Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Hjælp til væskeophobning

Oprettet d. 11-07-2014 kl. 09:06 af

Hej alle i kloge mennesker her på siden :-)
Jeg vil høre om i har nogle gode råd til hvordan man slipper af med overskydende væske i kroppen. Jeg synes jeg har lidt en tendens til at ophobe væske, og det vil jeg gerne af med. Jeg ved godt at man ikke skal spise for meget salt, og drikke godt med vand. Disse ting gør jeg allerede, jeg spiser godt med frugt og grønt og grove kulhydrater som havregryn. Jeg spiser meget lidt kød og mejeriprodukter. Jeg træner ikke i et fitnesscenter, men cykler, sjipper, dyrker yoga og går nogle gode ture hver dag.

Håber i har nogle råd til hvordan jeg kan komme af med den ophobede væske :-)

Sv: Hjælp til væskeophobning

Oprettet d. 11-07-2014 kl. 09:42 af

Er forresten en 19 årig pige, er 160 cm høj og vejer ca 47,5 - 48 kg :-)

Sv: Hjælp til væskeophobning

Oprettet d. 17-07-2014 kl. 19:32 af

Hej Buttermysling
Jeg vil gerne understrege, at mit svar er helt og holdent et husmorsvar, for jeg er ikke ernæringsmæssigt uddannet.
Jeg kan se en tendens til, at jeg får væske især i benene, når jeg spiser sukker og mange kulhydrater. (Og i mit tilfælde kan det være rigtig meget sukker ;-) Lige nu er jeg sund og løber, skater, cykler osv., men om vinteren, når jeg har travlt på mit job, så falder jeg ind i den onde rytme med for meget sukker om aftenen :-(
Men det lyder jo som om, at du allerede er videre, derfor ville jeg nok tale med min læge, hvis alle andre "gode" råd om minus salt og sukker samt plus vand og motion er fulgt.
Kh Pia

Sv: Hjælp til væskeophobning

Oprettet d. 20-07-2014 kl. 14:59 af

Hej Pia :-)
Tusind tak for dit råd :-) Prøver også ikke at får alt for mange kulhydrater og sukker, men udelukker det dog ikke helt :-) Men ja det kan være jeg kunne snakke med min læge om det :-)

Sv: Hjælp til væskeophobning

Oprettet d. 28-07-2014 kl. 18:25 af

Hej med dig...
Jeg har de samme tendenser som dig.. væske som dig.. og maven gør lidt knuder osv. jeg har spist LCHF i et par måneder og er kommet det 100% kvit. ingen sukker, ingen kornprodukter (korn, majs, ris) kulhydrater som kartofter kikærter linser, og ingen frugt.. men lidt bær, nødder og mørk chokolade som snold.. en masse sundt fedt ( smør, fløde, kokosolie) og en masse gode grøntsager og kød, æg, plus andre fede majeriprodukter. har som bonus tabt ekstra 6 kilo;)

Sv: Hjælp til væskeophobning

Oprettet d. 02-08-2014 kl. 16:04 af

Hej reneenielsen :-)
Hvor lyder det fedt for dig, at du er kommet væskeophobningerne til livs. Tror du det kan være kulhydraterne fra fx kornprodukterne der kan binde væske? Har læst et eller andet sted at de godt kunne binde væske, men har aldrig vidst om det nu også passede? Min mave har det også nogle gange med nemt at blive oppustet, danne luft og rumle, så måske kornprodukterne skulle have en pause, og se om det virker :-)

Sv: Hjælp til væskeophobning

Oprettet d. 02-08-2014 kl. 23:34 af

Det er jeg helt sikker på at kornprodukter og sukkerarter gør.. jeg kender flere som har fået det meget bedre ved at kvitte det stads. min kollega smed 13cm i taljen på 6 uger;)min mand 4 cm på 3dage.. nogle tåler det selvfølgelig bedre end andre, men ca 1/3 del af os tåler det rigtigt dårligt ifølge svenske lchf eksperter som har lavet undersøgelser.. tjek bloggen madbanditten.dk... spændende læsning.. og gode tips og opskrifter.. den bruger jeg meget.. gode glutenfrie brødopskrifter. ;) håber virkelig det hjælper dig.
VH Renée

Sv: Hjælp til væskeophobning

Oprettet d. 02-08-2014 kl. 23:40 af

hov glemte lige det med kulhydrater.. det er også skidt hvis man gerne vil væske og mavefedt til livs... men kulhydrater fra grøntsager som gror over jorden er helt fint og også dem fra nødder og frø.. solsikkekerner, sesam, hørfrø, græskarkerner, pinje, ciafrø. hampefrø osv.. men... IKKE rug, byg, hvede, havre, bulgur, cous cous, ris, majs osv.. de skal undgås..også væk med det meste frugt.. bær er ok.. men det kan du google meget mere om under lchf;)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.