Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Så er det NU... igen..

Oprettet d. 23-07-2015 kl. 10:21 af , sidst redigeret d. 04-07-2019 kl. 19:47

Vægttab, Vægttab og Vægttab, - ja, vægttab har virkelig fyldt MEGET i mit 65 år gamle liv, og NU skal jeg så igen igang, men nu kan jeg jo nemt tælle kalorier, fantastisk side denne her...
Jeg startede herinde tirsdag med en vægt på 98.0 kg., har sat mig et mål der siger 70,0kg. , mon det er til at klare, ja det håber jeg...

.... Er der andre herinde der skal smide omkring de tredive kg.,måske er det nemmere, når vi er flere om det, min faste vejedag bliver mandag, så vil jeg skrive her, hvordan min uge er gået...

<< første < forrige 1 [2] 3 4 5 næste > sidste >> Svar 21 til 40:

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 25-09-2015 kl. 09:28 af

Hvor er det bare flot!
det lyder spændende med den 8 timers kur, og lyder til og fungere for dig ;).
Jeg har sådan en lyst til og prøve den, men desværre bor jeg hjemme i øjeblikket, så der er langt til morgenmad, når man står op mellem 7-8 når aftensmaden bliver serveret kl 6.
Men den kunne afprøves i weekenden :).

Held og lykke med resten af vægttabet, glæder mig til og se videre på tirsdag :))

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 29-09-2015 kl. 13:27 af

... Tirsdag er oprunden med morgentåge og vidunderligt vejr...
.. Her er det også vidunderligt at leve, det går rigtig godt med vægt tabet, i dag fik jeg nitallet forrest skiftet ud med et flot ottetal, vægten viste 89,2 kg., så jeg er glad og stolt, det er jo et minus på 1,2 kg. i denne uge, det kan jeg da vist fint være bekendt, jeg er virkelig på rette slankekurs igen, så jeg er GLAD...
.. Jeg tæller stadig mine titusinde skridt hver dag, jeg er på frugt og grøntsager og lidt ymer, det virker rigtig fint, hvis jeg bliver træt af den kost, så laver jeg den om, men det går jo fint med tabet..
..Har så hørt at man endelig skal have selleri i sin kost, det renser leveren, så jeg får både knoldselleri og bladselleri, jeg har ikke fået kød i hele ugen, og mystisk, jeg savner det slet ikke, jeg laver ellers kødmad til manden i mit liv hver dag....

Tak for jeres søde kommentarer, de luner og giver mig endnu mere tabelyst...
Kattepigen: det er dog en fantastisk flot start du har lagt ud med, og skønt at du nu har åben profil, det er altså ikke lige meget, om man kan sætte et lille indre billede på den person, man læser om...
... MarieVogn: Pas nu på med undskyldninger, det er jo dem der gør at man ikke kommer videre, man tager en beslutning og så følger man den, hvis du har rigtig lyst til at prøve otte timers reglen, så gør det dog, du kan da for.eks. bestemme med dig selv, at du må spise ni eller ti timer, og så bruge resten af døgnet til fordøjelse og sovetid, håber du finder ud af noget, og vil gerne høre om det...
... Jeg skriver igen tirsdag og glæder mig til at vandre ned af firserne...
..Ha en dejlig uge derude...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 29-09-2015 kl. 14:38 af

Hold da op hvor det kører for dig er bare super flot. Og du kan også kun være stolt for det er super godt gået.
Jeg var jo på vægten i går og der sagde vægten minus 1,6kg blev også super glad for har tabt 4,7kg siden den 14/9. Håber du får endnu en super uge.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 05-10-2015 kl. 07:40 af

Var lige på vægten her til morgen og trods en weekend med 2 fødselsdage blev jeg glad har tabt 1kg så 5,7 kg har jeg tabt i det hele. Held og lykke med dig i morgen.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 06-10-2015 kl. 13:29 af

