Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Dårlige oplevelser med kalorietæller! HJÆLP!!!

Oprettet d. 07-02-2014 kl. 18:47 af , sidst redigeret d. 07-02-2014 kl. 18:51

Hej,
Mit navn er Marie, og jeg er forholdsvis ny på kalorietæller. Jeg havde sat mig et mål, der hed, at jeg skulle tabe mig 6kg på 2,5 måneder - hvilket ikke er uopnåeligt, da jeg er rimelig aktiv.
Kalorietæller gik ikke ind og fordelte mine kalorier ligeligt ud over de 2,5 måneder. Men derimod måtte jeg den første dag spise 1207kcal og derfra gik tallet kun ned ad dag for dag. De sidste 2 uger stod der 0kcal på - jeg skulle altså sulte mig selv ifølge appen.

Jeg havde også betalt 50kr for at åbne for redigering af min profil og for at kunne følge med i mit vægttab. Men disse ting er nu blevet lukket for mig, selv om pengene er trukket fra min iTunes konto.

Nogle der har oplevet noget lignende? Hvad kan årsagerne være?
Og hvor kontakter jeg producenterne med en evt. klage? Jeg føler mig virkelig snydt - og dette er super ærgerligt, da jeg faktisk synes appen er en super god idé!

Sv: Dårlige oplevelser med kalorietæller! HJÆLP!!!

Oprettet d. 07-02-2014 kl. 18:58 af

Det lyder som om, du ikke har skrevet din nye vægt ind.

Det skal lige rettes engang i mellem. ellers regner den ud fra, hvad du vejede, da du startede. Dermed tror den, du har færre dage til at nå dit mål.

Sv: Dårlige oplevelser med kalorietæller! HJÆLP!!!

Oprettet d. 07-02-2014 kl. 19:06 af

Hmmm, men min vægt har ikke ændret sig synderligt meget? Har brugt appen i 4 dage kun.
Jeg kan ikke engang gå ind og rette på det, for jeg kan ikke redigere min profil mere, selvom jeg har betalt de 50kr.
Mange tak for input

Sv: Dårlige oplevelser med kalorietæller! HJÆLP!!!

Oprettet d. 07-02-2014 kl. 19:12 af

Jeg mener bare, at det da ikke kan passe, at man skal spise mindre og mindre. Kalorierne skal vel fordeles ud over den tid, hvor vægttabet foregår?

Sv: Dårlige oplevelser med kalorietæller! HJÆLP!!!

Oprettet d. 07-02-2014 kl. 20:50 af

Det vil jeg gi dig helt ret i!!

Det lyder total underligt?

Men aner ik hva man skal gøre i denne situation?? Desværre

Ville gerne hjælpe!:-/

Sv: Dårlige oplevelser med kalorietæller! HJÆLP!!!

Oprettet d. 07-02-2014 kl. 21:37 af

Det lyder da lidt underligt. Da jeg startede herinde midt januar i år fik jeg en velkomstmail fra en der hedder Bjarne. I den står der adresser på hvor man kan henvende sig med spørgsmål og andet. Har du ikke fået sådan en?
Den står under beskeder ude til højre.
Hvis du ikke har fået en kan du lige skrive igen, så skal jeg finde adresserne frem til dig.

Sv: Dårlige oplevelser med kalorietæller! HJÆLP!!!

Oprettet d. 08-02-2014 kl. 10:16 af

Prøv at skrive til denne mail: webmaster@vaegttab.nu
Det var den jeg fik i velkomstmailen.
Mvh. Louise

Sv: Dårlige oplevelser med kalorietæller! HJÆLP!!!

Oprettet d. 08-02-2014 kl. 17:00 af

Jeg har skrevet! Mange tak!
Jeg har i mellemtiden læst mig til, at der er problemer med appen til iPhone lige p.t., så jeg håber da, at den kommer til at fungere, da jeg har smidt 50kr for den! 😊

Sv: Dårlige oplevelser med kalorietæller! HJÆLP!!!

Oprettet d. 09-02-2014 kl. 13:53 af

Hej jeg bruger kun kalorietæller på enkelte dage, blot for kontrol af mig selv, at det jeg spiser er fornuftigt. nu tjekkede jeg lige sådan en dag, og der står:
Dagligt kaloriemål 988 kcal
Du har indtaget 1273 kcal
Til rådighed -285 kcal Over grænsen
-og jeg undre mig da også meget, for jeg har indtastet at jeg vil have 1300 kcal pr. dag - og det er nu ændret med tilbagevirkende kraft? og frem i tiden er dagligt kaloriemål også anderledes og faldende... der er ikke meget system i det...

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.