Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 08-09-2017 kl. 05:37 af

Startvægt d. 13/7: 100,6 kg

vægt sidste fredag: 92.9 kg

Vægt i dag: 91.0 kg

Vægttab denne uge: 1.9kg

Vægttab ialt: 9.6 kg

Så røg alt væsken fra brylluppet :) :)

Øv hvor jeg synes vejret er træls!! Jeg er inde i en periode hvor jeg går meget hver dag. Mellem 12000-14000 skridt. For at kunne nå det, går jeg en lang tur hver morgen før arbejdet. Men nu er det blevet mørkt og regnfuldt og det er bare så træls, når man lige har fået så god en vane.
Hvad gør i andre med motionen?
Jeg har en gammel motionscykel stående. Måske jeg skulle finde den frem igen.

Rigtig god uge til jer alle og glæder mig til at læse jeres statusopdateringer senere :)

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 08-09-2017 kl. 07:00 af , sidst redigeret d. 15-09-2017 kl. 06:34

Sidste fredag 98,2
Denne fredag 98,0 -0,2

Den nye uge:

Fre 98,0
Lør 97,8
Søn 97,0
Man 96,7
Tir 98,7
Ons 99,2
Tor 99,3
Fre 97,6

Ja, ikke helt tilfredsstillende set over hele ugen, men da jeg havde en vægt på 100,2 søndag, er jeg godt tilfreds, trods alt.

Og Ludvig, godt kommet igen. Med hensyn til motions, så er jeg i fitness center 2 gange om ugen, hvor jeg ca. forbrænder 1.000 cal hver gang, derudover cykler jeg til og fra arbejde HVER dag, uanset vejr, det er 16 km * 2 * 5 = 160 km pr uge, i rimrlig hurtigt tempo (overhaler el-cykler ).

Der er et ordsprog, der siger: der er ikke noget, der hedder dårligt vejl, kun dårlig påklædning. ( Jeg er dog ikke helt enig, det er altid bedre med sol og sommer end det vi har lige nu)

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 08-09-2017 kl. 10:35 af

Staet 110,0 kg
Sidste fredag 102,5 kg
Idag 101,1 kg

Denne uge 1,4 kg.
Ialt 8,9 kg.

Jeg går også rigtigt meget. Men planen er at investere i et løbebånd når jeg når de 95 kg. Jeg har erkendt at jeg nok ikke kan holde ved gåturene når det bliver rigtigt efterår. Jeg har sparet op de sidste par måneder og satser på at det bliver engang i oktober.

Virkelig flot tab Ludvig. Og igen Steen, et tab er et tab. Jeg kan se du vejer dig dagligt. Hvordan virker det? Jeg er bange for at blive demotiveret de dage hvor vægten stiger lidt men på den anden side har man overblikket:)

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 08-09-2017 kl. 17:32 af

I dag siger vægten 114,3 og sidste fredag sagde den 115,5 så 1,2 kg har været i gang i 6 uger og har tabt mig lige knap 6 kg så det går ligeså stille fremad.
Jeg har accepteret at det ikke også er nu, jeg skal gøre noget ved min uvilje ved at spise mere end en gang om dagen, så hellere holde fast i at spise sundt den ene gang, og holde mig fra at leve af spaghetti og bacon. Det går langsomt, men det virker.
I forhold til motion har min veninde og jeg har en fast svømmedate om mandagen for tykke trunter hvor vi tager os god tid til liiige at nappe 1500 meter og hoppe i dampbad og sauna og den slags. Virkelig dejligt at have en anden søko at svømme med.
Som en ekstra bonus er vægten i svømmehallen noget flinkere end den jeg har hjemme, så man kan lige få fornemmelsen af hvor glad man bliver når der lige forsvinder 1 kg mere.
Hold da op hvor er det nogle gode resultater i har :O Jeg vil også!!

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 08-09-2017 kl. 17:39 af

6 kg på 6 uger er dælme da også et flot vægttab Heidi!
Spiser du kun een gang om dagen? Det er sejt, det er jeg for stort et madøre til at overholde.

