Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Har I et mål i kilo?

Oprettet d. 17-09-2011 kl. 22:24 af

Ja som overskriften lyder - har i et mål i kilo?
Jeg har nu lavet hvad jeg betragter som en permanent kostomlægning og har derved tabt 12 kilo. Desværre er der stadig lang vej til jeg bliver normalvægtig, men det er da en start :-)
Jeg har dog et lille dilemma: familie og venner mener alle at man ved store vægt tab er nødt til at have et mål i kilo før man kan blive tilfreds, men er det mig eller er det ikke bare en omgang sludder?
Jeg kan godt forstå det er tilfredsstillende i at sætte sig et mål og så nå det, men nu er målet for mig jo en permanent livsstilsændring og så kommer vægttabet som en bonus...

Sv: Har I et mål i kilo?

Oprettet d. 19-09-2011 kl. 00:14 af

Jeg syntes din tanke er den helt rigtige ! Men et mål, kan selvfolgelig være enormt motiverende, og for nogen skal der en deadline til med målet, for at man holder sig selv i "ørene" :) Men hvis du tager lidt af gangen, og for nye gode vaner, kommer dit vægttab jo helt af sig selv ! Chancen for at det også holder ved bliver også større :D
Man kan jo heller ikke vide præcis, hvad man skal veje, for at det passer til en, men så længe man lever sundt, for man det jo også meget bedre med sig selv, og kroppen finder selv en sundere vægt ;) Held og Lykke med dit nye sunde liv :D

Sv: Har I et mål i kilo?

Oprettet d. 20-09-2011 kl. 22:30 af

Jeg mener det er sundt at have nogle mål - gerne delt op i del-mål. Hver gang du så når et del-mål føler man en selvtilfredsstillelse og er så klar til at gå videre til næste del-mål. På den måde har jeg oplevet at successerne kommer oftere og dette er med til at motivere.

Sv: Har I et mål i kilo?

Oprettet d. 05-10-2011 kl. 19:11 af

Del mål og mål er en rigtig god ide, motivere en mere :-)

Sv: Har I et mål i kilo?

Oprettet d. 06-10-2011 kl. 15:14 af , sidst redigeret d. 16-10-2011 kl. 14:51

jeg har ikke et fast mål jeg gerne vil nå, jo måske lidt, vil gerne ned omring de 75, men tager det som det kommer, sætter mig i stedet for nogle små delmål, så jeg føler en glæde når de er nået, og det giver mig mere energi og gejst til at fortsætte.. er først lige startet og mit første mål er 5 kg mindre til d. 1 jan. ved det ikke er meget, men det er nok til at jeg kæmper, og så det jo bare kanont, hvis jeg når målet inden :)
Har dog et ønske om at smide 30 kg inden huen skal på hovedet:-)

Sv: Har I et mål i kilo?

Oprettet d. 06-10-2011 kl. 19:16 af

Jeg har et overordnet mål, og en fastsat dato for, at nå målet. Jeg har fastsat små del-mål på vejen, for at holde mig selv igang, og nyder virkelig at nå de små delmål. Jeg har bevist valgt at give mig selv god tid til dette projekt og være sikker på, at jeg kan nå mine mål. Samlet er målet at tabe mig 13 kg, og heraf har jeg smidt 6 kg, så er næsten halvvejs med projektet og har ingen problemer med at holde mig selv igang og motiveret. Synes specielt at featuren med at man kan se, hvor mange kilo der er ned til ens delmål er en fantastisk motivation. Målet på 62 kg er nu virkelig indenfor rækkevidde, og har god til til min deadline den 18. december:)

Sv: Har I et mål i kilo?

Oprettet d. 16-10-2011 kl. 09:50 af

Jeg har i løbet af de sidste 17 dage tabt 7 kg, og har derved sat mig et mål der hedder 30 kg, inden til sommer. Så håber bare det lykkedes! :)
Jeg vil også gerne have nogle delmål, men de må komme senere.. Lige nu, synes jeg bare det er fantastisk at se vægten stå stille! :)

Sv: Har I et mål i kilo?

Oprettet d. 23-10-2011 kl. 23:55 af

Jeg vil gerne have tabt mig 5 - 10 kilo inden jul. Jeg har tabt mig 10 kilo og det er jeg virkelig stolt over. Nu står vægten desværre stille.

Dyrker masser af motion og synes selv at jeg spiser sundt lige ind til det skal skrives ned. Ups. Synes det går så langsomt så jeg skal igang rigtig igen. Væk med det usunde og ind med det sunde mad. Jeg mangler at tabe omkring 16 kilo endnu. Så har jeg et sundt BMI.

Sv: Har I et mål i kilo?

Oprettet d. 31-10-2011 kl. 09:12 af

Hej HaveFun,
som jeg læser dit indlæg har du et mål, måske endda det bedste af alle. "Permanent kost- og livsstilsændring" - et mål der i mine øjne rækker langt længere end X-kg., der har for vane at komme på igen.
Hvornår er et mål et mål, og hvem har retten til at definere et mål som værende betydningsfuldt? Kan det ikke være forskelligt og afhængigt af, hvad der giver mening for os hver især!
Klø på og fortsæt dit projekt - din livsstilsændring, belønner dig gennem ekstra bonus! - det ville for mig være svar nok :-)

Sv: Har I et mål i kilo?

Oprettet d. 06-11-2011 kl. 10:25 af

Jo. Jeg havde da et mål helt fra starten, og det var at komme ned på min ideal vægt som er 60 kg. Undervejs havde jeg delmål. Men det er også kun fordi det fungerer bedst for mig sådan.
Jeg har nu tabt 11 kg og programmet har virkelig hjulpet mig meget, da jeg bare har sat mine delmål, og den så har fortalt mig hvor mange kcal jeg måtte indtage. Jeg har dog aldrig sat mig et urealistisk mål og sørger altid for at mit vægttab er sundt!
Håber du kan bruge det til lidt. Gør hvad du selv synes og hvad du har det bedst med :)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.