Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Vægtstigning i startfasen?

Oprettet d. 27-01-2012 kl. 09:28 af

Hej
Jeg har prøvet at tabe mig siden nytår, og har i den grad talt kalorier, motioneret osv. Den første uge tabte jeg 1 kg, men så ugen efter havde jeg taget 2,5 kg på! Og der har min vægt stået stille de sidste 2 uger. Jeg taber mig i cm - mål, men min vægt bliver ved med at være uændret. Er der noget helt galt eller er der nogen der kan komme med en logisk forklaring?
Det er virkelig de-motiverende når vægten stiger, trods hårdt arbejde:-(

Sv: Vægtstigning i startfasen?

Oprettet d. 27-01-2012 kl. 18:19 af

hej,jeg har prøvet næsten det samme før,går igang med at træne og tager på eller ikke taber mig, derfor er jeg nu gået igang med at tælle kalorier her og kun øget min træning meget lidt, efter de første 2 uger har jeg tabt mig godt 2kg, dog skal det siges at det er fra en høj startvægt(117).

Sv: Vægtstigning i startfasen?

Oprettet d. 27-01-2012 kl. 22:02 af

Jeg har haft et næsten tilsvarende problem. Jeg skal tabe 10-15 kg. og tæller kalorier som en gal - og holder mig under det antal kalorier, som kalorietælleren har fortalt mig, at jeg skal. Men til trods for det har jeg på en måned kun tabt mig 1,2 kg., og det forstår jeg ikke. Jeg har nu læst et sted, at hvis man indtager under 1000 kalorier pr. dag, så går kroppen i "forsvarsposition" og forbrændingen stopper, fordi kroppen simpelthen "holder på" de få kalorier, den får indenbords. Er der nogen, der kender til dette problem ?? Jeg kan ikke rigtig finde noget på nettet om netop dette. Hvis det er korrekt, skal jeg åbenbar til at spise noget mere igen, men jeg er så bare usikker på, præcis HVAD jeg skal spise for at gøre det rigtigt. Har I tilsvarende oplevelser - eller gode råd, så kom frit frem.

Sv: Vægtstigning i startfasen?

Oprettet d. 31-01-2012 kl. 09:58 af

Hej.
Da jeg ikke kender dig og hvor meget du har motioneret før, men mit bud på det kan være at du er begyndt at motionere, og derfor taber cm. før kiloene, da muskler vejer mere end fedt, det kan være årsagen, så skal kiloene nok komme bagefter.
Kærligst Karin

Sv: Vægtstigning i startfasen?

Oprettet d. 01-02-2012 kl. 18:00 af

Ja, jeg er nemlig begyndt at motionere et par gange ugen og tænker også selv det måtte være forklaringen. Efterfølgende læste jeg på nettet, at når man går igang med at træne, så er det noget med blodkarrene i musklerne udvider sig og derfor kan man tage op til 3 kg på når man starter med motion. Så blev jeg lidt mere rolig:-)

Sv: Vægtstigning i startfasen?

Oprettet d. 01-02-2012 kl. 20:13 af

til askepot1.
du kan næsten selv bestemme hvad du vil spise,bare du holder dig til den anbefalede energiprocentfordeling.

over 10 procent protein.
max 60 procent kulhydrat.
max 30 procent fedt.

det er nemt med denne kalorietæller, at justere lidt i kosten så det kommer til at holde.

Sv: Vægtstigning i startfasen?

Oprettet d. 07-02-2012 kl. 14:41 af

Husk at få rigeligt at drikke

Sv: Vægtstigning i startfasen?

Oprettet d. 15-02-2012 kl. 03:42 af

Askepot; ja du skal op og spise MINDST 1200 kcal om dagen. Ellers går din forbrænding rigtigt nok i stå. Min diætist vil gerne at man kommer op på omkring 1400 kcal.

Sv: Vægtstigning i startfasen?

Oprettet d. 20-02-2012 kl. 11:44 af

Flot at du blive mindre - så er det mindre relevant om det kan ses på vægten, når bare det kan ses på figuren (cm) :-)

Det er selvfølgelig fordi du omdanner fedt til muskler ...
- og så er der den sideeffekt, jo bedre form du er i - jo mere forbrænder du - også når du er nede på hvilepuls - så det har også en effekt, selv når du ikke er ude at give den gas med træningen ...

Fortsat held og lykke med projektet :-)

Sv: Vægtstigning i startfasen?

Oprettet d. 29-02-2012 kl. 12:56 af

Jeg har lige endnu et spørgsmål: Hvis man medbetragter alle de forskellige faktorer, som i starter bremser ens vægttab, hvor længe går der så før man kan se en reducering af vægten og ikke en stigning? for det her problem har virkelig demotiveret mig mange gange..

Sv: Vægtstigning i startfasen?

Oprettet d. 11-05-2012 kl. 22:05 af

Jeg har lige et lille sidespors spørgsmål... Hvordan kan man se sin procent forddeling i energibalancen??

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.