Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Burde dette fungere?

Oprettet d. 07-03-2012 kl. 16:22 af

  • Kostplan

Jeg har en bruger på siden madlog sideløbende med denne her..

Jeg har fået at vide at jeg med min nuværende vægt og højde må indtage 2807 kalorier om dagen, for at tabe 1 kg ugentligt.

Og jeg overholder det. Med ca 500 kalorier i overskud om dagen..

Jeg er svært overvægtig så det er ikke en fejl med 2807 kalorier om dagen.

Ud fra det vedhæftede billede, kan nogen så sige mig om det er helt forkert? Mht energi fordeling. Eller er der noget der skal rettes. Kort sagt, virker den her kost plan? For den kan jeg sagtens holde til et stykke tid.

Gør det noget at jeg indtager mindre end de 2807 kalorier om dagen?

Håber på nogle gode råd og svar.

mange tak..

Sv: Burde dette fungere?

Oprettet d. 07-03-2012 kl. 18:32 af

Kort sagt, ja det burde fungere. Ud fra et rent fysisk aspekt hvis du indtager mindre end du forbrænder taber du dig.

Jeg ville dog personligt ændre en del i din kost. Meget af din kost indeholder unødigt mange kulhydrater.

Personligt ville jeg fjerne ost og til dels også brød, samt især pasta/nudler (og ris) fra din kost, da disse er meget kulhydrattunge. Derudover ville jeg ændre kødvalg til mere fedtfattigt kød, som kylling uden skind, kalkun og majert oksekød, samt fisk.

Derudover bør du prøve at flere grøntsager som grønne bønner, spinat, broccoli, blomkål og rodfrugter ind i din kost.

Men hvis kalorietallene stemmer, burde det medfører et vægttab og nej det gør intet hvis du indtager lidt mindre (andet end at du taber dig hurtigere).

prøv evt. også at indarbejd noget motion i dit vægttab, hvis du ikke allerede gør det.

Og frem for alt, held og lykke med det.

Sv: Burde dette fungere?

Oprettet d. 07-03-2012 kl. 18:49 af

Tusind tak for svaret.

Først og fremmest, så er det også min plan at prøve at få flere grøntsager ind i hverdagen. Specielt gulerødder er jeg meget glad for, så dem skulle jeg kunne indtage en masse af.

At fjerne brød og pasta ville nok være ret svært for mig. Men jeg vil da nok prøve at skære ned så. Der er jo også mange glimrende alternativer.

OG jo motionen bliver stille og roligt tilføjt. Er i topdårlig form, så starter lidt forsigtigt for at undgå skader. Men det er på vej.

Sv: Burde dette fungere?

Oprettet d. 07-03-2012 kl. 19:00 af

Gulerødder er fantastiske, bestemt en af de rigtig gode rodfrugter. Ville heller ikke gå så drastisk som at fjerne brød og pasta helt, men blot skærer ned på det. Men altså hvis du kan få det til at fungerer i kalorieregnskabet er der intet problem.

Og motion skal tages meget stille og roligt til at starte med når man først starter. Jeg lavede selv den fejl at starte meget hårdt da jeg selv tog et meget stort vægttab for snart 10 år siden og lavede en mindre skade på mig selv.

Det lyder umiddelbart som om du griber det rigtig fornuftigt an.

Sv: Burde dette fungere?

Oprettet d. 07-03-2012 kl. 21:21 af

det ligner det jeg gør,har endda de fleste dage lidt højere fedtprocent, uden det gør noget, dog er jeg under 2000 kal.
jeg vejer selv 108,5 nu og har tabt 8,5 kg. på 7 uger, jeg er begyndt at gå en del, det hjælper godt, især hvis man presser farten lidt op, så man kommer til at svede.
spis det du mener du kan holde ud at spise i lang tid, istedet for at lave en plan der kun holder nogle få uger, fordi du virkelig gerne vil spise lidt pasta eller andet.

Sv: Burde dette fungere?

Oprettet d. 09-03-2012 kl. 07:59 af

Det ser da meget fornuftig ud, det ligner ikke for meget diæt agtig, og efter min vurdering og erfaring holder det bedre i længden. håber du taber dig stille og rolig, held og lykke

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.