Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Hvad gør jeg?

Oprettet d. 29-12-2010 kl. 19:57 af

Hej alle sammen. Jeg er en pige, der stadig bor hjemme ved mor og far. Men jeg vil vildt gerne tabe mig. Det er som om, jeg er frosset fast. Problemet er, at mine forældre ikke er så meget for jeg er på slankekur, da det ikke altid er lige sundt når man er ung. Men jeg mener nu, jeg godt kan klare det. Men ja.. De kommer altid hjem med godter og sådan, og jeg siger pænt nej tak, og de siger okay. Men om morgenen, får vi altid hvidt brød, og hvis jeg ikke spiser så meget, bliver de bare mistænksomme.

Jeg ved godt det lyder mærkeligt, men.. Spørgsmålet er egentligt.. Hvordan laver man en "hemmelig" slankekur?

Om morgenen, kunne jeg evnt. skifte brødet ud med et æble el. lign.? Og om aftenen.. Ja, hvad gør jeg så der. Og kan ikke spise æbler HVER morgen.. Arhg, det er indviklet. :(

Sv: Hvad gør jeg?

Oprettet d. 30-12-2010 kl. 15:53 af

Jeg forstår dig.
Allerførst, er dine forældre overvægtige? I så fald, kan i alle få glæde af en kostomlægning. Appaler til din mor, kvinder hører meget mere på idéen om grønt og groft end mænd.
Og i så fald, hvis du virkelig gerne vil tabe dig, så spørg om du istedet for guf og godter ikke må få frugt og groft brød om morgenen. Der er intet i vejen for man ikke kan spise frugt og groft brød om morgenen, spare på fedt kød og tilbehør om aftenen og droppe saucen.
Hvis dit... ''problem'' med vægten er ligeså graldt som mit er og altid har været, vil dine forældre nok også hjælpe hvis du er virkelig besluttet, at nu skal det ændres.
Hvis du skal smide et halvt kilo for at være undervægtig, forstår jeg dine forældre. Hvilket jeg dog tvivler på er tilfældet, eftersom vi alle er samlet her.
Men jeg kender dit problem. Lad være med ikke at spise. I sidste ende er det værre end bare at spise din normale mad.

Håber det kunne hjælpe.

Sv: Hvad gør jeg?

Oprettet d. 04-01-2011 kl. 09:50 af

Jeg synes du skal bede din mor om at tage dig med til lægen. Lægen kan fortælle dig (og din mor) om du er overvægtig og dér få en henvisning til en diætist der kan lave en madplan for dig. Har selv en nevø der tabte 26 kg. som 15/16 årig på den måde. Jeg tror det vil være for svært for dig selv og stykke en madplan sammen der gør at du taber dig. Så kan det være dine forældre i samme ombæring kan få nogle gode råd :-)

Sv: Hvad gør jeg?

Oprettet d. 19-01-2011 kl. 20:39 af

Du må forklare dine forældre at det er mere usundt at unge spiser hvidt brød og raffinerede kulhydrater end det er at de spiser sund mad :) Unge tager ikke skade af slankekure hvis de vitterligt er overvægtige, ellers kan det godt være usundt at spare på energien i vokseperioden. Men der er forskel på at vælge rugbrød fremfor franskbrød og at være på slankekur. Det er jo ikke kun folk på slankekur der spiser almindelig sund mad som rugbrød og frugt om morgenen. Men synes helt sikkert at du skal tale med din læge også hvis det er mere end bare 2kg du vil smide :)
Så kan han/hun fortælle dig præcis hvad din idealvægt er og hvordan du på sundest vis når den :-)
Held og lykke

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.