Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

forviring om max kalorie beregneren

Oprettet d. 11-01-2012 kl. 23:30 af

jeg er blevet meget itvivl om hvor vidt max kalorie beregneren er noget man rent faktisk kan bruge...
læser man f.eks på motion online udregnes den totale energi behov væsenligt højere end på denne side...

ja faktisk ligger mit max kalorie ved at beholde min nuværende vægt på ca 2700 kcal på denne side men ser jeg på motion online er mit basale energi behov ca 2300 kcal. dvs kun 400 kcal til alt anden for for motion gang mm..

jeg ønsker at tabe mig 15 kg over en periode på 300 dage max beregneren siger til mig at jeg kun må indtage ca 2000 kcal pr. dag... hvilket faktisk er under mit basale energi behov...

ja - jeg vil tabe mig - men er det på bekostning af min sundhed ??? eller hvordan er det lige med det der at indtage mindre energi end der er nødvendig for det basale energibehov ???

Sv: forviring om max kalorie beregneren

Oprettet d. 12-01-2012 kl. 00:22 af

Altså jeg vil mene at så længe man holder sig til denne sides anbefaling om ikke at gå under 1300 kcl. pr dag så er ens sundhed ikke truet. Ved min. 1300 kcl. pr dag kan man faktisk sagtens få 6 fornuftige måltider. Men måske har jeg misforstået dit spørgsmål :-).

Held og lykke med vægttabet.

Sv: forviring om max kalorie beregneren

Oprettet d. 16-01-2012 kl. 19:23 af

Jeg nøjes med 1065 kcal om dagen og kan sagtens blive mæt af det, synes faktisk nogen gange jeg spiser meget... :-)

Sv: forviring om max kalorie beregneren

Oprettet d. 17-01-2012 kl. 17:28 af

Det plejer at hedde sig, at kroppen normalt har brug for 2000 kcal dagligt for at holde vægten og 1200 kcal dagligt for at tabe 0,5-1 kg/ugen... Får man under 1000 kcal dagligt, går forbrændingen i stå, da kroppen går i 'forsvarstilstand' og derfor holder på energien.

Den korte af den lange er, at dit heldbred umiddelbart ikke er i fare, hvis du indtager 2000 kcal om dagen, da det er kroppens normale energiforbrug og man derfor normalt ikke bør tabe sig ved det, men hvis du er vant at indtage eks. det dobbelte antal kcal, kan det jo godt være, du skal lave en langsom nedtrapning, så din krop ikke går helt i chok... Men i så fald ville jeg nok tage kontakt til en diætist :)

Sv: forviring om max kalorie beregneren

Oprettet d. 21-01-2012 kl. 19:46 af

Det energibehov som max. Kalorieberegneren finder frem til svarer til den energi som du skal indtage for at holde din vægt. Hvis du foretager dig noget aktivt, skal du indtage flere kalorier for at holde vægten.

Hvis man så skal tabe sig i vægt skal man indtage færre kalorier end man forbrænder på en dag.

Som jeg husker det skal du indtage 7000 kal mindre end du forbrænder hvis du skal tabe dig et kilo. Så pr. dag skal du indtage 1000 kal mindre end du forbrænder. I dit tilfælde 1.700 kal. Pr. Dag.

Motion vil derudover gøre at du kan tillade dig at indtage flere kalorier. 100 gram lakrids svarer til ca. 350 kal. Så du skal gå 45 min ( cirka) for at forbrænde de lakridser du spiser.

God fornøjelse med kampen.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.