Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Vægten står stille !

Oprettet d. 03-05-2019 kl. 12:57 af

Hej,

Jeg er en tyk trunte på 44, som har haft en meget stresset periode af mit liv, som desværre har kostet mig en vægtøgning.
Jeg vejer ca. 40 for meget ☹

Men jeg har for 2-3 måneder siden fundet min kurs igen, og er begyndt med at svømme.
Jeg svømmer 2 gange om ugen, 1 km bryst svømning.

Samtidig har jeg stille om roligt lagt min kost om, så jeg har skåret kraftigt ned på kulhydrater (især sukker, som har været min last). Jeg spiser meget mere grønt og meget mindre portioner end jeg plejer, og i starten kunne jeg se resultater på vægten.
Jeg tabte 4-5 kg på den første måned.
Jeg startede op med at gå 2-3 gange om ugen i træningscenter, og syntes virkelig at jeg har fået gang i noget godt for mig selv. Endelig!

MEN – Vægten står bare BUM stille, og har gjort det i 3 uger!
Det er næsten ikke til at holde ud, og jeg forstår det slet ikke.

Syntes virkelig at jeg træner, og træner og spiser markant anderledes end tidligere.
Jeg burde nok have målt mig fra starten (Det har jeg gjort nu)

Er der nogen der har erfaringer eller bud på, hvorfor vægten står helt stille.

Der er jo så rigeligt at tage af ?

Sv: Vægten står stille !

Oprettet d. 22-05-2019 kl. 10:50 af

Fedt at du har taget skeen i den anden hånd og tagernogle gode valg for dig selv...stort ros til dig !!

Ved du hvor mange kalorier du indtager og hvor meget du forbrænder på dine træningspas ?

Jeg læser du både træner svømning og træningscenter, er det korrekt ?

Der sker jo det når man begynder at træne at der sker en omfordeling fra fedt til muskler, så jeg tænker at i og med du har øget din træning at det kan have en indvirkning på det. Og så ville jeg hvis jeg var dig begynde at se på hvordan din fedt procent er i forhold til din muskelmasse, og ved at følge det vil du kunne følge et vægttab i fedt, i stedet for den rene netto vægt :-) Måske dit træningscenter har en vægt der kan måle det. For jeg tænker nemlig hvis du spiser mindre end du forbrænder så har du tabt fedt men du kan måske ikke se det på din badevægt fordi den jo vejer hele dig muskler og fedt. Jeg tænker måske også du kan se nogle forandringer i din kropsbygning, dit velvære og positive energi :-) det er jo også tegn på at du er i forandring og ikke kun det reelle vægttab.

Så meget god vind !!!!

Sv: Vægten står stille !

Oprettet d. 22-05-2019 kl. 10:52 af

Nu skrev jeg omfordeling fra fedt til muskler, det er jo ikke bytte bytte købmand :-) du forbrænder fedt og opbygger muskler det er det jeg mener er det der er ved at ske hos dig :-)

Sv: Vægten står stille !

Oprettet d. 19-07-2019 kl. 12:49 af

Det er helt normalt, og der er ingen grund til alarm :-)
I de fleste vægttabsprocesser går det gerne hurtigt i begyndelsen. Dernæst holder kroppen på vægten, da den tror, man sulter (fordi man spiser og træner så anderledes). Hvis du bare giver det tid, vil dit vægttab fortsætte :-)
Jeg har hørt dette fra en livsstilscoach samt en diætist.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.