... Så kom den første tirsdag i oktober, grå og trist og med blæst fra sydvest, men det skal jo ikke stoppe min slankekurs, så op på vægten med mig, jeps... 88,5 kg., så der er et minus på 700 gram, for mig er det helt fint, der har været en dejlig 80 års fødselsdag i lørdags, så den sidder der nok lidt af endnu, ellers er ugen gået rigtig fint, jeg får gået de 10.000 skridt hver dag, jeg holder mig til frugt og grøntsager og lidt ymerdressing, det vil jeg gøre i fjorten dage endnu, men når jeg er inviteret i byen, spiser jeg selvfølgelig hvad der bliver budt på...
.. Jeg har i denne uge sat fokus på åndedrættet, det er nemlig en meget vigtig ting for kroppens velvære, tænk at øve sig på at trække vejret helt ud i tæerne, jamen det er jo dejligt, så jeg gør det 20 gange i liggende stilling hver morgen og hver aften, og det skal så blive en vane, så man bare GØR det hver dag, og det giver velvære..
... Når jeg går mine ture, så går jeg med med stavene til stavgang, jamen det er jo fantastisk hvad det gør ved mine "bedstemorarme" de forandrer sig fuldstændig til et bedre udseende og det bliver man jo glad af at opdage i spejlet, så jow, jow her går det rigtig godt den rigtige vej på min slankekurs, minus 9,5 kg. siden start, så jeg er jo GLAD og en smule stædig, så jeg fortsætter min kurs, og håber at runde de minus 10 kg. næste tirsdag...

KATTEPIGEN: ... Hvor er du dog bare SEJ, TILLYKKE med dit flotte, flotte vægt tab, jeg kan jo blive helt nervøs for, at du kommer og overhaler mig, ... da jeg var i din alder, havde jeg seks småbørn, ja jeg havde fået nummer seks inden jeg blev 30 år, så jeg ved lige præcis ,hvordan du har det, med det der nattesjov med de små, men de er jo skønne alligevel...
Fortsæt din flotte slankekurs, det er jo så flot, glæder mig til at se dit tab i næste uge, ... rigtig god ide at skrive herinde om mandagen, når det er der, du har din vejedag, venter at se mere fra dig...
.. Ha´en dejlig uge...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 12-10-2015 kl. 06:54 af , sidst redigeret d. 12-10-2015 kl. 12:30

Så blev det mandag og sikke en uge det har været, lille manden har fået sin første tand så han har haft feber og storebror har været syg ja og siden i fredags har jeg så været syg med feber hoste ondt i halsen og snottet så øvøv. Har fundet ud af at det er lidt svært at holde 8timers kuren når man er syg så har da fået kamille the med honning og halspastiller før og efter de 8timer. Men ja måtte jo på vægten til morgen det er jo mandag håbede ikke på så meget men blev da glad. Start vægt d 14/9 114,7 og i dag d 12/10 107,5 kg så minus 1,5 kg Denne uge blev super glad og nu skal jeg lige blive rask igen og så går jeg til den med motion igen;-) så siden start har jeg tabt 7,2 Nice.
En lang smøre fra mig. Godt gået besse66 det kører bare der ud af for dig. Glæder mig til at læse hvordan din uge har været i morgen og super god ny uge til dag:-)

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 15-10-2015 kl. 00:11 af

... Ja så blev det jo altså onsdag sent, inden jeg kom herind, har bare haft knas med pc-en, men nu er der forbindelse igen...
..Min vægt tirsdag morgen viste 87 kg. lige ud, så det er et minus på 1,5 kg., og i alt tabt 11,0 kg. siden start herinde, jeg er GLAD, GLAD, GLAD...
... Ugen er gået fint, har fået mig et nyt motto : Jeg skal spise for at leve, ikke leve for at spise... Hvor er det dog en rar tanke...
Lige nu er livet fyldt med børnebørn på ferie, seks glade unger, det er sagen for Bedsterne, så jeg falder måske liiidt uden for reglerne i den kommende uge... Håber der er lidt plads til det...
... Flotte resultater du præsterer, Kattepigen, jeg er helt stolt af dig, ved jo udmærket hvor svært det kan være, at vedholde de gode resultater når man har småbørn, så rigtig flot gået, hep hep herfra....
Ha en dejlig uge, jeg skriver igen tirsdag...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 19-10-2015 kl. 19:44 af , sidst redigeret d. 19-10-2015 kl. 19:50

