Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

hjælp!

Oprettet d. 05-03-2012 kl. 13:56 af

hej, jeg er en pige som er 187høj og vejer 86,2kg. mit mål er 7kg på 8 uger. mit MAX kalorie indtage efter begregneren er 1329kalorier om dagen. hvovrdan lyder det ?

Sv: hjælp!

Oprettet d. 05-03-2012 kl. 14:31 af

Alt for lavt til at være behageligt og sundt. 7 kilo på 8 uger er også et højt mål, det er ikke umuligt og det burde kunne gøres med et højere dagligt kalorieindtag hvis du kombinere det med motion og for alt i verden ikke indtaster din motion her i den tro at du så kan spise de flere kalorier beregneren her sætter dig til.

Men hvis det er dit første forsøg på vægttab, ville jeg foreslå dig at sigte på et vægttab omkring et halv kilo om ugen.

Sv: hjælp!

Oprettet d. 05-03-2012 kl. 14:37 af

mit mål er basetret på at min bror skal konfimeres om 8uger, og som i kan se i tallene er jeg en del overvægtig, jeg er 16 år og vil gerne se bare lidt køn ud der. hvorfor skal jeg ikke indtaste maden her?

Sv: hjælp!

Oprettet d. 05-03-2012 kl. 15:26 af , sidst redigeret d. 05-03-2012 kl. 15:30

Du skal indtaste maden, men ikke evt. Motion, da beregneren overdriver hvor meget du forbrænder på motion (det er generelt for beregnere og ikke et specifikt problem for siden her). Hvis dit mål er så pressende vil jeg foreslå at du fokusere meget på en konditionstræning, minimum en halv time dagligt / 5 gange om ugen og helst en time, og ret intensivt (ikke noget med bare at side og hjule langsomt rundt på en kondicykel).

På dage hvor du træner gør det ikke noget hvis du overskrider kaloriegrænsen lidt (tænk max 200 kalorier). Og sørg for at få det meste af dine kalorier fra protein (mager t kød som Kylling/kalkun og fisk) og grøntsager/frugt med højt fiber og lavt kalorieindhold, som f.eks grønne bønner, tomater, agurk, salater.

Og så frem for alt, held og lykke. Det kan godt lade sig gøre så længe du er standhaftig.

Sv: hjælp!

Oprettet d. 05-03-2012 kl. 16:35 af

når ok tak for hjælpen , hvilken slags træning forslår i=

Sv: hjælp!

Oprettet d. 05-03-2012 kl. 16:36 af

hovhov kan da se jeg har srevet forkert i selve spørgsmålet, jeg er altså kun 167

Sv: hjælp!

Oprettet d. 05-03-2012 kl. 16:43 af

Det giver mere mening så med din højde og dit kaloriemål burde være mere overkommeligt.

Af træning, kan du reelt set lave hvad du har lyst til, så længe pulsen kommer op og holdes oppe.
Hvis du ikke er vant til at træne, hvilket jeg går ud fra du ikke er, så vil jeg foreslå at du tænker lidt over hvordan du foretrækker at rører dig. Klart det mest effektive er en kombination af konditræning og styrketræning med frievægte, da det første øger din kondition og det sidste opbygger muskler, som dels gør dig tyndere i længden men også øger din hvileforbrænding.

Men da det bestemt ikke er alle der synes styrketræning er sjovt og den "bedste" træning nu en gang er den træning du faktisk gider lave ofte, er det jo en personelig ting.

Hvis du melder dig ind i fitnessworld eller ligende træningssteder kan det være en god ide at prøve forskelige hold. Alt fra crosstræning til zumba kan bruges i virkeligheden. Og kondicykler og andre maskiner er heller ikke af vejen. Det vigtigste er at få pulsen op og holde den der. Og så frem for alt have det sjovt samtidig, ellers holder man ikke ved.

Sv: hjælp!

Oprettet d. 05-03-2012 kl. 16:54 af

tak

Sv: hjælp!

Oprettet d. 05-03-2012 kl. 20:46 af

hej.
jeg er begyndt at gå en del,hvis man prøver at presse tempoet op, giver det en udemærket kalorieforbrænding og det kan jo gøres uden at tilmelde sig træning og når det passer ind, jeg går ca. en time ad gangen, altså 5-7 km

Sv: hjælp!

Oprettet d. 06-03-2012 kl. 10:24 af

Hej Julie

Kan godt forstå du gerne vil smidde vægt inden din brors konfirmation:) Det vigtigste er, at man sætter sig mål, der er mulige at nå. Dermed mener jeg, at målet skal være realistisk i længden, så man ikke kører sur i det. Jeg indtager selv ca 1400 kcal om dagen og løber 3 gange om ugen, men vægttabet er meget svingende uge for uge. I starten gik det meget hurtigt med vægttabet, efterfølgende kom en periode med stilstand, nu går det meget skiftevis.

Jeg tror blot du skal fokusere på at få gang i vægttabet, find en fornuftig kostsammensætning og få gang i en eller anden form for motion, og hold ved det. Når der er gået et stykke tid finder du en balance, og så er det lettere at vide, hvordan det udvikler sig. Så længe det går nedad, så er det jo i den rigtige retning:)

Alt mulig held og lykke med det

Sv: hjælp!

Oprettet d. 14-03-2012 kl. 14:36 af

Intet er umuligt :) det er bare om at knokle på med motionen og spise en sund varieret kost... jeg tabte 9,5 kilo på 1 mdr ved at dyrke ca 2 timers motion hver dag og holdte hviledage i weekenderne og så tænkte jeg MEGET over hvad jeg puttede i munden for en ting er motionen men det nytter ik noget at svede som jeg ved ik hvad hvis man ik også ændre på kosten, ændring i kosten er sgu det ultimative hvis man vil nå sine mål :) og HUSK det skal jo ik være en slankekur, men en livsstil ændring ;)

Håber du når dit mål - held og lykke med det hele ;)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.