Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

1300 kcal om dagen???

Oprettet d. 22-07-2011 kl. 20:40 af

Jeg har nu været på denne side i en tre dage, og det går rigtigt godt... Jeg har regnet ud at jeg ca skal spise 1300 kcal om dagen for at smide lidt overflødeligt.... Jeg dyrker ikke rigtigt noget motion andet end nogle gode gåture engang imellem....

Jeg får det til at passe nogenlunde med de 1300, ligger lige under hver dag....

Men mit spørgsmål er: Er der andre ting der skal tages hensyn til under denne kur? Jeg spiser lidt sundere end jeg plejer, og noget mere frugt nu, da jeg aldrig spiste det før... Men ellers spiser jeg næsten det samme, bare mindre og mange flere gange om dagen.... Er det godt nok, eller skal jeg ligge mine spisevaner helt om???

Nogle gode ideer til noget aftensmad ville også hjælpe lidt, da jeg er vandt til kartofler og masser af sovs.....

På forhånd tak for alt den hjælp der skulle komme ind her... :-)

Sv: 1300 kcal om dagen???

Oprettet d. 23-07-2011 kl. 07:30 af

Vedr. Sovs og katofler, så spiser jeg stort set aldig den slags selv, men jeg er blevet glad for Urtekrams økologisk Perlerug, der blot skal koge i 20 min. De har lidt bid og flere kostfibre end fx ris. De er fine at spise som tilbehør til grønsager og kød ... og også fine at stege på panden (efter de er kogt, fx dagen efter) sammen med grønsager.

Hvis man googler, så er der mange meninger om hvorvidt man skal spise lidt og mange gange eller holde sig til færre større måltider. Der er ligefrem en side der skriver om det er bedre med sene måltider (http://www.leangains.com/search/label/Fat%20Loss). En anden taler om hvor vigtigt det er med at få sin søvn (http://www.jacobsondergaard.dk/). Jeg havde selv glæde af t følge de første (gratis) anbefalinger fra Henrik Bruun på http://www.naturligslankekur.dk/hurtig-slankekur-start-en-effektiv-fedtforbraending-nu.html ... og startede med at være på 3 dages 'nul sukker' og 3-4 liter vand om dagen + almindelig mad.

Held og lykke med projektet.
Boso :-)

Sv: 1300 kcal om dagen???

Oprettet d. 23-07-2011 kl. 09:04 af

Hej. Kvit sovsen. Lav i stedet for en tzatziki. Brug græsk youghurt, hvidløg og agurk. Det er dejligt friskt, men selvfølgelig en forudsætning, at man kan lide hvidløg....

Gå ikke på kompromis med produkter der er erstattet med kunstig sødemiddel. Pas især på aspartam. Der er ikke noget godt at sige om det. Der ligger meget forskning bag dette stof, måske endda årsagen til det forhøjede antal af alzheimerpatienter nu og i fremtiden. Så er det trods alt bedre, at bruge de ægte produkter.

Jeg ligger også på 1300 klc om dagen. Jeg forsøger at undgå for meget fedt, men man må heller ikke gå i den anden grøft og fuldstændig fornægte det. Det er en del af hjernens brændstof, og den kan ikke fungere uden.

Hvis du ikke har det, så invester i en skridtæller, der også viser forbruget af kalorier. Man bliver lidt nærig med at bruge dem man har slidt for. Har du en iPhone kan man hente en aps ned der hedder iStepsP til 6 kr. Den skridtæller de har på apoteket, tror den hedder Omron er ok.

Håber du kan bruge dette til noget. Hav en god dag.

Mange hilsner
Ingelise

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.