Hold da op hvor du bare gør det så godt 87kg glæder mig til at jeg kommer der ned. Så du skal nok nå dit mål:-) jeg var på vægten i dag og der stod minus 500gr blev glad da jeg ikke havde regnet med at tabe mig til denne gang pga sygdom og så har vi hold efterårsferie med masse af hygge så blev glad da vægten sagde minus 500gr. Og nu er jeg klar til en ny uge hvor jeg kan komme ud på mine gåture igen og så håber jeg at jeg taber mig igen til næste mandag:-) vil lige sige at jeg er glad for at jeg valgte at skrive her inde til dig for det har hjulpet mig med at komme igang og hjælper meget at man nej at jeg har en at dele det med så jeg ikke føler at jeg står selv med vægttabet for det hjælper også til at blive ved og ikke bare give op for det er jo det letteste. Så mange tak for støtten. Og vil klare det denne gang. Samlet vægttab 7,7kg. Håber du får en god vejning i morgen og en super uge til dig.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 20-10-2015 kl. 13:12 af

... Ja så kom tirsdag jo luntende igen, så op på vægten med BESSE, og - jeg er GLAD... 85,9 kg., et minus på 1,1 kg., 12,1 kg. i alt, og det allerbedste, mit delmål er nået, endda dagen før tiden, ja jeg er jo faktisk 100 gram i gang med næste måneds resultat, jamen det er jo fantastisk, efter sådan en efterårs ferie, som vi har haft her i huset, der er jo faldet noget ekstra gode sager af, en dag var der børnefest, med pandekager og sodavand, også til BESSE, men jeg vidste det jo godt, det der med sodavand, det giver vædskeophobning i kroppen, øv øv, men vi havde det sjovt, to dage så er kroppen normal igen...
.. Alle børnebørn rejste hjem igen søndag formiddag, og så gik jeg meget alvorligt ind på min skønne slankekurs igen, og se det har givet resultat, der gås stadig 10.000 skridt hver dag, drikkes knap 2 liter vand, spises frugt og grøntsager og alt sammen inden for otte timers reglen, jow, her går det godt den rigtige vej, så jeg er GLAD..
.. Kattepigen: .. Jeg synes du gør det så flot, er så glad for at du holder ved med vægt tabet, vi skal nok klare os vi to, VI KAN, VI VIL, VI GØR DET...
Ha en rigtig dejlig uge på den rigtige slankekurs, glæder mig til at se dig på skrift på mandag, jeg vender tilbage tirsdag med skriveriet...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 20-10-2015 kl. 19:56 af

Det er så skønt at læse jeres opdateringer. Det giver super motivation til mig. Flotte vægttab til jer begge

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 24-10-2015 kl. 23:55 af

Super dejlig tråd at følge. Jeg har været her inde længe og haft en hel del op og ned ture. Men jeg synes det er motiverende at følgende med her :-) Så tak og tillykke med de fine resultater.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 26-10-2015 kl. 06:40 af , sidst redigeret d. 26-10-2015 kl. 06:48

Så blev det mandag igen igen og op på vægten med mig smider ikke lige det store antal kg af gangen fortiden men vægten sagde dog minus 600g så glad blev jeg. Så har tabt 8,3kg på 6uger så er total harpy trods den lange vej jeg har i nu. er stadig syg med forkølelse så havde ikke regnet med det store vægttab denne uge. Er dog begyndt at få det bedre så kommer på mine lange gåture med barnevognen den lille han er 7mdr i dag, og der går vi mellem 6-10 km og min store søn på snart 5 synes det er sjovt at danse zumba så der tager vi den på 20min da han gerne vil være med;-) så denne uge vil jeg begynde at tælle kcal igen og holder mig stadig til 8timer kuren og håber det giver lidt mere til vægttabet selvom at jeg har fået at vide at pga jeg ammer kan det godt gå lidt langsomt men bare det går den rigtige vej:-) ja men besse66 som det kører for dig super godt bliver så glad når jeg læser hvor godt du gør det og glæder mig til at se hvor godt du gør det i morgen igen. Mange tak mett3712 og TinaJN er jo også meget motiverende for mig at få at vide at der er andre der læser med for det får en til ikke at give så hurtigt op:-) og de der op og ned ture ja dem kender jeg også godt men skal til min venindes bryllup i slutning af maj og så skal vi en tur til Spanien til sommer så der er lidt der gør jeg prøver alt på at hænge i og tænker positivt. Og min søde mand har lagt små gaver til mig for hver 10kg jeg smider gør det hele lidt mere spændende . Det blev til et langt brev igen. Håber i alle får en super uge og skriver igen på mandag.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 27-10-2015 kl. 13:14 af

