Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Langsomt vægttab

Oprettet d. 04-06-2021 kl. 12:15 af

Hej alle, jeg har nu været i gang med mit vægttab i ca. 1 år og jeg har tabt 20kg, hvilket jeg selvfølgelig er glad for, men jeg forstår ikke hvorfor det går så langsomt. Jeg mangler stadig at tabe 30kg, så det er meget svært at bevare motivationen, når jeg ikke synes at vægten rykker sig. Fx så vejer jeg lige nu 94,3 og jeg har i ca. 3 uger svinget mellem 94,1 og 94,3. Sådan har det været gennem hele forløbet, og så har jeg været heldig at have et par uger hvor vægten er gået 1-2kg ned, men så lige pludselig stopper det og så rykker den bare ikke ned i flere uger.

Jeg holder mig på 1600 kcal hver dag. Til morgen spiser jeg 150g skyr med chokoladeknapper, til frokost spiser jeg 1 stk pitabrød med tun eller kylling og 120g gulerødder, til eftermiddag spiser jeg 20g mørk chokolade og 2 riskiks og evt. lidt frugt. Til aften spiser jeg oftest omkring 170g kylling, 200g kartofler og 120g gulerødder. Hver aften laver jeg plads til lidt slik, is eller popcorn men med måde. Jeg ved godt at jeg ikke spiser mange grøntsager, men det har jeg aldrig gjort fordi jeg kan bare ikke få det ned, så det at jeg spiser gulerødder nu er vel bedre end ingenting. Jeg dyrker ikke særlig meget motion, da jeg ikke har energi til det fordi jeg arbejder 48 timer om ugen og har travlt når jeg ikke arbejder. Selvom jeg ikke motionerer burde jeg vel stadig tabe mig når jeg er i kalorieunderskud?

Jeg ved ikke om det jeg spiser er grunden til at jeg ikke rigtigt taber mig, men jeg håber at der er nogen der har råd eller idéer til hvorfor jeg ikke taber mig.

Sv: Langsomt vægttab

Oprettet d. 13-06-2021 kl. 13:11 af

Tillykke med dit flotte vægttab. Har selv tabt 38 kg indtil videre. Jeg ville sætte kalorieindtaget ned til 1200-1300 om dagen, som de fleste kostvejledere anbefaler. Derudover så er det helt normalt, at vægten står stille, og går lidt op og ned. Dette skyldes som regel væske i kroppen, eller at man måske ikke har været ordentligt på toilet i nogle dage. Så man skal altid kigge på en periode over 3-4 uger. Især ved piger stiger vægten 1-3 kg omkring menstruation, idet ens krop holder på væsken. Så giv ikke op men juster på dit kalorieindtag, så skal der nok ske noget igen :-)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.