Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Fredagsvejning25012019

Oprettet d. 25-01-2019 kl. 08:15 af

God morgen til jer

Jeg håber jeres uge er gået bedre end min. Der er desværre kommet + på kontoen, og det er ikke på den gode måde.

Vægt 18/1 97,1
vægt i dag 97,6

Tabt i alt 0,6 kg

Hvis det fortsætter sådan, er jeg om en uge tilbage hvor jeg begyndte. DET har jeg ikke lyst til, jeg ved bare ikke lige hvad jeg skal gøre.
Jeg notere alt og holder mig inden for min kalorie grænse. Jeg ved godt, jeg er udfordret af at jeg ikke rigtigt kan dyrke motion, men jeg går da 4-5 km hver dag og er til varmtvandstræning en gang om ugen, så jeg laver da lidt. Jeg var begyndt at cykle lidt hverdag i juleferien, men det gør jeg ikke lige nu da det er for blæsende og koldt.
Jeg glæder mig til det bliver forår, for det er meningen at jeg skal cykle på arbejde, om ikke hverdag så nogle gange om ugen.

Hvordan er jeres uge gået?

Hvordan holder I motivationen oppe?

Jeg holder fast, efter jeg i min journal fra sygehuset så at der stod " ernærings tilstand MIDDEL" jeg havde det, som når jeg var ved dyrlæge med min hund og fik besked om at han var i god foderstand, altså for tyk.
Jeg vil ændre det.

Det var alt for nu. Ønsker jer en god weekend og så må jeg prøve at komme ind i kampen igen.
Hilsen
Kandis

Sv: Fredagsvejning25012019

Oprettet d. 25-01-2019 kl. 09:49 af

Idag 101.6 dvs uændret – en lille sejr
MVH/Jørgen

Sv: Fredagsvejning25012019

Oprettet d. 25-01-2019 kl. 10:54 af

Hej Kandis og Jørgen
Jeg vejer mig jo om søndagen men var lige "for sjovt" på vægten i morgen og det siger jeg jer....... Det skal man ikke gøre, jeg nægter at indtaste den vægt så jeg vender tilbage på søndag/mandag :-) Jeg er tilfreds hvis bare jeg kan lande der, hvor Jørgen er landet, uændret vægt ;-). Og Kandis du kæmper bravt og jeg tror på at det skal nok gå, du er tålmodig og opmærksom, det tror jeg gør en forskel. Jeg vinter spiser altså for meget og jeg har fundet ud af at det er SALT jeg mangler, er der nogen af jer der har prøvet det? at kroppen skriger efter salt og hvad kan der gøres ved det, udover at spise salt som jo ikke er så godt? .....
God vind til alle jer "tabere" ;-)
/Sanne

Sv: Fredagsvejning25012019

Oprettet d. 25-01-2019 kl. 14:47 af , sidst redigeret d. 25-01-2019 kl. 14:48

Kære alle.

Min vægt er uændret siden sidste fredag og viser stædigt 89,7 kg. Kan viseren have sat sig fast ?

Jeg vil hold fast i at være super opmærksom på hvad jeg spiser, så må der vel ske noget på et tidspunkt.

Kandis, jeg prøver at holde motivationen oppe, ved at tænke på, at såfremt jeg intet gør, har vægten det med at stige, så bare det at være opmærksom gør en lille forskel.


God weekend til alle.

Hilsen Laila

Sv: Fredagsvejning25012019

Oprettet d. 25-01-2019 kl. 16:03 af

Sidste fredag: 90.2 kg
i dag : 98.7 kg
Vægttab i denne uge: 0.5 kg

Jeg er glad og godt tilfreds :)

Med hensyn til salt, så kender jeg det godt. I de perioder plejer jeg at spise nogle skiver agurk hver morgen med masser af salt på :)

Jeg er begyndt at få gang i mine gå-ture igen. Målet er at komme til at gå ca 14.000 skridt om dagen, fem dage om ugen. Weekenden behøver jeg ikke helt så meget. Min krop har bare så godt af det.

Jeg har type 2 diabetes, så det, der motiverer mig mest er, at mit blodsukker er lavt og stabilt. Derfor spiser jeg også en ketogen diæt, eller striks LCHF, som det jo også bliver kaldt. Forrige år tabte jeg mig tyve kilo på 4 mdr uden på noget tidspunkt at være sulten og alle mine blodprøver var helt i top. Men så faldt jeg alvorligt i slikskålen over mange måneder og det kostede 8 kilo. Men nu er jeg klar igen. Slik og søde sager har altid været min store udfordring. Men spiser jeg ordentlig dæmper det virkelig min sliktrang, så jeg ved jo godt hvad der skal til :) .
Og ja, det bliver nemmere at få gang i noget motion, når det ikke er så koldt mere :) . Rigtig god uge til jer alle.

