Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Kalorieforbrænding

Oprettet d. 05-09-2013 kl. 22:28 af

Jeg er i total vildrede om kalorieforbrænding ved motion. Alle kilder viser efter min fysioterapeut mening ca. dobbel så stor forbrænding, som der reelt sker.
Så trodde jeg, jeg kunne bruge mit Pulsur, Sigma 25-10, som er skrevet ind med min max. puls, alder, højde. Den beregner så kalorieforbrug efter fedtforbrændingszone. Idag rimeligt effektivt havearbejde: Kalorieforbrænding iflg. Pulsur: 16 kcal.
Iflg. tabel herinde 460 kcal pr. time.

Hvad skal jeg gøre?
mvh. Bamsen118

Sv: Kalorieforbrænding

Oprettet d. 10-09-2013 kl. 07:04 af

Jeg bruger en ApS. Den hedder SPORTS TRACKER og ved mig er den også gratis at downloade på min Windows Phone.
du skriver højde alder og vægt, og kan bruge den til gå, cykle, løbe og andre ting. Du kan prøve det, jeg syntes den er god

Sv: Kalorieforbrænding

Oprettet d. 24-09-2013 kl. 10:45 af

Hej, vi har skrevet lidt på privatbeskeder, men her kommer også en forum udgave. Brug kun én metode til at måle kalorie forbruget. Når du måler med dit ur, altså forudsat at uret ikke er defekt, så tager beregningen højde for din puls, din vægt, tiden du arbejder og tilsammen skabes en værdi. Forudsætningen for at forbrænde kalorier i en god mængde er at pulsen stiger. Tabeller tager ikke højde for den faktiske puls, men anslår hvilken puls man får ved bestemt fysisk aktivitet. Dit ur måler din faktiske puls og bruger den i beregningen. Hvis uret fortæller at du "kun" har forbrændt lidt, så kan det hænge sammen med at din puls ikke har været væsentlig forhøjet. MEEN vær opmærksom på at remmen der måler rundt om brystet SKAL sidde korrekt for at måle din puls. Jeg har selv haft problemer med at få den placeret rigtigt, hvilket betød at en 8 km løbetur gav et alt for lille kalorie forbrug, ganske enkelt fordi uret "kun" målte hver 3-4 slag. MVH John

Sv: Kalorieforbrænding

Oprettet d. 25-09-2013 kl. 08:19 af

Jeg har downloaded endomondo til telefonen. Generelt virker den godt. Den har dog lidt problemer med at holde forbindelse og dermed lidt problemer med at vise km, men jeg tror kalorieforbrændingen er rimelig.

Sv: Kalorieforbrænding

Oprettet d. 25-10-2013 kl. 02:29 af

Tusind tak til alle for svarene.
Jeg har været lidt "gå i stå", så dermed lidt sen reaktion.
Roco, du er inde på det med pulsen. Jeg har lav hvilepuls, af og til under 50, helt ned til 43. Var indlagt på hjerteafdeling med en puls på 11. 9 sec., hvor hjertet ikke slog.
Min max. puls er målt til 128.
Fedtforbrænding: På mit puls-ur kan jeg indstille område for forbrænding. Vil prøve at sætte den til 70 og opefter. Spørgsmålet er hvor langt over hvilepulsen, jeg skal sætte grænsen.
En diætist fortalte mig, at jeg med den højde, alder, vægt og hendes kendskab til mig, havde en hvileforbrænding på 2400 til 2700 kcal. Så mit mål er at ligge på 2000 kcal. om dagen. Jeg er opmærksom på, at hvileforbrændingen ændrer sig pga. vægt, alder. Men jeg synes om metoden, at forbruge under hvileforbruget.
TIL ALLE: husk jeres vægt er påvirket af væske i kroppen, som varierer i perioder. Også toiletbesøg har betydning. Så gå ikke i panik, hvis vægten svinger. Bare fortsæt med kuren, så kommer det igen. Også hvis, du er "faldet i". "Op på hesten igen". Held og lykke med det. Husk mange skal TAGE SIG TID til at passe deres helbred, LÆS vægt.
Det var lidt rodet, men velment.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.