Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Rød/grøn/blå farver

Oprettet d. 31-08-2019 kl. 10:17 af

Hej allesammen.
Jeg har undret mig over farverne ud for mad og opskrifter. Først troede jeg det havde noget med hvor mange kcal der var i maden, men jeg kan ikke få det til at hænge sammen. Noget mad med mange kcal er grønne og noget mad få kcal er røde. Og hvad betyder den blå?
Mvh Martin

Sv: Rød/grøn/blå farver

Oprettet d. 29-09-2019 kl. 13:03 af

Jeg så det som du - og blå var varer uden kcal f.eks vand - men sådan hænger det jo ikke sammen når man ser lidt mere på det. tænkte så det var krydderier der var blå - men har fundet en opskrift hvor banan er blå - mystisk ???

Sv: Rød/grøn/blå farver

Oprettet d. 15-10-2019 kl. 20:15 af

Jeg har også undret mig over farverne, ved mig er gulerødder, æbler og vindruer blå, men peberfrugt er grøn.

Kan de blå være ting man spiser tit? for jeg spiser dagligt æbler og gulerødder

Sv: Rød/grøn/blå farver

Oprettet d. 01-04-2020 kl. 19:08 af

mangler også svar .. :(

Sv: Rød/grøn/blå farver

Oprettet d. 02-05-2020 kl. 12:42 af

Mit indtryk er at fødevarer med et højt indhold af protein markeres som grønne, kulhydrat som blå og fedt/fibre som rød. Forholdet tages dog også med i betragtning da muesli fx har højt indhold af kulhydrat men "vinder" pga mange kostfibre (eksempelvis "Crownfield Crunchy Muesli Bio organic mixed berries". Hvis man sammenligner to yogurter såsom den røde "Thise acido 3.5%, Thise" holder den sig ikke indenfor daglig anbefalet energifordeling pga 49% fedtenergi, mens den blå "Sødmælksyoghurt, Arla" gør via 20% fedtenergi.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.