Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

1000 Kcal

Oprettet d. 18-05-2012 kl. 06:39 af

Hej alle sammen :-)
Jeg kan læse at der er flere der skriver at hvis man spiser under 1000 Kcal om dagen går kroppen i *dvale* og man ikke taber sig, men jeg havner tit under de 1000 når jeg motionere, så trækkes de jo fra i regnskabet.

Er der nogen af jer der har erfaring med den problematik? skal jeg så spise mere eller bare fortsætte med de oprindelige 1100, som jeg spiser nu? Jeg har kun været i gang en lille uge, så jeg har ikke så meget at sammenligne med :-)

På forhånd, tak for svar

Sv: 1000 Kcal

Oprettet d. 18-05-2012 kl. 23:18 af

hej.
jeg mener det er før motion, jeg har spist efter mit kaloriemål og ikke fraregnet motionen, der har været dage hvor min kaloriebalance for dagen, har været næsten 0.
det har jeg gjort i over 4 måneder og kan ikke mærke min forbrænding er gået ned, men jeg har dog også ca. 1 dag om ugen hvor jeg har indtaget nogen flere kalorier end "tilladt",fester,byture og messe.

det har gjort at jeg har tabt ca. 1 kg. om ugen samtiddigt med at jeg har kunnet morer mig, så det ikke er blevet for kur-agtigt.

held og lykke med dit vægttab.

Sv: 1000 Kcal

Oprettet d. 20-05-2012 kl. 19:18 af

Hej og tak for svar :-)
Jeg har tabt 1.2 kg den første uge, så det er vel fint, jeg fortsætter og ser hvad der sker, og hvis det går i stå, må jeg jo justere ind!
Held og lykke imod dit vægttab - 1 kg om ugen- det er da super flot!!

Sv: 1000 Kcal

Oprettet d. 21-05-2012 kl. 10:32 af

hej :)
Det vidste jeg godt nok ikke :-/ Jeg spiser ca 900 kcal om dagen kun og det er uden motion..
Jeg har tabt mig 5 kg på de første 2 uger! kommer det virkelig til at gå i dvale?
Jeg regner selvfølgelig ikke med at tabe så meget fremover men det skal jo heller ikke gå helt istå..
Mvh

Sv: 1000 Kcal

Oprettet d. 21-05-2012 kl. 13:26 af

jeg har snakket med en diætist og hun mener et sundt vægttab er mellem 0,5-1 kg. om ugen.
hvis du kun indtager 900 kal. om dagen skulle du nok tage at gå lidt op hver dag og en enkelt dag, en gang imellem, spise noget mere, da din krop ellers vænner sig, til det lave kalorieindtag.

5 kg. på 2 uger er godt nok flot.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.