Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

forslag til morgenmad der mætter længe

Oprettet d. 12-06-2012 kl. 18:41 af

vil høre om nogen der har forslag til sund morgenmad der mætter overlængere tid.
det må ikke tage for langt tid at lave:)

jeg spiser pt et stk knækbrød og et stk frugt når kl er ca 5.45 men kl 7 knorre maven igen og der er jeg lige mødt på arbejde:-/

havregrød laver jeg ikke da jeg følger min kost og ikke vil spise nogen med sukker og så smager grøden altså noget kedeligt:)

nogen forslag?

Sv: forslag til morgenmad der mætter længe

Oprettet d. 12-06-2012 kl. 21:07 af

Jeg har egentlig to forslag.
Hvis du gerne vil have brød om morgenen så vil jeg foreslå dig at tage et stk rugbrød som mætter længere - knækbrød er der ikke meget fylde i og det halve er luft. Så mener jeg det er rigtig godt at spise noget protein fra morgenstunden. Vælg noget godt pålæg som du godt kan lide, f.eks. Silkeskåret kalkun eller skinke og læg en god portion på brødet. Det sætter gang i forbrændingen fra morgenstunden og mætter godt. Jeg tager selv et stort glas isvand med friskpresset citron først - det skulle efter sigende ( Christian Bitz) sætte gang i forbrændingen fra morgenstunden. Så tager jeg i øjeblikket et brev NUPO med mango/ vanille - op i blenderen med isterninger, hvilket gør at det er frisk og ikke så vammelt som det godt nogen gange kan blive. Jeg er ikke normalt tilhænger af NUPO ( bin there - done that!) men jeg vil gerne have gang i vægttabet for alvor nu og derfor er det min morgenmad i et stykke tid endnu :-). Det mætter rimelig længe pga fibrene. Om formiddagen tager jeg 2 dl koldskål med citron med enten lidt All Bran eller frugt/ bær. Håber det kan bruges. Jeg har tabt 5,6 kg på 14 dage.... Så det virker :-)

Sv: forslag til morgenmad der mætter længe

Oprettet d. 13-06-2012 kl. 19:21 af

Hvis du gerne vil tabe dig så skal du spise groft rugbrød eller allerhelst kog 2 æg aftenen i forvejen og spis dem med 1 par skiver skinke. Du kan også spise et æg og en skive skinke og tag 1 æg og en skive skinke med til kaffen på arbejdet. Det skal nok nå at blive sulten inden frokost. Har lige tabt 13,5 kg på 5. mdr. uden at være sulten + drukket et par glas rødvin næsten hver aften til min aftensmad. Jeg taber mig stadig ca. 2 kg om måneden, vejer nu 55,5, er 167 cm. høj og vejede 68,8 kg
Millemor2

Sv: forslag til morgenmad der mætter længe

Oprettet d. 14-06-2012 kl. 11:23 af

Jeg er enig i, at de fleste knækbrødstyper ikke giver noget videre. Nu ved jeg ikke, hvilket knækbrød, du spiser, men der er én type knækbrød, som jeg varmt kan anbefale: Wasa Fiber Balance, som har 24% kostfiber (det højeste på markedet). Det smager godt og mætter rigtig længe, selvom det er knækbrød - især hvis du drikker ca. 1/2 l. vand før/under morgenmad.
Jeg spiser selv to skiver af dette med ca. 15 g. 20+ eller 30+ ost på hver og tomat- eller agurkeskiver på.
Men også god ide at supplere med kødpålæg og evt. lægge nogle grønsager til.
Du kan evt. overveje at dele din morgenmad op, så du spiser halvdelen, når du står op og halvdelen, når du møder på arbejde?
Du kan også lægge et ekstra mellemmåltid ind, når du møder. Gulerødder og 10 g mandler smager rigtig godt og giver ikke så mange kcal. Mandlerne giver ca. 55 kcal og gulerødderne hører jo til de "negative" kcal. Desuden har et studie vist, at mandler i diæten giver et øget vægttab og flere sundhedsfordele. Man skal bare ikke overdrive ;) Min diætist anbefaler 10 g om dagen
(http://www.motion-online.dk/kost_og_kosttilskud/ernaering/tab_dig_med_mandler/)
Endelig behøver man jo ikke putte sukker på sin havregrød. Man kan tilsætte et drys kanel ell. kardemomme og et æble mens grøden koger eller bær ovenpå ved servering.

Held og lykke med vægttabet og med at holde sulten stangen :)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.