Sv: Fredagsvejning25012019

Oprettet d. 25-01-2019 kl. 19:24 af , sidst redigeret d. 25-01-2019 kl. 19:24

10 januar: 79,0 kg.
24 januar: 78,9 kg.

Jeg havde på fornemmelsen at vægten stod lidt stille og havde også en lille frygt for at jeg måske havde taget på, så jeg er tilfreds med 0,1 kg i minus.

FK°

Sv: Fredagsvejning25012019

Oprettet d. 26-01-2019 kl. 16:54 af

Hej alle

Hvis det kan hjælpe nogen, vil jeg gerne bidrage med erfaringer jeg har gjort gennem et langt liv. Jeg har gjort den erfaring, at den eneste blivende måde at tabe sig på er gennem kostomlægning.

Selv om jeg går til yoga 1 gang om ugen og træner i LOOP 3 gange om ugen, så betragter jeg det alene som en indsats jeg gør for at holde kroppen i gang og alle muskler nogenlunde aktive (jeg er pensionist). Hvis jeg stadig nyder mit pensionistliv lidt for meget fra hylderne i supermarkedet, vil det ikke have megen indflydelse på min vægt.

Med hensyn til at tabe mig ved jeg i dag, at det eneste der for alvor holder vægten på et stabilt niveau er et stabilt kalorieindtag, og det kræver selvfølgelig en vis grad af disciplin og viljestyrke. Så det kommer vi ikke uden om.

Mht lavt stofskifte er det min erfaring, at læger ved lidt eller ikke noget om sundhed (de er medicinere) og at det derfor heller ikke er hos dem I skal finde løsningen på Jeres lave stofskifte. Det kan være en kombination af gluten intolerance og medfølgende besvær med at optage de nødvendige næringsstoffer som kroppen har brug for, men helt generelt vil det oftest være kroppen der mangler vigtige næringsstoffer for at komme tilbage i en naturlig balanceret og sund tilstand.

Hvis kroppen ikke får disse stoffer vil den helt automatisk be' om at få noget at spise selvom vi lige har spist et stort måltid mad. Den mangler ganske enkelt stadig det den skal bruge, og det er derfor også den væsentligste årsag til den fedmeepidemi vi ser over hele verden i dag.

Pga. vores dyrkningsmetoder i dag mangler vi så mange væsentlige mineraler, at vi er nødt til at tilføre dem ved siden af kosten. Økologisk dyrket eller ej, da økologi kun har noget med gift at gøre. Jeg vil anbefale alle at se denne video med Dr. Joel Wallach og Dr. Peter Glidden, hvis I forstår engelsk u. undertekster:

https://www.youtube.com/watch?v=tWvyPFWNjZE

Han er den mest vidende på ernæringsområdet i dag, og tilbyder en afprøvet løsning på det, som jeg personligt har erfaret virker.

Mvh. Kim

Sv: Fredagsvejning25012019

Oprettet d. 28-01-2019 kl. 11:40 af

Hej alle

97,2 ... jeg har ikke vejet så meget siden juli.7 nov vejede jeg 93 kg.

Men jeg er på den igen for det skal være løgn skal det. Tak for tippet med salt på agurkskiver, det skal prøves.

19 januar : 96,3 kg
27 januar: 97,2 kg

/Sanne

Sv: Fredagsvejning25012019

Oprettet d. 30-01-2019 kl. 19:11 af

Hej hej.

Så er jeg igen frisk på at tage kampen op igen. Håber at jeg må være med i gruppen her selvom at jeg er mandags vejer. Har været på vægten i dag for at se hvor slemt der så ud.
Vægt den 2/1 108,5
Vægt i dag 104,5
Så minus 4kg denne mdr er jo super.
Denne gang vil jeg under de 100 da jeg ikke har været det siden min den lille blev født for næsten 4år siden. Har kæmpet med de samme kg lige siden tabet mig og tager det på igen men nu skal det være jeg vil der ned hvor jeg føler mig godt tilpas og ikke nøjes da jeg ikke er glad for den måde jeg ser ud. så håber vi kan støtte og hjælpe hinanden. Skønt at se at der er en del der er begyndt at skrive her inde igen. Skriver igen på mandag.
God vægttabs uge til jeg.
Som besse ville sige vi kan vi vil vi gør det.

Kh.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.