Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Fredagsvejning 05/01 -18

Oprettet d. 05-01-2018 kl. 10:42 af

Start 110.0
Primo december 90.6
Idag 90.5
Vægttab dec. 0.1
Vægttab ialt 19.5 kg

Jeg kom helskindet gennem december. Det er vist det væsentlige. Jeg har stadig cravings som jeg skal arbejde på at styre. Det skal jeg lære hvis jeg vil fastholde vægttabet også i fremtiden.

Mit nytårsforsæt i denne retning er at forsøge at huske at dyrke motion (løbe) mindst hver anden dag og gerne op til 5 gange ugentligt. Men lige nu er fokus hver 2. Dag.

Hvordan er december gået for jer andre og er i klar til 2018?

Sv: Fredagsvejning 05/01 -18

Oprettet d. 05-01-2018 kl. 18:09 af

Min vægt før jul 108kg.
I dag 107,5 kg.
Så et tab 0,5kg.

jeg har haft en god dec. er begyndt på at få udryddet de "gode"/dårlige kcal. motion et par gange om ugen ja det skal der jo til livet er dejligt.

God uge til jer

Sv: Fredagsvejning 05/01 -18

Oprettet d. 05-01-2018 kl. 19:35 af , sidst redigeret d. 05-01-2018 kl. 19:36

Vægt 201217 73,2
I dag 73,9
Status +2,0

Der var allerede et plus inden jul så ca 2 kg har det kostet her. Nu er det op på hesten igen og klar til tage kampen op med at komme under 70 kg.

Sv: Fredagsvejning 05/01 -18

Oprettet d. 06-01-2018 kl. 20:29 af

Startvægt d. 13/7: 100,6 kg

vægt i dag: 84,9

Jeg har taget 4 kg på i december måned, men så har jeg også spist lige hvad jeg ville. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal fortsætte med at skrive min vægt ind her hver fredag. Var lidt stresset omkring det inden jul, men på den anden side er det også godt for mig at stå til "ansvar" for noget :) Men hvis jeg ikke lige skriver min vægt ind hver fredag vil jeg alligevel følge med og kommentere på jer andres anstrengelser og resultater :) Nu ser vi lige hvad jeg beslutter mig til. jeg er kommet ind i en god spisevane igen og kan faktisk mærke at jeg har savnet at spise ordentligt. Jeg kan IKKE tåle sukker!!

Men hvor er du bare for sej Eskima!! Du har bare klaret december SÅ FLOT og iøvrigt har du klaret det så godt lige siden du startede. :)

Og velkommen til kbl 106.

Og Gitte: vi ved jo at du nok skal komme af med dine to kilo snart igen :)

God søndag til jer alle :)

Sv: Fredagsvejning 05/01 -18

Oprettet d. 07-01-2018 kl. 13:40 af

Så er jeg med igen. Efter en stresset december med kunstudstillinger og alt for meget at give sig til, gav jeg los i julen og ik ikke mindre end 3,6 kg ekstra spæk som tak. Oh well- det var TOTALT det værd.
Så jeg kom op på 113,6 1. januar- og nu siger den 112,2 så -1,4 kg i denne uge bare ved at holde op med at proppe fjæset nonstop. Lovely. Så starten var 120, og nu er jeg på 112,2 stadig godt.
I er så seje at i kan fortsætte kampen nonstop!! O_O Bare jeg ikke havde ryggrad som en regnorm.

Sv: Fredagsvejning 05/01 -18

Oprettet d. 07-01-2018 kl. 18:39 af , sidst redigeret d. 07-01-2018 kl. 18:40

Jeg er ikke gået på kur endnu. Jeg er kun startet med at spise det rigtige mad. Skal lige på sukker-nedtrapning og finde den rigtige motivation. Det er ikke helt så nemt, når det er mørk og jeg konstant er træt. Men jeg ved jeg kan og jeg vil. Det hjælper dog at skrive vægten ind, så jeg ikke giver fuldstændig slip.

Ludvig. Jeg kan heller ikke tåle sukker. Får jeg lidt vil jeg have mere. Kom med på fredagsvejningerne alligevel, prøv om du kan holde vægten et stykke tid indtil du kan klare et skridt mere. Du har smidt mere end 15 kg siden juli måned. Du kan være super stolt af dig selv. Brug lidt tid til at være glad for dit nye jeg klap dig på skulderen i stedet for at svinge pisken. Det er en livsstilsændring du er i gang med. Det bliver ikke lige ordnet på et halvt år. :-) Håber du er på igen på fredag.

Sv: Fredagsvejning 05/01 -18

Oprettet d. 07-01-2018 kl. 20:37 af

Ja Ludvig. Giv lyd fra dig om fredagen. Så er det egentligt underordnet om du skriver din vægt. Men måske bare skriver kort om din uge. Det giver så meget at vide at man er flere.

Jeg arbejder rigtig meget med min kost. Førhen var det rigtig tit noget med hakket kød til aften og usund kantinemad til frokost.
Jeg prøver at lave madpakke 4 gange om ugen og med ting hvor jeg kan lave til 2 eller flere dage på een gang. Så er det bare at hive ud af køleskabet om morgenen oog så holder man faktisk til at spise sundt hele dagen.
Jeg prøver også at skære ned på kød - og spise vegetarisk et par gange om ugen for at tvinge mig selv til at prøve noget nyt. Og der er overraskende mange lækre proteinrige mættende opskrifter på nettet. Søg f.eks. på vanløse blues for spændende ting. Eller madbanditten hvis de skal være med kød og lødigt.
Jeg følger ikke nogen stil (paleo, lchf mm) men prøver at gå efter ting der mætter, sundt fedt, masser af groft grønt, godt med protein. Og så ellers bare noget der smager godt.

Håber vi "ses" på fredag.

Sv: Fredagsvejning 05/01 -18

Oprettet d. 15-01-2018 kl. 06:31 af

Sidste fredag 94,8
Denne fredag 96,9

Taget 2,1 kg på

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.