Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Så er det NU... igen..

Oprettet d. 23-07-2015 kl. 10:21 af , sidst redigeret d. 04-07-2019 kl. 19:47

Vægttab, Vægttab og Vægttab, - ja, vægttab har virkelig fyldt MEGET i mit 65 år gamle liv, og NU skal jeg så igen igang, men nu kan jeg jo nemt tælle kalorier, fantastisk side denne her...
Jeg startede herinde tirsdag med en vægt på 98.0 kg., har sat mig et mål der siger 70,0kg. , mon det er til at klare, ja det håber jeg...

.... Er der andre herinde der skal smide omkring de tredive kg.,måske er det nemmere, når vi er flere om det, min faste vejedag bliver mandag, så vil jeg skrive her, hvordan min uge er gået...

[1] 2 3 4 næste > sidste >> Svar 1 til 20:

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 27-07-2015 kl. 14:32 af

Startede i går. skal dog "kun" smide 16kg,og har sat målet til at være 24. december. er 37år.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 05-08-2015 kl. 15:49 af

Hej Besse!

Super med gå-på-mod :) Dejligt at læse nogle linjer som jeg så godt selv kan sætte mig ind i.
Der er jeg også lige nu.
Håber vi sammen - med næsten de samme mål og måltal :) kan følges lidt ad... kunne da være meget sjovt.
Alt mulig held og lykke til os begge to.
Hvis du vil vide lidt mere om mig, kan du jo se min profil :)
De bedste hilsner Christina

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 06-08-2015 kl. 13:43 af

Ved det godt, tirsdag er ikke i dag, men jeg har haft livet besat af otte børnebørn på ferie i godt en uge, og så har jeg haft bøvl med computeren, der har nok været for mange små fingre om den, men nu er jeg vist klar igen...
Hej jasminsommer og stina321, det kunne da være dejligt, om vi kunne følges og heppe lidt på hinanden under vores vægttab, al mulig held og lykke med det ...
Mine fjorten dage, ja de er jo egentlig gået fint, tirsdag viste vægten 95,4 kg. , så jeg mangler 1,4 kg. for at nå første delmål den 21. august, det må jeg da kunne klare, DET VIL JEG...
Kan desværre ikke dyrke motion, da jeg har fået mig et dårligt knæ, som ikke rigtig vil komme sig igen...
Lever stadig efter otte timers reglen, : otte timer spise, otte timer fordøje og otte timer sove, det virker bare fint for mig...
..Hvad gør I andre, følger I en bestemt levemåde,
(det må endelig ikke hedde KUR) så tror hjernen der er hungersnød, har jeg ladet mig fortælle...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 11-08-2015 kl. 10:11 af

SÅ kom tirsdag dumpene, smukt og solrigt vejr, så man bliver jo glad, det blev jeg også da jeg stod op på vægten, den viser 94,9 kg. i dag, altså et minus på o,5 kg. på en uge, det er jo fint nok for mig..
dette er mit sidste indlæg her på siden, nu vil jeg bare bruge min dagbog, det er jo ikke nødvendigt med to steder, så er der nogen der vil følge min kamp mod overvægten så kan man læse med i dagbogen...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 21-08-2015 kl. 10:11 af

.. 21. august... første delmål nået, og godt på vej mod næste delmål, som er 90 kg. den 21. september...
.. Jeg har på nettet fundet "små skridt til vægttab, - der holder", som Sundhedsstyrelsen har , lige til at tage ned på sin forside og bruge i hverdagen, et fantastisk redskab i mit vægt tab, tænkte at andre måske kunne have samme fornøjelse af det....
ha en dejlig weekend.....

...Ja, jeg kunne jo ikke undvære at skrive her.......

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 21-08-2015 kl. 19:13 af

Jeg er også af ældre dato og skal tabe 45 kg. Har smidt 7 kg siden 11.juli. Delmål er d. 23.12 hvor vægten gerne skal være 105 kg. Og ja, lad os heppe lidt på hinanden

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 23-08-2015 kl. 13:24 af

Jeg er også gerne med på et heppe hold. Startede for 1 uge siden og har smidt 2 kg. Mit mål er at smide 17 kg. inden vinterferien. Men vil bare gerne være under 90 inden efterårsferien. Jeg bruger 5 2 kuren, hvor jeg er på 500 kcal 2 dage om ugen.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 25-08-2015 kl. 11:45 af

.... Tirsdag er igen oprunden, op på vægten og ja, et lille minus, vægten viste i dag 93,5 kg., så det går rigtig fint den rigtige vej og jeg er GLAD...
Jeg vil i denne uge sætte focus på mit osteforbrug, jeg ELSKER ost, alle slags, jeg tror, jeg kan spise en halv ost ad gangen om det skulle være, men det skal det altså ikke, jeg må minimere mit forbrug, så det er jeg indstillet på i denne uge, ved godt det bliver lidt hårdt, men det skal lykkes...
..Jeg bruger stadig otte timers reglen, den er dejlig, man har så dejlig lange aftener, hvor der ikke skal tænkes på mad...

