Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

energifordeling oversigten mangler

Oprettet d. 14-01-2011 kl. 13:30 af

Hejsa,
Hvorfor er det kun nogle dage jeg kan få et overblik over energifordelingen på fedt,kulhydrat,protein ?
Jeg bruger den lige så meget som selve kalorieindholdet i kosten - det nytter næppe at spise 1800 kc hvis energien primært kommer fra fedt :S
/Berit

Sv: energifordeling oversigten mangler

Oprettet d. 14-01-2011 kl. 14:03 af

Hej Berit,

Jeg kan godt forstå dit spørgsmål. Det fremgår ikke af kalorietælleren hvorfor energifordelingen nogen gange ikke er med på dagen. Årsagen skal findes i hvis man bruger manuelle indtastninger af kalorieindtag. Her tilføjes en ukendt faktor hvilket umuliggør en retvisende beregning af energifordeling for hele dagen.

Der er nogle forskellige løsninger/forbedringer på tegnebordet i forhold til dette:

1) Næringsindhold og energifordeling grafer for hver gruppering/måltid
2) At energifordelingsgrafen for hele dagen alligevel beregnes og vises, men med UNDTAGELSE af kalorier indtaget via manuelle indtastninger (hvis dette implementeres, er det dog vigtigt at brugeren gøres opmærksom på, at grafen ikke viser energifordeling for alt mad indtaget for hele dagen.....)

Bjarne

Sv: energifordeling oversigten mangler

Oprettet d. 15-01-2011 kl. 16:21 af

tak for hurtig respons - indtil videre vil jeg blot afholde mig fra manuelle indtastninger :)
/Berit

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.