Fedt med svømmehallen. jeg gad virkelig også godt svømme, men har en generthedsbarriere der jeg bare ikke kan overvinde. Og i virkeligheden kan jeg jo være totalt ligeglad med hvad andre tænker. Måske man skulle finde en makker man kunne være sammen med lige som du har gjort.

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 08-09-2017 kl. 18:26 af

At spise en gang om dagen er ikke flot- det er mig som altid liiige balancerer på kanten af en let spiseforstyrrelse af den ene eller den anden slags >_< Jeg antager at jeg ikke er den eneste.

Jeg kan afsløre at de jeg møder i svømmehallen gør underværker for min selvtillid. de er sku mere eller mindre allesammen nogle matroner med lange bryster og en måtte man kan blive væk i. Det er fabelagtigt!! Jeg kan virkelig anbefale at tage en tur og se hvordan andre "rigtige" kvinder i alle aldre ser ud.
Og så bliver man så utrolig dejlig træt efter sådan en tur. Velfortjent smadret.

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 08-09-2017 kl. 19:40 af

Hold da op: en god uge hele vejen rundt :) :) Hvor er det dejligt at dele ugens resultater med jer. Og det er sådan set lige meget om det er gået rigtig godt, eller mindre godt. Bare det, at vi er nogen, der kæmper for det samme :) og at vi alle kender op og nedturene :)

Steenkp: Du får da rigtig meget motion hver uge, det er virkelig sejt gået. Og du har selvfølgelig ret: jeg må bare finde regntøjet frem :) :)

Og Eskima og H31d1: Vildt flotte vægttab. Det kunne da godt være at man skulle overveje svømmehallen en gang imellem. Jeg har også været for blufærdig til en svømmehals-tur i mange år, men det er jo bare noget pjat. Min største motivation i hele det her er faktisk en badeferie i Thailand i februar måned, så jeg kan jo ligeså godt vænne mig til en badedragt:) :)

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 11-09-2017 kl. 08:42 af , sidst redigeret d. 11-09-2017 kl. 08:57

Sidste fredag 72,8
Denne fredag 73,0
Status +0,2

Så kom sorteper. Jeg kunne næsten ikke få mig selv til det. Tillykke med jeres flotte vægttab. Jeg kommer godt igen i næste uge.

Mht. motion, så find et form for holdsport, hvor man kan grine og have det sjovt med nogle andre. Det gør det meget sjovere at komme afsted. Der er mange nye hold startet op, hvor det ikke er en bestemt form for motion der dyrkes men fællesskabet og det at få kroppen rørt. Prøv at undersøge det i jeres foreninger. Det kan varmt anbefales.

Mht. svømning, så glemt hvad I tror de andre tænker, det kunne jo være, at de tænkte. Ham eller hende der gør et godt arbejde for at få styr på vægten!

Heidi Jeg tror du vinder mere, hvis du kan få dig selv til at spise flere gange dagligt. Find noget let mad evt. lidt jogging youghurt (kan købes i Aldi og indeholder få kalorier) til morgen og lidt nemt mad lidt senere. Jeg tror du vil gøre dig selv en tjeneste ved at spise 3 gange dagligt. Du skulle gerne finde ud af den her "spiseforstyrelse", hvilket også betyder, at du skal gøre noget ved det. Hvis du kan tvinge dig selv til kun at spise en gang dagligt, har du bestemt også rygrad til at gøre det 3 gange. Start med 2 og når det kører, så øg til 3 sunde måltider. Det behøver ikke være kylling, fisk og grønt det hele :-)

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 11-09-2017 kl. 13:10 af

Hej Gitte...
Jeg ved godt det ville være smart, men det er bare alt for meget på een gang. Jeg skal gentænke alt hvad der hedder mad, det er svært nok, uden også at skulle til at kæmpe med det flere gange om dagen. Det kræver ikke ryggrad at lade være med at spise, det kræver i DEN grad ryggrad at spise flere gange om dagen, og foran andre. Hvorimod den nuværende model virker for mig, og så må det være sådan det er. Jeg vil ikke sætte for mange skibe i vandet på een gang, så dør projektet for mig.

