Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Hjælp til stort vægttab efter graviditet!

Oprettet d. 15-03-2016 kl. 09:55 af

Hej derude.
Jeg har gennem de to sidste år taget rigtig meget på, ca. de 18 kg grundet personlige problemer, der desværre er skyld i trøstespisning. Jeg kom op på 78 kilo, som har været maks vægt for mit vedkommende. Efterfølgende blev jeg gravid og tog yderligere 18 kilo på, så jeg sluttede på 96 kilo. Jeg født for 6 uger siden og jeg har nu tabt mig til 88 kilo. Jeg har et stort ønske om at få min gamle sunde krop igen og ønsker derfor at tabe 35 kilo. Jeg har virkelig blod på tanden og ønsker at være forbillede for min datter, så hun ikke vokser op med en stor usund mor, men en sund fit mor.

Jeg vil gerne starte et sted og jeg har derfor smidt alt hvad der hedder slik, chokolade og snacks ud. Min mand er rigtig støttende og har meldt ud, at han spiser hvad end jeg spiser og hjælper mig gennem det.

Har I råd til, hvor jeg skal starte?
Har I ideer til sunde varme retter?
Har I ideer til mellemsnacks?

Og har I selv erfaring med stort vægttab, som I vil dele med mig? :)

Sv: Hjælp til stort vægttab efter graviditet!

Oprettet d. 17-03-2016 kl. 09:46 af

Hej
Først vil jeg sige at du gør det hel rigtige ved at starte allerede nu. Jeg selv er først kommet i gang nu og det er 4 år siden jeg fødte. Jeg vejer 73 kg. Og selvom jeg gerne vil ned på 60 kg så er det mere energi jeg stræber efter. Jeg har kun været på slankekur en gang før og der tabte jeg 16 kg. Det var efter fødslen af mit første barn. Jeg gjorde det at jeg gik en tur på ca 3 km hver dag med barnevognen og så skar jeg al sukker,kartofler,hvide ris,pasta og hvidt brød væk. Jeg spiste kun kød salat grøntsager rugbrød pålæg og sovs. Fedt passede jeg ikke så meget på med og det virkede. Det tog mig lige under 4 mrd. At tabe mig. Det er samme måde jeg spiser på nubog har gjort i 14 dage. Jeg taber ca et kg om ugen.
Held og lykke hilsen Loumaja

Sv: Hjælp til stort vægttab efter graviditet!

Oprettet d. 11-04-2016 kl. 07:52 af , sidst redigeret d. 11-04-2016 kl. 07:54

Hejsa!

Jeg skal også tabe mig en del, i første omgang satser jeg på 15 kg, men i det lange løb ville det være fedt med 30 :)

Hvor dejligt, at din mand er ombord! Det kan godt være udfordringen herhjemme. Men nu har vi også skåret alt slik væk, og så prøver jeg at spise efter LCHF/KISS-princippet.

Generelt tror jeg mit bedste råd er at spise det, som du normalt ville spise, men prøv at bytte ud med sundere alternativer. Fx kan du "gemme" en masse grøntsager i gryderetter og kødsovs, og på den måde gøre det sundere. På den måde føler man ikke at man laver megastore ændringer. Du kan også prøve at finde nogle nemme, sunde retter, til de dage hvor man ikke gider lave mad. Herhjemme laver vi som regel wok de dage.

Held og lykke - vi ses jo nok her i forummet. :)

Sv: Hjælp til stort vægttab efter graviditet!

Oprettet d. 11-04-2016 kl. 16:10 af

Hej Hadula. Prøv at skære ris, pasta kartofler og hvid brød væk. Jeg er gået over til spidskål i tynde strimler let stegt på panden (til det er blevet blødt) med krydderier på alt efter hvad jeg laver af kødret eller fisk. Jeg tabte for et par år siden 21 kg efter 5:2 kuren på knap 8 mdr. Det kan godt lade sig gøre at leve efter den selv om man er familie. Din portion skal så bare vejes. Jeg havde stort hjælp ved at føre dagbog herinde hver dag. Det motiverede mig. Held og lykke

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.