Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Vægttabet er gået i stå

Oprettet d. 11-08-2020 kl. 09:40 af

Hej
Jeg har nu været igang med at tælle kalorier i 7 uger. Efter en måneds tid havde jeg tabt mig 2 kg, men nu er vægttabet gået i stå. Jeg sørger stadig for at jeg spiser i kalorieunderskud, træner lige så meget som før og har generelt ikke ændret på noget. Er det normalt at det går i stå? Kan jeg ændre på noget for at få vægttabet igang igen? :)

Sv: Vægttabet er gået i stå

Oprettet d. 15-08-2020 kl. 21:57 af

Dit basalstofskifte ændrer sig i takt med vægttab, hvilket vil sige, at man ofte skal sænke kalorieindtag for at fortsat kunne tabe sig.
Hvilket kalorieniveau er du på nu?

Sv: Vægttabet er gået i stå

Oprettet d. 16-08-2020 kl. 09:04 af

Hej, lige nu spiser jeg ca 1500 kalorier om dagen - er en 20 årig kvinde :)

Sv: Vægttabet er gået i stå

Oprettet d. 17-08-2020 kl. 07:26 af

https://iform.dk/vaegttab/kalorieforbraending/hvor-mange-kalorier-har-jeg-brug-for

Sv: Vægttabet er gået i stå

Oprettet d. 25-08-2020 kl. 09:17 af

Når jeg går ind og beregner mit daglige kaloriebehov får jeg det stadig til omkring 1800 kcal om dagen - her sætter jeg det som at jeg er mindst muligt aktivt, da jeg ikke er lige aktiv hver dag og i stedet vælger at trække de kcal jeg forbrænder ved træning fra herinde i app’en. Men burde de 1500 kcal så ikke stadig være lavt nok?

Sv: Vægttabet er gået i stå

Oprettet d. 25-08-2020 kl. 11:08 af

Jeg har ingen videnskabelig tilgangsvinkel til dit spørgsmål så det her er bare min erfaring.
Med mit nuværende tælle-kalorie-forløb har jeg set at det er gået fornuftigt fra marts-juni og mere bumlet i juli-august. Der kan gå 3 uger hvor ingenting sker hvorefter der ryger 1 kilo i løbet af 2 dage uden nogen forklaring. Jeg har til gengæld oppet træningen i løbet af månederne og tænker at de muskler jeg får opbygget også vejer og dermed "modarbejder" resultatet på vægten. Jeg har målt min hofte og mave en gang om måneden og det går fint fremad her.
Så ... hav mod. Færre kalorier og træning giver forbrænding (som skal tages et eller andet sted fra) kan kroppen ikke snyde med, så måske bliver nogle af kiloene bare ændret til noget andet og bedre i stedet for at ryge af med det samme?
Jeg kan sagtens forstå din frustration - det giver et hak i tuden at se vægten stå på det samme :-/

Sv: Vægttabet er gået i stå

Oprettet d. 27-08-2020 kl. 12:50 af

... og så fandt jeg lidt mere "videnskabeligt" belæg for hvad der også sker med forbrændingen - af flere gode pointer i følgende artikel-link fremgår det at kroppen justerer forbrændingen nedaf når der kommer færre kalorier. Dvs at udsultning er ikke vejen frem:
https://fitnessformularen.dk/kalorieberegner/

Sv: Vægttabet er gået i stå

Oprettet d. 03-09-2020 kl. 19:23 af

Hej,

Hvis du kan se at dit kaloriebehov er 1800 kcal dagligt og du går ned på 1500 så sparer du 300 kcal om dagen.
-! kg fedt kræver at du sparer 7000 kcal. dvs det vil tage dig 23,33 dage at tabe 1 kg. (Væsketab svinger). Når du så har tabet dig vil du skulle finde et nyt basaltal. Nu kender jeg ikke din vægt, men jeg regner syntes personligt at et minus på 300 pr dag er en langsommelig proces. Men det er et temperamentsspørgsmål. At vægttabet kommer i ryk er velkendt, her hjælper det kun at bide sig fast (i noget der ikke feder;-)Held og lykke

Sv: Vægttabet er gået i stå

Oprettet d. 08-09-2020 kl. 14:53 af

Jeg prøvede også at tabe mig men det sidste fedt ville bare ikke væk.

Så hørte jeg om en behandling med fedtfrysning, der fandt jeg frem til at Frydendal var de bedste til det.

Jeg kan varmt anbefale at tage et snak med dem.

https://klinik-frydendal.dk/

Sv: Vægttabet er gået i stå

Oprettet d. 10-12-2020 kl. 18:20 af , sidst redigeret d. 10-12-2020 kl. 18:21

Mit går i stå og så dykker det igen; det kan endda gå lidt op og så dykke 600 g (som i dag).
Automatisk sat skal jeg have 1710 Kcal/dag og jeg indtager i snit 1320 (denne uge) mens det ugen før var på 1260 i snit.
Jeg har sat et langtidsmål på 1 år, fordi jeg vil have hud, muskler og forbrænding til at følge med. Mit første mål satte jeg til “8 kg lettere pr. 26. Jan 2021” - det nåede jeg allerede i dag, så i dag sætter jeg mig et nyt mål for den dato.
Jeg synes, det er en indlærings-proces, hvor jeg finder ud af, hvad maden indeholder, og hvad der er godt og dårligt for min fysik. Hos os spiser vi klassisk kost, ingen kostplaner med sjove navne og vi forkæler os selv ind imellem, så det ikke er så surt - men i små bidder?

Sv: Vægttabet er gået i stå

Oprettet d. 24-01-2021 kl. 16:03 af

Tænk over at måske er tabte cm mere værd at kigge på end tabte kilo.
Muskelmasse vejer mere end fedtmassen og derfor vil man måske ikke tabe sig i perioder hvor musklerne opbygges, altså det vil se ud til at man står stille men man taber sig faktisk stadigvæk det er bare kropsbygningen der ændre sig

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.