fordi jeg så motionere mere. jeg har købt en motionscykel som får en ordentlig tur hver aften :)
har derfor også tænkt på muligheden for at muskler er tungere end fedt :)

mange hilsner
Camilla

Sv: der sker ikke noget

Oprettet d. 22-03-2011 kl. 11:41 af

Hej igen Camilla,

Ja, jeg så godt, da jeg havde skrevet, at du havde lavet indlægget med NUPO. 1200 kcal er meget lavt og det er i hvert fald ikke en god ídé at ligge under, som du skriver, du gør nogle dage.
Ja, det går altid lige hurtigt med de første kilo, hvor hovedparten nok er væske.
Og ja, muskler er tungere end fedt, så det er også en mulighed - jeg vil dog bare mene, at du burde tabe dig på bare 1200 kcal i dagligt indtag trods øget muskelmasse.

Du kan prøve at 'snyde' forbrændingen, som jeg gør med en høj-kcal-dag, MEN det kræver en del selvdisciplin, da det er som om at skulle starte på 'kur' igen hver søndag, fordi man lige bryder rytmen og 'driller' kroppen. Det er ikke nemt, men hvis det virker, kan det motivere i sig selv. Det motiverer samtidig også mig, at jeg har en 'gulerod' at se frem til hver lørdag - så kan jeg nemmere overholde mit 'budget' de øvrige dage.

- Anne Mette

Sv: der sker ikke noget

Oprettet d. 25-03-2011 kl. 20:14 af

Husk nu at hvis du ligger på de anbefalede 500 kcal i underskud alle dage, og holder en ugentlig "fridag" med pizza, cola og chips, kan det hurtigt blive til et kalorie OVERrskud på mindst 1200 den ene dag.

Lidt hurtig hovedregning siger dermed at dit samlede underskud på en uge kun bliver 1800 kcal, hvilket svarer til et vægttab på 257g.

Et godt råd må være, hvis I trænger til en "fridag", så hold en hver måned i stedet for hver uge...

Sv: der sker ikke noget

Oprettet d. 26-03-2011 kl. 07:29 af

Jeg kan bare sige, at min 'spisedag' en gang om ugen virker. Jeg har smidt 1,5 kilo på de sidste 2 uger ;-) (målet er 500 gram om ugen, så det går rigtig godt)

- Anne Mette

Sv: der sker ikke noget

Oprettet d. 26-03-2011 kl. 12:52 af

Jeg benægter heller ikke den virker. Men dit vægttab per uge, kunne være dobbelt så højt uden "spisedagen" :)

Sv: der sker ikke noget

Oprettet d. 27-03-2011 kl. 08:27 af

Det betvivler jeg... da det stod næsten stille, inden jeg startede den 'rutine'... Et ekstra plus er, at det løfter lige min energi til næste uges træning :-)
Kan være det kommer an på en prøve igen en dag, men nu har jeg heldigvis ikke så langt ned til mit mål.

Sv: der sker ikke noget

Oprettet d. 08-05-2011 kl. 10:23 af

Ok ide med en spise dag, men brug den dag til ekstra meget motion. Jeg dyrker motion hver 3 dag, løb og styrketræning og hver 3 dag har jeg faktisk spise dag, men jeg har nøje udmålt det jeg spiser og det jeg dyrker motion, så det går lige op. Mit cal ligger på 1500 pr dag. Jeg taber mig 0,5 kg om ugen helt stabilt. Tænk også på at det er svært at stole helt på din vægt, den kan svinge mellem 1 til 2 kg. Jeg vejer mig hver dag om morgenen og kan først se en stabil tendens efter 7 til 10 dage hvor kurven går ned.

Sv: der sker ikke noget

Oprettet d. 09-05-2011 kl. 10:23 af

ja det med vægten giver jeg dig ret i ... lige nu er den lidt upålidelig :) men det går den rigtige vej, synes bare det er træls at skrive vægten herinde, når kurven går opad, så springer jeg hellere over og venter til den er faldende igen!!
synes det er meget svært at skrive kcal på aftensmaden herinde.. hvordan gør du det ??

Sv: der sker ikke noget

Oprettet d. 07-07-2011 kl. 22:20 af

Lige et godt råd, vægten er sjældent det bedste måleredskab, prøv i stedet at mærke efter hvordan tøjet sidder...

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.