.. Her kom så første tirsdag i vintertid, en rigtig smuk dag, som bare må nydes udendørs, så her bliver der ordnet have...
.. Nå men dagen startede jo med at jeg gik på vægten, og jow, jow, et lille minus på 400 gram, men lidt har jo også ret, så jeg er glad...
..Ugen er gået, som den nu bedst kunne, jeg trådte forkert på min gåtur i torsdags, det gik ud over knæet, så nu tager jeg den igen lidt med ro, øv øv...
... Jeg er jo stadig på frugt og grøntsager, tager lige denne uge med også, jeg kommer meget nemt om ved det med maden, bruger de der "Karolines Køkken" supper, de smager af rigtig meget, og så kommer jeg rå grøntsager i mens det varmer, i Rema1000 har de jo gulerødder og hvidkål som er fint revet og klar til brug, og så en bladselleri bundt at snitte af og komme i, jamen det er da nemt og det er guf for mig og manden...
.. Mit oste spiseri er fuldstændig på rette plads, jeg er helt overrasket over hvor nemt det kunne lade sig gøre at nedsætte forbruget, men når det giver et så fint tab uden ost, så er det jo det hele værd..
.. Jeg kæmper videre med at få knæet i orden igen, så jeg kan komme op på fuld gåtid...
... Kattepigen:.. Hvor er du da bare kommet langt i dit vægttab, det er så flot, og så aktiv du er med motionen, bliv ved, bliv ved, hold din SLANKEKURS, og husk det er de små skridt der tæller, når de lægges sammen, bliver de til et vægttab der holder.. Glæder mig til at læse dig mandag igen....
.. Til mett3712 og TinaJN: Tak for jeres søde kommentarer, de luner altid..
.. Men hvorfor ikke hoppe med på tråden her, det er jo aldrig for sent, bare skriv den dag I har vejedag, og skriv endelig hvad I har på hjerte...
..Ha en rigtig dejlig uge på rette slankekurs, jeg skriver igen på tirsdag...

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 29-10-2015 kl. 06:21 af

Så fik jeg rundet de 10 kg. på mit vægttab. Er så stolt og glad. Jeg havde ellers holdt ferie og fået slappet lidt for meget af. Men er kommet tilbage på sporet. Nyder mine cykelture til arbejde og det giver pote, selvom det kun er 10 km. om dagen.

Hav en dejlig dag.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 29-10-2015 kl. 06:58 af

Stort tillykke med tabet! Hvor er det godt gået, og en stor milepæl!
God dag til jer alle.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 29-10-2015 kl. 07:06 af

Så fik jeg rundet de 10 kg. på mit vægttab. Er så stolt og glad. Jeg havde ellers holdt ferie og fået slappet lidt for meget af. Men er kommet tilbage på sporet. Nyder mine cykelture til arbejde og det giver pote, selvom det kun er 10 km. om dagen.

