Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Fedt% og energifordeling - erfaringer?

Oprettet d. 09-03-2011 kl. 08:33 af

Hej!

Jeg er forholdsvis ny herinde (snart 2 uger) og er blevet ret glad for siden og det overblik over min kost, som den kan give ;-)Jeg tror det var det, jeg manglede for at komme det sidste stykke vej til målet.

Et af mine mål er at bringe min fedt% ned, hvilket selvfølgelig er det samme som at smide fedt. Jeg ville høre om nogle herinde måske havde erfaring med eller viden om, hvordan kostens energifordeling bør se ud, for at smide fedtet?
(Jeg supplerer selvfølgelig med fitnesstræning - som hovedsageligt er cardiotræning)

- Anne Mette

Sv: Fedt% og energifordeling - erfaringer?

Oprettet d. 25-03-2011 kl. 14:00 af

Jeg har bedst erfaring med 40% protein, 40% kulhydrater & 20% fedt.. Kroppen skal arbejde hårdere for at bearbejde proteiner, og din forbrænding vil derfor fungere en smule bedre end med kulhydrater.

Det nemmeste og bedste råd, er at sørge for dine kulhydrater max fylder 1/4 af tallerkenen. Her tænker jeg pasta, kartofler eller ris. Kød skal også fylde 1/4, og så fylder du resten med grønsager ;)

Sv: Fedt% og energifordeling - erfaringer?

Oprettet d. 26-03-2011 kl. 07:26 af

Hej,
Tak for input.
Jeg er klar over det med proteinen, har bare svært ved at få den helt derop (er ikke så glad for kød og vil helst undgå tilskud i form af proteinpulver). Mit proteinindtag ligger på ca. 25 %. Kulhydrat holder jeg på ca. 40 % og så er de sidste ca. 35 % fedt (sunde kilder).
Mht. fordelingen på tallerknen, så spiser jeg ingen kulhydrater i form af brød, pasta, ris o.lign. 6 dage i ugen ;-)
Bør nok arbejde lidt mere med proteinen, men på den anden side går det den rigtige vej ;-)
- Anne Mette

Sv: Fedt% og energifordeling - erfaringer?

Oprettet d. 26-03-2011 kl. 12:51 af

40% er også sat højt. Hvis du ligger omkring 30%, er dette også rigtig godt.

Sv: Fedt% og energifordeling - erfaringer?

Oprettet d. 26-05-2011 kl. 16:08 af

Hej,

når proteinindtaget er på 30-40 %, hvad spiser I så??? Er det æg, ost, pålæg, kød osv., eller bruger I proteinpulver???

Som I måske kan fornemme, så er jeg ny herinde og min proteinindtag er på gennemsnitlig på 21 ;(

- Gitte

Sv: Fedt% og energifordeling - erfaringer?

Oprettet d. 16-06-2011 kl. 13:05 af

Hej

pas på med alle de proteiner - har selv været på Atkin's Kur for år tilbage - man taber sig meget og hurtigt, men får problemer med fordøjelse og især kolestorol-tallet.

lyt i stedet til shadydane's råd: 1/4 kød, 1/4 kartofler, ris eller nudler og 2/4 grøntsager - denne fordeling anbefales til diabetikere (og alle andre!) og kan bruges livslangt.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.