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 11-09-2017 kl. 19:00 af

Jeg kan til dels følge dig. Den her periode hvor jeg har givet den en skalle har jeg haft madpakke med og spist på min pind. Jeg kan ikke overskue kommentarer som "er du på kur" og hvaf det medfører af andre spørgsmål.
Er det ting som det der gør at du kun spiser een gang? I så fald kan jeg sagtens følge dig. Jeg vil også tro at det så ændrer sig når folk kan se at du taber dig. Så bliver det knap så anstrengt.

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 12-09-2017 kl. 19:35 af

Jeg har tidligere haft fornøjelsen af særdeles grov mobning under spisesituationer på efterskolen i månedsvis.. alle de ting man forestiller sig folk tænker, gentaget igen og igen hver eneste dag morgen middag og aften. Nu spiser jeg kun i mit eget hjem, hvor jeg ved at ingen tænker noget som helst. Bum.
Med årene er det så bare blevet en indgroet vane, og jeg oplever ikke sult i løbet af dagen.. kun ubehag ved tanken om at skulle forholde sig til mad udenfor min egen lille boble.

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 12-09-2017 kl. 21:53 af

Det er jeg virkelig ked af at høre. Men esker kan være så uforståeligt ondskabsfulde.

Hvad med at gøre det til et af dine delmål. Når jeg når xx kg tager jeg en madpakke med ud et sted og spiser alene. Når jef når xx kg tager jeg på cafe og spiser der. Når jeg når xx kg spiser jeg frokost på arbejdet.

Forhåbentlig vil du aldrig mere i dit liv møde den slags ondskabsfuldheder uanset hvad du spiser hvor.

Eskima.

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 13-09-2017 kl. 09:41 af , sidst redigeret d. 13-09-2017 kl. 09:42

Hej Heidi.
Det er da en utrolig væmmelig opførsel du desværre har været udsat for. Jeg er rigtig ked af at høre at du skulle udsættes for det. Jeg håber der sidder nogle voksne mennesker og skammer sig over, at de lod sådan noget finde sted!!

Jeg synes det lyder som nogle gode og konstruktive ideer Eskima kommer med. Måske sådan nogle del-mål kan hjælpe dig lidt videre i den proces du skal igennem. Jeg hepper på dig alt hvad jeg kan herfra :)

vh
Ludvig

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 13-09-2017 kl. 11:27 af

Hej Heidi

Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal skrive. Jeg er gået helt i stå ved tasterne.

Jeg syntes du skal rette ryggen og klappe dig selv på skulderen fordi du nu vælger at gøre noget, som er godt for dig.

Jeg hepper på dig både når det går godt og også når det går skidt. Bare hold hovedet højt.

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 13-09-2017 kl. 20:32 af

:D I er søde...
Der var nogle voksne der slog til da de opdagede at jeg ikke havde spist i en uge, og der blev slået hårdt ned på urostifterne!! ... eller... de blev gjort klart at fortsatte det kunne de pakke deres ting og rejse hjem.
Men det er mange år siden, og jeg er en stor pige, og jeg skal nok lære på den ene eller den anden måde at det bare var nogle dumme knægte der ikke vidste hvad de lavede, og hvilke konsekvenser deres "sjov" havde.
Nu gør jeg ihvertfald noget ved min vægt, og det er forbavsende rart.. Tak for støtte og hepning! :D

Sv: Fredagsvejning d. 8/9 2017

Oprettet d. 14-09-2017 kl. 17:48 af

Hej eskima. Ved vejninger hver dag, håber jeg at kunne stoppe en dårlig uge i tide. Jeg synes ikke det er demotiverende, måske ligefrem modsat - "Se at få strammet op", så du kan få en god uge, hvis en uge er startet dårlig. For det meste ved jeg godt hvorfor det er gået dårlig, normalt kan jeg ikke skyde skylden på andre end mig selv.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.