Hav en dejlig dag.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 02-11-2015 kl. 06:07 af

Så blev det mandag igen. Og sikke en uge den startede så godt gode gåture og skøn sund kost. Ja lige ind til jeg fik en grim besked min skønne mormor døde:-( ja og så har jeg fundet ud af at jeg spiser med følelserne så gik helt i stå og bød alt velkommen jeg normalt ikke spiser og i sær cola cola og cola. Min mormor blev så begravet i lørdags og så søndag stoppede jeg helt op og mærkede efter og sagde stop. Og hold op hvor har jeg det helt dårligt her til morgen og vægten sagde føj føj ven det gik lige så godt men ikke denne gang plus 1kg så ingen cola og chokolade det næste lange stykke tid. Så op på hesten med mig og giver den gas denne uge kan jo kun forsøge igen:-) stort tillykke mett3712 super flot at du har rundet de 10kg glæder mig til jeg er der. Besse66 400g er jo stadig skønt bare det går den rigtige vej glæder mig til at hører fra dig i morgen tirsdag. Men rigtig god uge til jer alle.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 03-11-2015 kl. 06:32 af

Kondolerer. Åh, hvor jeg kender det med at spise med følelserne og når vi oplever stor smerte, så ville jeg gøre lige som dig. Flot at du er kommet tilbage på sporet igen allerede.

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 03-11-2015 kl. 13:15 af

.. Ja, ja, så kom igen tirsdag, en rigtig grå en af slagsen, men dog lidt mildt i vejret, så op på vægten med Besse, øv øv, sidste uges tab er kommet på igen, plus 400 gram, ja ja, man spiser sig jo ikke igennem en dejlig uhyggelig Halloween weekend, uden at det kan ses, godt det kun er én gang om året, der er Halloween, jeg får jo heller ikke gået det, jeg så gerne vil, har stadig besvær med det skide knæ, men jeg har nået 2500 skridt i et par dage nu, så det bliver da lidt bedre..
..Så, så, nu ikke flere undskyldninger Besse, du må tage dig sammen, og så gøre noget ved det vægt tab, målet skal jo nås til bryllupsdagen den 21. februar, ... ja, jeg tror på, at jeg når det...
.. Jeg er igen begyndt at spise brød og kød, av av min mave, det første døgns tid, men nu går det fint...
..Mett3712: TILLYKKE med dit flotte vægt tab, nu er du da kommet på helt rette slankekurs, hold den og giv den gas...
.. Kattepigen: Kondolerer med din Mormor, ja det slår dig ud af kurs, men rigtig godt, at du har valgt at komme tilbage på slankekursen igen, en anden gang vælger du altså juice i stedet for det dumme cola...
.. Nu strammer vi op i denne uge, og viser så hinanden at: VI KAN, VI VIL, VI GØR DET....
.. Ha en super dejlig uge alle sammen, jeg skriver igen tirsdag....

Sv: Så er det NU... igen..

Oprettet d. 09-11-2015 kl. 07:19 af

Mandag mandag ja den kære mandag. Var noget nervøs her til morgen men stod op på vægten hele 2gange skulle være sikker på jeg så rigtigt. Men blev super glad og kom til at danse min glad dans min den lille synes det er sjov den store sagde mor nogle gange gør du mig flov:-)
Vægten sagde minus 1,9 kg vægten sidste uge 107,4 vægt i dag 105,5 super skønt. Vægt ved start den 14/9 -114,7 vægt i dag d 9/11 105,5 samlet vægttab 9,2kg så dejligt. Så selvom at manden inviterede mig du på date i lørdags er vægttabet gået super godt. Er begyndt på pilates igen og det kan mærkes i musklerne i maven og ballerne og så mine gåture er så begyndt at spise rødkål salat med gulerødder og appelsin til det hele smager skønt.
Mange tak mett3712 er godt at få at vide at der er andre der kender til det med at spise med følelserne og noget dum men også en trøst lige i nuet, jeg kunne bare mærke sidste søndag at det ikke var godt for mig da jeg fik det dårligt så samlede alle mine kræfter og sagde stop:-) og som det kan ses var det jo kun godt.
Mange tak besse66. Ja var lige en trist uge men har så gjort alt for at komme hurtigt på rette kurs igen. Cola uha elsker cola før drak jeg ikke andet så er kommet langt. Med næsten ikke at drikke cola mere siger næsten for får da ind i mellem et glas til middag. Så ja vi kan, vi vil, vi gør det.
Ha en super skøn uge i vægttabs tegnet.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.


<< første < forrige 1 [2] 3 4 5 næste > sidste >>