Hej madsalf..
syn´s da bestemt at du er kommet rigtig godt i gang med vægttabet, det er da så flot, glæder mig til at følge dig...

Hej mett3712...
Du har jo også fået en rigtig fin start..
Kender godt 5/2 kuren, den er god nok, jeg gik bare vild i hvilke dage jeg nu havde fastet og hvornår den næste så kom, men pøj pøj til dig..

Dejligt at vi er flere der vil følge og heppe på hinanden, GOD uge til jer...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 01-09-2015 kl. 18:25 af

1. september faldt på en tirsdag i år, så er det jo op på vægten, .. og JA, der er tabt 500 gram på en uge, for mig et fint resultat, så har jeg ialt tabt 5,0 kg., det er flot nok...
Min uge har været rigtig god, det er gået rigtig godt med at få ændret på mine ostevaner, nu kommer der ikke noget i munden, uden det har været på min lille vægt, så nu er der kontrol over ostespiseriet..
.. Og jeg har næsten fået styr på det med knæet nu, det var et par nerver der sad i klemme, men jeg kender en massør, hun har hjulpet med at løsne nerverne, så nu kan jeg igen gå, og det benytter jeg mig af, satser på at gå de der berømte 10.000 skridt om dagen, det er en fantastisk sejr, når det lykkes, det har det gjort flere gange i denne uge, herligt, jeg har ikke gået ordentligt siden november sidste år, så mit næste skridt til vægttab der holder, skal være at bevæge kroppen meget mere, nu er jeg jo på rette slankekurs mod de 70 kg.....

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 01-09-2015 kl. 22:31 af

Sørme godt gået!

Jeg hepper på dig hver tirsdag. Godt at du nu kan bevæge dig igen, det vil helt sikkert sætte fut i vægttabet.

Er imponeret over din indstilling og dot fokus på de små sejre.

Bedste hilsner Haabforude

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 02-09-2015 kl. 07:18 af

Dejligt at høre, Besse66. Små sejre tæller også!
Giver haabforude fuldstændig ret. Din positive indstilling og focus på hver en sejr hjælper dig fremad.
Mange hilsner

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 08-09-2015 kl. 10:19 af

... Atter en uge er svundet hen, det har været en hel fantastisk uge for mig, jeg kan jo gå ubesværet nu,det har jeg så rigeligt benyttet mig af, ikke en dag uden de der 10.000 skridt ,jeg kan mærke hvordan jeg atter får gang i musklerne i mit venstre ben, det er hårdt ind imellem, men jeg VIL det her...
Når der trænes muskler, så skal man ikke regne med et alt for stort vægttab, og det ser jeg da heller ikke i denne uge, minus 400 gram, men det er ok, der har også været et par familiemiddage i weekenden, det taber man sig nok heller ikke lige af, men hyggeligt var det, som altid...
Min næste uge skal igen traves igennem,og der er igen en fødselsdag til weekenden, så jeg nyder bare det skønne udendørs vejr og håber så på et pænt tab til tirsdag, jeg er jo på rette slankekurs..

... Og TAK for Jeres søde opmuntrende kommentarer, de luner.....

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 09-09-2015 kl. 05:55 af

Godt at du får gået så meget. Det giver mere energi. Jeg har også valgt at fødselsdage og mine weekender skal fredes til hygge. Hellere et mindre vægttab end at jeg går kold.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 10-09-2015 kl. 14:56 af , sidst redigeret d. 10-09-2015 kl. 14:57

Hvor er det flot

Hvad er 8 timers reglen?

