Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Blir man aldrig tilfreds

Oprettet d. 12-05-2012 kl. 21:19 af

Hej allesammen

Jeg har været igang med vægttab og kalorietælling siden nytår, og det er gået over alt forventning. Jeg havde sat et mål om at smide 11 kg som jeg havde taget på i min graviditet, men da de 11 kg var røget og jeg var nede på det magiske tal jeg vejede inden jeg blev gravid (og var tilfreds med mig selv), følte jeg på ingen måde tilfredshed. Min mave var der stadig, og slet ik flad som før i tiden. Nåh jeg fortsatte og satte et nyt mål 5 kg under og var ret overbevist om at jeg ville være tilfreds der, men nu har jeg smidt 5,5 kg, og helt automatisk har jeg allerede sat et nyt mål på 2,5kg. Hvorfor bliver jeg ikke tilfreds? er der andre der oplever dette?
Jeg er jo udemærket godt klar over at kroppen ændre sig efter en graviditet, men jeg vil bare gerne være tilfreds, og det er åbenbart sværre end som sagt. Mit bmi er nu 20,86 og jeg kan godt se at det er fint men når jeg ser mig selv i spejlet er jeg ikke tilfreds.
Er ved at blive skør over jeg er så kritisk men vil bare gerne være tilfreds, blir jeg nogenside det?

Mvh Jamilla

Sv: Blir man aldrig tilfreds

Oprettet d. 13-05-2012 kl. 12:48 af

tror aldrig man bliver helt tilreds, men måske der du så også skulle prøve andre metoder som bla kan hjælpe med at få din mave flad igen(det kan jo lykkes for de kendte og kongelige)

Sv: Blir man aldrig tilfreds

Oprettet d. 15-05-2012 kl. 12:54 af

Som jeg hører dig fortælle ubevidst, er det ikke vægten der er problemet. Derimod er du ikke tilfreds med spejlbilledet. Vil du blive tilfreds når du taber de 2,5 kg. yderligere? - Personligt har jeg haft succes med at styrketræne. Altså du kan blivet "strammet op". Så bliver din mave også "flad" og hele kroppen får et løft.

For mig at se er det ikke vægten der er afgørende, men synet. Pt. er jeg 180 og vejer 70 kg. Men jeg vil ikke blive tilfreds med en vægt på 65, tværtimod. Jeg vil gerne blive mere fit, såldedes at jeg netop bliver tilfreds. Om jeg så vejer 68, 70 eller 75 kg. er for mig irrelevant.

Sv: Blir man aldrig tilfreds

Oprettet d. 06-06-2012 kl. 21:15 af

Tak for svar begge to :-)

I har nok ret, jeg bliver ikke tilfreds med noget tal før jeg er tilfreds med min krop.
Jeg er i mellemtiden begyndt at træne, håber virkelig det vil hjælpe mig med at blive tilfreds med mig selv.
Forstå mig ret, selvfølgelig er jeg glad for at det lykkedes mig at smide de efterhånden mange kilo, havde bare aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at det det ville kræve så meget psykisk af en. mange tænker (ligesom jeg gjorde) at hvis bare jeg taber 10 kilo så er alt godt, men man glemmer bare at kroppen hele tiden ændre sig.

Jeg er 180 cm og er nu nede på lige under 66kg, og har idag besluttet mig at det er ligemeget hvad jeg vejer, så længe jeg er tilfreds med hvordan jeg ser ud, og det er jeg sikker på jeg snart blir :-)

God sommer til jer alle og held og lykke med vægtabene :-)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.