Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Forskel på kalorier ?!

Oprettet d. 25-07-2011 kl. 13:15 af

Det er måske et par dumme spørgsmål, men er der forskel i de kalorier man indtager... altså jeg mener, kan jeg frit disponere mine knap 1.800 kalorier dagligt og "spare op" til f.eks lidt slik...
Med andre ord, er 300 kalorier slik det samme som 300 kalorier grønsager f.eks ?!

og hvad hvis jeg sparer op til en øl om aftenen, jeg ved alkohol sætter forbrændingen i dvale, så hvad hvis jeg lægger mig til at sove lige bagefter (altså at dagens kalorieforbrug er overholdt incl øllen)?!

Sv: Forskel på kalorier ?!

Oprettet d. 25-07-2011 kl. 13:26 af

Jeg vil sige at kalorier er kalorier uanset hvor de kommer fra.
Der har været en del snak om Glykæmisk Indeks, men det er der meget delte meninger om.
Tror også at der er delte meninger om hvor meget en øl sænker din forbrænding. der hvor det går galt er måske at efter en øl tit kommer 2 ;o)
problemet med alkohol er også at det indeholder næsten lige så mange kalorier som fedt, men det mætter jo ikke spor :o(.
Men stadig kaloriere er kalorier.
Det er bare min overbevisning, jeg vil nemlig gerne have et glas rødvin af og til...

Georg

Sv: Forskel på kalorier ?!

Oprettet d. 28-07-2011 kl. 09:06 af

En kalorie, er en kalorie - Du kan sagtens tabe dig ved "kun" at spise wienerbrød!

Problemet er dog at kroppen ikke skal arbejde så meget, for at omdanne de kalorier, så dit "stofskifte" er lavere.

for at tabe 1 gram fedt, skal du "forsage" 7 kalc - Ved godt dette lyder underligt, når 1 gram fedt er = 9 kalc, men vævet vejer også så 7000 kacl = 1 kg fedt.

Hvis du spiser en meget proteinholdig kost, har du nemmere ved at tabe dig, da protein er svært for kroppen at nedbryde (det koster energi at nedbryde og omsætte) - Så jo - på den måde er der forskel - Hvis du blot spiser bananer, kræver det ikke det store a kroppen at omsætte, mens fisk (tun), kylling, magert oksekød mm. kræver en del at omsætte.

Håber det giver mening :)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.