Jeg kæmper en brav kamp med en masse kilo der skal tabes, har dårlig ryg og ben så får ikke gået så meget, men håber det bliver bedre når jeg forhåbentlig får tabt mig
Jeg er 57 år

Jeg har en kæmpe sød tand, spiser sent om aftenen og går sent i seng

Kan desværre ikke så godt tåle grøntsager, mælkeprodukter og røgede ting

Så det er bestemt ikke nemt og især da jeg hader at stå i et køkken :-)

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 11-09-2015 kl. 06:29 af

Hej Loris
Jeg ville spise så lidt som muligt om aftenen. Gerne frugt. Jeg har også en meget sød tand, men tror jeg har taget en kold tyrker, for lige pt. smager alt meget sødt, så jeg har ikke lyst til det.
Spis de grønsager og frugt du kan lide. Jeg kender ikke til 8 timers kuren.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 15-09-2015 kl. 13:06 af

... Tirsdag med fint solskin og en enkelt byge..
..Ja, det måtte jo komme efter sådan en rende i byen weekend, vægten i dag viste 92,8 kg. altså har jeg taget 200 gram på, men det er vist ikke så galt efter at have været til spisning tre dage i træk, og alle dage efter kl. 19.00, så det slog jo otte timers reglen helt i stykker, men nu er jeg rettet ind igen, og jeg går og går, det er bare så dejligt, kan mærke hvordan kroppen forandrer sig, især omkring hoftepartiet, der har jeg også haft store problemer i al den tid jeg har siddet meget..
... jeg gentager lige det der med otte timers reglen, otte timer spise, otte timer fordøje, otte timer sove... der er ikke noget med noget bestemt der skal spises, men derfor kan man jo godt tænke i sunde baner..
har ikke lagt nogen planer for kommende uge, vil bare ind på rette slankekurs igen, skal jo bare helst nå mit næste delmål på 90,0 kg. til den 21. september, men det gør jeg da nok også...
Tak for jeres kommentarer, .. jeg er stædig så jeg bliver ved...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 15-09-2015 kl. 13:27 af

Hej besse66.

Først stort tillykke med det fine vægttab indtil videre og de 200g er jo helt sikkert væk igen næste tirsdag.
Jeg er lige startet på 8timers kuren i går efter at jeg havde læst om det her hos dig og så måtte jeg jo lige Google det for at finde ud af hvad det var. Jeg har sat mig et mål der hedder jeg gerne skulle veje 78kg 1/5-16 så skal også tabe mig 30kg.
Og jeg glæder mig til at læse mere om dit vægttab og håber jeg kommer til at kunne gøre det lige så godt.
Ha en super uge.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 22-09-2015 kl. 13:22 af

... Så kom en grå tirsdag , men der er solskin inden i mig, jeg har haft en rigtig dejlig uge, med focus på vægttabet, det har hjulpet, vægten i dag viste 90,4 kg., så det er et minus på 2,4 kg. i denne uge, jeg nåede desværre ikke mit delmål i går på 90,0, men det er da rigtig tæt på..
Nu skal der satses i den næste måned, den 21. oktober er der igen delmål, det hedder 86,0 kg, det SKAL jeg bare nå...
.. Jeg fik besøg af en veninde, som jeg ikke har set i fire måneder, og hvad var der så lige sket med hende.... Hun havde tabt sig 16 kg. siden vi sidst var sammen... ..Så var det altså at jeg tog mig gevaldigt sammen, ud af kosten med alt hvad der hedder kartofler, ris ,pasta, kød og brød, i de næste fire uger, så tilbage er der frugt og grøntsager og en smule ymer til at dyppe i, og se det virker jo fint...
.. Jeg har det rigtig godt, får gået mine 10.000 skridt hver dag, får drukket mine 2 liter vand, holder mig til otte timers spisetiderne og får rigeligt med søvn, glæder mig til næste uges resultat....

Hej Kattepigen..
Tak for din søde kommentar, jeg håber da, at du bliver lige så glad for otte timers reglen ,som jeg er, pøj pøj til dig...

... MEN der er noget jeg ikke helt forstår med alle I deltagere herinde, hvorfor gemme sig, og holde vægt og tab hemmeligt, kom dog ud med det, det er det halve af det at tabe sig, det at turde gøre noget, som andre også ser, kom frit frem i profiler og dagbøger, jeg tror, at først når man tør det , bliver man glad...
Ha en dejlig uge alle sammen, jeg skriver igen tirsdag og jeg glæder mig til at vise jer hvad jeg har nået på en uge....

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 22-09-2015 kl. 18:03 af

Super flot resultat. Jeg har været spændt på at følge dig. Du er til stor inspiration.
God dag til alle.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 22-09-2015 kl. 21:10 af

Hold op. Super godt gået:-) glæder mig allerede til at følge dig på næste tirsdag.
Jeg var lige på vægten i går efter en uge med en masse gåture med barnevognen og ellers holde mig til sund kost og spist inden for de 8timer, var lidt svært i starten at skulle vente med at spise morgenmad til kl halv 10. Men vægten sagde så minus 3,1kg så super glad og tager lige en uge til:-)
Du har ret, og jeg tør og er kommet frit frem:-)
Super god uge til alle.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.


[1] 2 3 4 næste > sidste >>