Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Feedback

Oprettet d. 04-01-2011 kl. 10:04 af

Hej Bjarne !

Jeg stødte på din hjemmeside ved en tilfældighed. Og har nu brugt den i nogle få dage.

Jeg har tidligere benyttet mig af "Hjemmeside Slank" og den har fungeret fint i de perioder - men så er jeg faldt fra igen. Det har kostet mig nogle penge at komme ud af aftalen (o;

Hvis du fortsætter det super gode arbejde, du nu har gang i, så varer det sikkert heller ikke længe før du må oprette dig et momsnummer - så du kan tjene lidt penge også (o;

Nok om det !

Det er et kanon fedt logo du har fået tegnet og ser yderst professionelt ud.

-Grafer, det er super værktøjer ! jeg kunne dog godt tænke mig dem en smule anderledes. Lodrette for eksempel og meget gerne med fokus på "nu" vægt og ikke start vægt. Tror du det er muligt.
Grafen med BMI og prognoser har jeg lidt svært ved at tyde, men det hjælper forhåbentlig når jeg har mange flere data at fylde på (o;

Jeg håber du en dag får lyst til at ændre lidt på profilsiden.. Det vil være fint, hvis man som det første kommer ind på en forside hvor man har et samlet overblik..

Det er så nemt at kommenterer på andres arbejde, faktisk er jeg bare hamrende misundelig på at du har fået lavet DET værktøj jeg har forsøgt mig med så mange gange ! Godt gået..

En sidste ting i denne omgang (o; Enkel og nem side (o; Men men , vi kvinder er jo ofte til fals for hjemmesider med lidt flere farver og spræl i. Er der noget jeg som bruger kan bidrage med, for at få lidt liv på siderne er du velkommen til at sende en efterlysning afsted...

Som sagt - Super side og tak for dit kæmpe arbejde for at få den op at stå.

Rigtig god fornøjelse og arbejdslyst fremover

Mange hilsner

Gitte

Sv: Feedback

Oprettet d. 04-01-2011 kl. 18:18 af , sidst redigeret d. 04-01-2011 kl. 18:22

Hej Gitte,

Tusind tak for din feedback. Feedback, både positivt og negativt (sålænge det er konstruktivt), er en stor motivationsfaktor for mig.

Mht. de forskellige grafer under "Min udvikling", så er jeg godt klar over, at det kunne være meget bedre og meget mere brugervenligt. Det er derfor også min plan at lave det om i retning mod: Mere brugervenlige (læsbare og forståelige) grafer, mere interaktivere grafer (f. eks. skal den fortælle noget mere om det punkt på grafen som man peger på) og mange flere graf typer (f. eks. graf der viser fordeling af ens kalorieindtag fordelt over ens måltider/grupperinger).

Også en god pointe med, at det kunne være godt at man altid kom ind på en siden med et mere samlet overblik. Det vil jeg tænke over.

Ud over disse ting, så har jeg også super mange ideer til forbedring af siden. Desværre så kan jeg ikke just arbejde fuldtids på den, så udvikling vil oftest ske sporadisk og i "bursts" afhængigt af overskydende tid og motivation :-)

Min største svaghed er design og det grafiske. Selve logo'et har jeg fået lavet af en udefra, men ud over det så er det altid svært for mig at lave design på tingene der ser godt ud.

Bjarne

Sv: Feedback

Oprettet d. 29-01-2011 kl. 12:59 af

Hej Bjarne

Det er en rigtig fornuftig side du har fået sat sammen her.
Jeg har dog lidt svært ved at finde rundt på den. Nu har jeg også kun leget lidt med den i 3 dage, og det begynder nu at hjælpe og finde de forskellige ting.

Forslag til ændringer:
- samle indtastnings stederne, og ændre så man ikke skal vælge hvilken type man vil indtaste og derefter indtaste. Det er muligt at få lavt så man gør det på samme "side".

