Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

vægtøgning ved ægløsning :(

Oprettet d. 05-05-2011 kl. 09:05 af

havde lige en trist oplevelse her til morgen, som jeg lige vil dele med jer !!
jeg havde igår en rigtig god motions dag !! cyklede 18 kilometer + 60 minutters zumba !!! mad mæssigt, spiser jeg som altid..
så var ret så spændt på at komme på vægten her til morgen. så er den steget 1/2 kilo !!! men jeg har højst sandsynlig æglæsning lige her omkring, så håber meget det er grunden !!!

er der andre der har lignende problemer ??

hilsen Camilla39

Sv: vægtøgning ved ægløsning :(

Oprettet d. 18-08-2011 kl. 11:26 af , sidst redigeret d. 18-08-2011 kl. 11:27

Hej Camilla

Jeg har netop oplevet det samme, og det passer faktisk med min ægløsning, jeg tog dog 1 kg på:( Har været totalt frustreret og det har taget mig en lille uge at komme tilbage til den vægt jeg havde inden, altså få det ene kg af igen... Jeg har overholdt mit kalorieindtag på 1300 og løbet mine 5 km flere gange i perioden, så kan slet ikke forstå jeg har taget på...

Sv: vægtøgning ved ægløsning :(

Oprettet d. 19-08-2011 kl. 10:48 af

tak for dit svar :)

jeg tror selv det er væskeophobning !! føler mig ihvertfald oppustet og tung på de dage !!
samtidig oplever jeg at jeg kan rende på toilettet utallige gange i de efterfølgende dage, og pludselige er jeg igen nede i vægt !!

rart at høre jeg ikke er den eneste :)

kh Camilla

Sv: vægtøgning ved ægløsning :(

Oprettet d. 19-08-2011 kl. 11:34 af , sidst redigeret d. 19-08-2011 kl. 11:37

Hej Camilla.
Jeg har også været ude for at jeg havde tabt mig ½ kg og et par dage efter fik jeg min mens... og vupti... pludselig havde jeg taget det ½ kg på igen... med kun to dages mellemrum selvom jeg har holdt min kur :-(
Jeg tror det er helt almindeligt på trods af det er s.... irriterende. Hold humøret højt alligevel og fortsæt som du plejer :-) Keep up the good work:)

Mvh Christina70

Sv: vægtøgning ved ægløsning :(

Oprettet d. 19-08-2011 kl. 22:18 af

Hej Camilla og Christina

Camilla; Ja jeg tror ogå det er væske, for smed det lige så pludselig, som det var kommet, og jo jeg måtte også rende en del;)Jeg har altid vidst at jeg tager på op til mensturationen, men har aldrig lagt mærke til det før omkring ægløsning, og det var faktisk kun pga dit indlæg jeg kom til at regne efter og kunne se det passede præcist.

Christina: Jeg plejer også at tage på et par dage før min mens, og det har jeg også altid gjort og kender godt frustrationen over at se vægtstigningen selvom man har overholdt kuren:(

Det er rart at vide at i oplever det samme, men ihh hvor er det træls man ikke kan få nogle valide målinger i de dage..

Forsat god kamp:)

Sv: vægtøgning ved ægløsning :(

Oprettet d. 04-09-2011 kl. 21:43 af

Tager også altid omkring 2 kg på op til min mens :-(

Sv: vægtøgning ved ægløsning :(

Oprettet d. 04-10-2011 kl. 12:18 af

Hej
Jeg har ikke observeret vægtøgning ved ægløsning, men jeg tager derimod konsekvent 3 kg på ved menstruation - rent vand, som forlader kroppen igen efterfølgende!

Sv: vægtøgning ved ægløsning :(

Oprettet d. 23-11-2011 kl. 22:28 af

Åh hvor er det dog rart at høre at i andre også tager på ved menstruation.. Jeg har simpelthen været så frustreret over at jeg pludseligt har taget på selvom alle kalorie beregninger er overholdt.. Havde slet ikke tænkt på at det kunne være derfor..
Jeg håner godt nok at det forsvinder hurtigt igen for nej hvor er det demotiverende..

Min vægt gik op lige inden menstruation og her tre dage efter står min vægt stadig stille.. Er det normalt?

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.