Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

For få kalorier ?

Oprettet d. 15-07-2011 kl. 12:31 af

Hej!

Jeg er en pige på 18, 152 høj, og vejer 63kg(sidst jeg vejede mig). jeg har sat mig for jeg skal spise 1300kcal om dagen. har været igang i 3 dage nu, men er kun kommet op på 800-1000 kalorier om dagen.. og det er selvom jeg spiser lidt usundt.. har tjekket efter om jeg laver nogle fejl i indtastningen, og det gør jeg ikke..
Nogle som kan hjælpe mig med hvordan man kan få lidt ekstra ind, uden jeg skal føle jeg går imod min kur?

Sv: For få kalorier ?

Oprettet d. 17-07-2011 kl. 09:02 af

Hej:-)

Det lyder meget mærkeligt. - med mindre du dyrker rigtig meget motion+
Kan du ikke fortælle hvordan en typisk dag ser ud?

Mvh Maja

Sv: For få kalorier ?

Oprettet d. 17-07-2011 kl. 14:41 af

Jeg dyrker ikke motion.. det hænder, men det ikke så tit.
Men det meget forskelligt, spiser heller ikke på faste tidspunkter da det er svært for mig med mit arbejde osv.
spiser også kun når jeg er sulten, og altså idag, klokken er 14.40, og jeg har kun spist 67kcal..

Det ikke så tit jeg spiser morgenmad, det jeg sjælendt har tid til det om morgen, eller står så sent op at det ikke længere er morgen, men når jeg gør er det gerne en skål yoghurt, ca. 200kcal.

ellers spiser jeg i løbet af dagen, i form af salat, frugt, og andre grønsager.

om aften spiser jeg det som min mor laver, som plejer at bestå af mageret kød og kartofler. (uden sovs! har aldrig spist det!

Måske er det fordi jeg er lille i min højde, og bare ikke har brug for så meget mad.. det bare underligt.

Sv: For få kalorier ?

Oprettet d. 17-07-2011 kl. 16:25 af

hejsa.....det er egentlig ikke så underligt igen!!
Hvis en bil ikke har ret meget brændstof i tanken, kan den ikke køre så langt. Det vil altså sige, at får din krop ikke mad løbende i løbet af dagen, vil din krop ikke kunne forbrænde noget. Det er vigtigt du spiser morgenmad, også selv om du ikke er så sulten, ha en pose med skrællede gulerødder i en pose du kan have med over alt. Spis frokost og noget frugt eller grønt om eftermiddagen og lad aftensmaden være det sidste måltid du spiser inden det er tid til at gå i seng. Hvis du husker at spise flere gange om dagen, så skal der nok ske noget med forbrændingen :)
Held og lykke ;)

Sv: For få kalorier ?

Oprettet d. 18-07-2011 kl. 02:12 af

Så hvis jeg spiser små måltider flere gange om dagen, istedet for at spise meget få gange om dagen, så taber man sig hurtigere af det?

Sv: For få kalorier ?

Oprettet d. 18-07-2011 kl. 13:05 af

Jeg har lært at morgenmaden faktisk er den vigtigste, den sætter forbrændingen op og gør man ikke har den sultfølelse hele dagen.. Jeg har heller ikke haft nemt ved at spise morgenmad, og har jeg en fri dag og går og ordner en masse herhjemme så ka jeg finde på først at spise ved 16 tiden.. Det er bestemt ikke godt.. Men nu ka jeg slet ikk fungere uden morgenmad :)
Men ja som du skriver mange små måltider om dagen.. Jeg spiser omkring 5-6 gange, og så spiser jeg ikke 3 timer før jeg skal i seng, da kroppen forbrænder mens du sover, og spiser du lige inden du går i seng så bruger din krop kræfter på at forbrænde det du lige har spit, istedet for at forbrænde det du har spist igennem dagen :) Håber det ga mening :P

Sv: For få kalorier ?

Oprettet d. 18-07-2011 kl. 15:11 af

Det gav rigtig god mening! og er allerede igang med at forsøge på alle de måltider! men jeg bliver hurtig træt af morgenmad, for jeg kender ikke nogle lækre ting man sådan lige kan lave, kan du komme med nogle idéer der?? :)

Sv: For få kalorier ?

Oprettet d. 18-07-2011 kl. 16:37 af

Smoothie er en god måde at starte dagen på....du kan lave den med juice eller med yoghurt. Brug lidt vanilie sukker for lidt mere smag/sødme. Havrefras med mælk(uden sukker)eller hvad du nu har lyst til der ikke sparker alt for mange kalorier væk under dig. Og ja, faktum er, at spiser du flere måltider(gulerødder er rigtig godt til mellem måltider), så forbrænder man bedre :)
Håber det kunne hjælpe lidt :)

Star

Sv: For få kalorier ?

Oprettet d. 18-07-2011 kl. 16:55 af

Ja som star25 skriver så er smoothie's rigtig godt .. Ellers hvis man ikke har så meget tid, plejer jeg li lave et par hurtige knæk brød med Philadelphia de har sådan en go en med krydreurter der ikk er så meget fedt i og så li en skive tomat eller agurk så afsted :)
Ellers spiser jeg grovvalsede havre gryn med lidt rosiner, skummetmælk og sødemiddel.. :) Plejer dog os på arbejdet at spise grovrundstykker med et stykke ost på, det sker da ind imellem :P

Sv: For få kalorier ?

Oprettet d. 18-07-2011 kl. 21:23 af

Jeg takker for al' jeres hjælp!
dog så må jeg ikke længere drikke smoothie's da engang drak rigtig meget af det, jeg har mistet for meget af min emalje, der gør faktisk så der er meget mad jeg ikke må spise, så i skal passe på med at drikke det for meget så det samme ikke sker for jer!

men har fundet et rigtig godt mellemmåltid, som er hurtigt at lave, og ikke ret mange kalorier, det består kun af salat og skinke strimler, og så en fedtfattig dressing jeg selv laver af ymer, minimalt mayonnaise, hvidløg, salt, og sådan noget peberkødderi. Med det hele sammenlagt, bliver det kun til 85-100 kcal for en god potion som for mig kan dække et af de store måltider. kan kun råde jer til at prøve det!

Sv: For få kalorier ?

Oprettet d. 19-07-2011 kl. 00:45 af

Okay jamen det lyder osse lækkert.. Jeg skal bare ha en masse tingeltangel i før jeg ka spise det :P

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.