Nu har jeg desværre ikke mere tid, men kommer med mere feedback senere :)

Mvh. Asbjørn

Sv: Feedback

Oprettet d. 31-01-2011 kl. 16:42 af

Så prøver jeg at fortsætte lidt :)
der ud over synes jeg der skal byttes om på de 2 menuers placering, den grønne er den jeg bruger mest, og derfor skulle den have været øverst.
Så synes jeg man skal kunne justere kalorie forbruget ved motion. Hvis f.eks. en spinnings time, hvor jeg kører med puls ur. Da får jeg et mere præcist resultat på forbrændingen end. og at man selv kan tilføje "sportsgrene" :)

Mvh. Asbjørn

Sv: Feedback

Oprettet d. 01-02-2011 kl. 11:59 af

Hej Bjarne,

Jeg har nu prøvet Vægttab.nu af í 14 dages tid og jeg vil gerne tilslutte mig at den generelt er vældig god. Den er rimelig men at bruge og har et enkelt design og det synes jeg er en stor fordel frem for mange andre.

Jeg har dog nogle ønsker og ét af dem er graferne hvor du jo også har noget på vej. Jeg ville foretrække en vandret datolinje og derudover savner jeg følgende grafer:
1) Udviklingen af ens vægt men hvor målet er med på grafen
2) Kaloriebalance med løbende gennemsnitsværdier
3) Udvikling af BMI med målet med på grafen.
I øjeblikket laver jeg selv disse grafer i et manuelt regneark.

Et andet ønske er at jeg synes ikke tabellen med fødevarer er særlig omfattende i forhold til hvad man kan slå op på nettet. Jeg har i de sidste 14 dage tastet temmelig mange helt almindelige varer ind. Hvor mange varer er der pt i databasen ?

Samme med aktiviteterne. Der mangler mange aktiviteter i forhold til hvad man ellers kan slå op. Det ville hjælpe hvis man selv kunne oprette an aktivitet ligesom varer.

Ellers synes jeg det er kanon flot og håber du vil blive ved med at opdatere siden. Lav det nu ikke alt for kompliceret og omfattende.

Hilsen

Christian

Sv: Feedback

Oprettet d. 02-02-2011 kl. 00:56 af

Tak for den gode feedback!

Jeg vil lige svare på et par specifikke punkter her (før jeg går i seng).

(Asbjoern) Mere præcis indtastning af kalorier forbrændt via motion: Det kan man faktisk allerede, men det er ikke særligt brugervenligt. Via den Manuelle indtastning kan man tilføje hvad som helst i forhold til kalorier man gætter på man har indtaget (f. eks. i byen), eller kalorier man har forbrænt via motion. Tricket her er så, at man skriver minus foran når man har forbrændt kalorier via motion... Jeg ved godt det skal gøres mere brugervenligt.

(Asbjoern) Tilføjelse af egne motionsformer: Det kommer på et tidspunkt. Har pt. ikke godt nok overblik over præcist hvornår.

(xyperium) Vandret datolinje i grafer: det kommer. Mange har spurgt til dette.

(xyperium) 1) Udvikling i ens vægt inklusive næste mål: Arbejder på at vise næste mål som et reference punkt i graferne - så ja det kommer vist også :)

(xyperium) 2) Kaloriebalance med løbende gennemsnitsværdier: Forstår ikke helt hvad du mener her. Taler om en funktion i kalorietælleren, eller i graferne?

(xyperium) 3) er dækket under funktionen ved 1) --- BMI og vægt (og nogle andre ting, +andre måltyper man selv kan tilføje) vil alle være omfattet af dette.

(xyperium) Antallet af fødevarer: Jeps, Vægttab.nu har på ingen måde den mest omfattende database af fødevarer. Indtil videre har det ikke været et fokusområde. Men jeg overvejer lidt fremadrettet hvad den bedste retning er her. Specifikt påtænker jeg muligheden for at brugere kan dele de fødevare de indtaster med andre brugere. Nuværende antal kan jeg ikke lige huske men et sted i mellem 1000 og 1500 basis fødevarer som alle kan bruge, samt tonsvis af private fødevarer.

(xyperium) Der kommer flere aktiviteter efterhånden. Og når jeg når til det, vil det også blive muligt selv at tilføje aktiviteter.

