Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Gode råd

Oprettet d. 12-09-2011 kl. 17:35 af

Hej alle

Jeg håber, at I alle vil være med til at skrive jeres gode slankeråd i denne tråd. Det kunne være rart at samle de gode råd i een tråd :-)

Jeg har længe spist havregryn til morgenmad. Efter at jeg er begyndt at tælle kcal er min portion blevet beskåret en del ;-)
Derfor er jeg ikke meget mæt når jeg har spist morgenmad (jeg har dog fint klaret det uden på nogen måde at være stopmæt). Så var der en gammel kone der foreslog mig at lave grød af dem, da grynene udvider sig meget i vand. Det er simpelthen fantastisk så meget mere mad man får for de samme 50 g havregryn. Det kan kun anbefales.
Bonus: Jeg kom så i tanker om at jeg engang har læst at det er en god ide at sætte havregryn til grød i blød natten over (da de indeholder fytin, der gør at kalk ikke så godt optages og at iblødsætningen spalter fytinet... pyh lang forklaring). Det har jeg gjort de sidste dage - og grøden smager fantastisk!! Den er blød som fløjl :-D

Sv: Gode råd

Oprettet d. 12-09-2011 kl. 19:10 af

Hej
God ide med gode råd!
Mit bedste kaloriespareråd må være at spise græsk yoghurt med 2% fedt til morgenmad. Jeg spiser det med færdigkøbt æblegrød som fås i en kalorielet udgave (40 kcal pr. 100 g.) Det er nemt, lækkert og hurtigt og også super godt som mellemmåltid!

Sv: Gode råd

Oprettet d. 12-09-2011 kl. 19:38 af

Dejlige råd.
Mht til havregrøden: hvis du alligevel sætter den i blød natten over, så prøv at bruge de grovvalsede havregryn, så smager grøden af endnu mere, og mætter i endnu længere tid.

Sv: Gode råd

Oprettet d. 12-09-2011 kl. 21:51 af

Jeg skal prøve både den græske yougurt med æblegrød (nok som mellemmåltid da jeg er for glad for havregrynene om morgenen) og grød af grovvalsede havregryn. Tak :-)

Sv: Gode råd

Oprettet d. 17-09-2011 kl. 21:58 af

Jeg ved ikke om du gør det i forvejen, men jeg har skiftet alt sukker ud med sødemiddel. Det smager ikke helt som sukker, men man vænner sig til det, og det spare for alvor på kalorierne ;-)

Sv: Gode råd

Oprettet d. 21-09-2011 kl. 13:27 af

Hej Havefun27

Jeg tror på at kroppen ikke genkender sødemiddel da det er kunstigt skabt. Derfor har jeg ikke lyst til at bruge det - og det betyder intet ift. den lille smule sukker jeg strør på min havregrød. Men mange tak for rådet. Min mor bruger sødemiddel i stor stil og vil/kan ikke undvære det - men har også en meget sødere tand end jeg har og så er det også mere aktuelt :-)

Sv: Gode råd

Oprettet d. 21-09-2011 kl. 13:29 af

Jeg har iøvrigt smagt græsk yoghurt med æblemos (ikke æblegrød). Det smagte skønt og jeg skal have fundet et sted hvor jeg kan købe mere æblemos :-)

Sv: Gode råd

Oprettet d. 26-09-2011 kl. 17:13 af

Jeg kommer slet ikke sukker på min havregrød / havregryn. Bruger istedet 20 gr rosiner, de søder tilpas og indeholder andre gode ting end bare det søde. På havregrøden drysser jeg en smule kanel. Kanel har den egenskab at det stabiliserer blodsukkeret.

Sv: Gode råd

Oprettet d. 27-09-2011 kl. 18:40 af

Hvis havregrynene skal mætte lidt mere, så spis dem på Cheasy 0,1% youghurt. Det er rigtig godt!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.