Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Fredagsvejning d. 29/9 2017

Oprettet d. 29-09-2017 kl. 05:30 af , sidst redigeret d. 29-09-2017 kl. 05:30

Startvægt d. 13/7: 100,6 kg

vægt sidste fredag: 89.9 kg

Vægt i dag: 88.5

Vægttab denne uge: 1.4kg

Vægttab ialt: 12.1 kg

Rigtig god uge :) Min krop er tilbage i fuld ketose igen, og så går det bare strygende med ikke at være så mad-fixeret hele tiden :) :)

Og hvor er det dejligt, at vi bliver flere og flere til fredagsvejningerne, så velkommen til alle de nye :)

Glæder mig til at læse om hvordan jeres uge er gået og rigtig god vind til jer alle :)

Sv: Fredagsvejning d. 29/9 2017

Oprettet d. 29-09-2017 kl. 08:21 af , sidst redigeret d. 29-09-2017 kl. 08:21

Sidste fredag 72,7
Denne fredag 72,8
Status +0,1

Det var jo ikke så godt. Havde håbet på et lille vægttab, men ikke her til morgen øv øv.
Held og lykke til jer andre.

Sv: Fredagsvejning d. 29/9 2017

Oprettet d. 29-09-2017 kl. 13:58 af

Start 110,0
Sidste fredag 99,1
idag 98,0

Denne uge -1,1 kg
ialt 12 kg

Ludvig, det er virkelig flot gået, efter det i forvejen store vægttab - du må efterhånden skulle udskifte hele garderoben:-)

Gitte, op på hesten igen. Du er så tæt på målet:-)

Rigtig god weekend til jer alle.

Sv: Fredagsvejning d. 29/9 2017

Oprettet d. 30-09-2017 kl. 14:03 af

Så er jeg tilbage igen efter 14 dages "jeg er sur på mit vægttab gider ikke mere" Min vægt tog lige en tur op på 115 hvorefter jeg holdt op med at registrere, og veje mig. Nu er den gusdkelov nede på 112,4 igen så man kunne måske godt lige se, om ikke man kunne nå 105 til jul.
men som det ser ud nu- start 120, nu 112,4
samlet vægttab -7,6 kg siden start juli.
forsigtigt håbefuld.. Oh pasta du er min nemesis!

Sv: Fredagsvejning d. 29/9 2017

Oprettet d. 30-09-2017 kl. 14:22 af

Dejligt at du er med tilbage Heidi :) Var blevet helt nervøs for dig :) Det er jo lige når det er svært, at det er godt at der er nogen der hepper på sidelinjen. Og 7,6 kg er rigtig, rigtig fint!! Selvfølgelig når du 105 kg inden jul. Jeg tror på dig !!

Og flot også af dig Eskima :) Jeg venter med at udskifte garderoben lidt endnu. Må gå lidt rundt i gammelt tøj indtil idealvægten kan skues i det fjerne :) Jeg har mange kilo at tabe endnu :) :)

Nu mangler vi bare at høre fra Steen....... Og Gitte jeg synes sgu det er sejt at du kæmper som en gal for de sidste kilo. Det er godt gået!! Rigtig god weekend til jer alle :)

Sv: Fredagsvejning d. 29/9 2017

Oprettet d. 01-10-2017 kl. 02:11 af

Sidste fredag 97,3
Denne fredag 99,4 +2,1

Mit mål er at nå 85,0 inden jul, så jeg skal ikke have flere af disse uger.

Helt min egen skyld, har haft en trav uge på kontoret.

Må prøve at gøre det bedre næste uge. Skal nok komme efter det.
Er på ferie, så vender først tilbage er den 9/10.

Den nye uge:

Fre 99,4
Lør 99,2
Søn 99,0
Man
Tir
Ons
Tor
Fre

Sv: Fredagsvejning d. 29/9 2017

Oprettet d. 01-10-2017 kl. 14:14 af

Hej SteenKp
Det er et ambitiøst mål må jeg sige. Det er mere end et kg om ugen. Du må bare ikke miste modet hvis ikke det går.