Sidst men ikke mindst så er jeg glad for bemærkninger om at det er simpelt og overskueligt. Det har hele tiden været i fokus: simpelthed og effektivitet.

Bjarne

Sv: Feedback

Oprettet d. 02-02-2011 kl. 18:20 af

Hej Bjarne,

Tak for dit info om fremtiden. Det er helt sikkert i den rigtige retning.
Med hensyn til det løbende gennemsnit tænkte jeg mest på grafen der viser éns kaloriebalance over en periode. Den kan jo variere meget dag for dag på grund af mange ting. Min balance varierer i hvert fald temmelig meget - det er ikke hver dag jeg dyrker motion og der ryger af og til også en ekstra bid ned. Hvis det løbende gennemsnit blev vist sammen med de daglige indtag var det nemmere at se hvor man ligger i forhold til det beregnede nødvendige indtag for at nå sit mål. Det er det jeg holder styr på i et regneark ved siden af.
Jeg tror også det vil være en stor hjælp hvis brugerne kunne dele fødevarer. Jeg tror jeg har tastet ca. 30 varer og opskrifter ind på de 14 dage jeg har været med.

Hilsen Christian

Sv: Feedback

Oprettet d. 04-02-2011 kl. 10:48 af

Jeg har lige opdateret Min udvikling. Grafer indeholder endnu ikke gennemsnit og løbende gennemsnit men det er noget der kommer. Desuden så håber jeg på at kunne tilføje nogle "kombinations"-grafer også.

Sv: Feedback

Oprettet d. 08-02-2011 kl. 17:30 af

Hej Bjarne

Er det ikke muligt under tilføjelse af mad, at få stk. tilført. Det er temmelig besværligt at alt skal vejes. Der er mange madvarer man ikke bruger vægtbetegnelsen på men stk eller skiver eller dl eller tsk osv.

Jeg vil meget gerne tilføje madprodukter og opskrifter, når jeg støder ind i nogle som ikke er her. Og det vil gøre arbejdet meget meget nemmere.

Håber du forstår hvad jeg mener.

Mvh Louise

Sv: Feedback

Oprettet d. 09-02-2011 kl. 07:13 af

Hej lulukleo,

Det er også på min plan at tilføje et fuld "enhedssystem" til hjemmesiden. Hvor der vil være nogle få andre standard enheder ud over gram (og % ved opskrifter). Desuden så vil det blive muligt at tilføje sine egne enheder (da folk jo bruger forskellige glas størrelser, ske størrelser osv.).

Mht. hvornår dette system vil være klart til brug på siden er lidt svært at spå om. Det er desuden usikkert om jeg vil tilføje det til den gamle kalorietæller, og at det måske kun vil blive muligt at bruge i den nye kalorietæller (den ny kalorietæller er til dels allerede forberedt for dette)...

Bjarne

Sv: Feedback

Oprettet d. 10-02-2011 kl. 21:58 af

Spændende det vil jeg glæde mig til.
Hvornår kommer den nye kalorietæller?

Louise

Sv: Feedback

Oprettet d. 16-02-2011 kl. 14:57 af , sidst redigeret d. 17-02-2011 kl. 15:05

Hej Bjarne!

Super side du har lavet her. Kan kun tilslutte mig muligheden for "enheds" indtasting. Du kan evt. blive inspireret lidt af denne når du skal bestemme hvad fx en banan vejer osv. http://hjemmesider.eucsyd.dk/df/Hvad%20vejer%20f%C3%B8devarerne.htm
En nem og hurtig løsning var at du i Fødevarenavnet angav normal vægten for et stk. (hvor muligt): Fx kunne et æble hedde:

Æble, dansk, råt (ca. 100 g.)

- så skal brugenren selv indtaste "100" i feltet.

En anden lille detaljer som kunne komme senere: En angivelse/markering af fødevare som er usunde/indeholder mange kalorier, dette skulle være angivet så man let i kalorietælleren kan se om noget "har stjålet" alle kalorierne fra dagens plan, og som man nok skulle holde sig fra i fremtiden!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.