Hellere sætte delmålet lidt lavere og så få en positiv overraskelse?

Og Heidi, det er stærkt kommet igen! Jeg er sikker på det nok skal gå den rigtige vej frem mod jul. Jeg havde også en hård uge forrige uge og jeg tror der var lidt pms-jeg-skal-da-have-sukker inde over. Nu er jeg forberedt på næste gang ?

Sv: Fredagsvejning d. 29/9 2017

Oprettet d. 01-10-2017 kl. 14:19 af

Tak Ludvig...!
Det er en rigtig stor hjælp at vi kan heppe på hinanden! Det der HFLC gøj- hvordan virker det for dig? Ville være meget bange for at bare få banket for mange kalorier ind i kraniet... Kører i forvejen på meget få kulhydrater, ihvertfald i forhold til hvad jeg plejer, men hvis man også kombinerer det med fedtforskrækkelse kan man meget hurtigt ende med at leve af kyllingesalat .... -_-
Det virker jo tilsyneladende helt vildt godt for dig, men hvad går det i simple termer ud på?

Sv: Fredagsvejning d. 29/9 2017

Oprettet d. 02-10-2017 kl. 17:34 af , sidst redigeret d. 02-10-2017 kl. 17:35

Heidi: Jamen i virkeligheden er det ret simpelt. Du må spise kød, grønt og fedt og ikke så meget andet. Og du må selvfølgelig ikke spise mange kalorier. De råd og madplaner jeg har set er omkring 1500 kcal pr dag. Når kroppen ikke får over 20 g kulhydrat om dagen ( Nogle mennesker kan tåle mange flere...og det er også kun når man skal tabe sig, at niveauet skal være så lavt) skifter den over til at bruge sit eget fedt til at forbrænde med istedet for glukose. Kroppen går i ketose. Så sker der det forunderlige at sukkertrangen næsten forsvinder og appetitten reguleres så man ikke længere er så sulten. Mange spiser kun 2 måltider om dagen. Desuden sover man sjovt nok bedre.
Ja det virker for mig. Det har simpelthen aldrig været nemmere for mig at være på "kur". Jeg er mæt hele tiden og spiser lækkert mad. Jeg har fundet inspirationen, opskrifter og teorien bag ved kostomlægningen på madbanditten.dk
Nu bliver det jo spændende at se hvad de næste måneder bringer, om det bliver ved med at være "let". I hvert fald har jeg, underligt nok, ikke savnet brød og pasta en eneste gang. Men det kan være det kommer. Som eksempel kan jeg lige fortælle hvad jeg spiste igår: Morgenmad: to sammenpiskede æg med 1 skefuld fløde i hældt ud over noget frisk spinat stegt på panden i smør. Jeg lagde to skiver 45 % ost henover da massen næsten var stivnet. Det spiser jeg kl 9-9.30 som det lige passer ind i mit arbejde. til frokost fik jeg 1/2 avokado med salt og 1/2 dåse tun rørt op med mayo og cremefraiche. Til aftensmad fik jeg mørbradgryde med fløde ovenpå lidt squashstrimler. Så ja, meget fedt og det var da også det, der lige voldte mig flest vanskeligheder i starten. Jeg læser at andre mennesker sagtens kan drikke alkohol af og til, men helt åbenbart ikke mig. Tror det er forskelligt hvad man kan tåle og ikke tåle. Jeg kan til gengæld godt spise en hel plade mørk chokolade 70-80 %uden at ryge ud af ketosen :)
:)
Jeg tror det handler om at finde en måde at spise på som passer lige til en og jeg tror det kan være meget forskelligt fra person til person. Men lige nu kører LCHF altså for mig :)

Sv: Fredagsvejning d. 29/9 2017

Oprettet d. 02-10-2017 kl. 20:43 af

grrrr........ Fløde.....ost...bacon!!!
I wants!! Måske skulle man prøve det når man bliver træt af LFLC kuren

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.