Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Hvad opnår i ud af vægttabet?

Oprettet d. 30-04-2012 kl. 09:31 af

Er er gang med et projekt. og håber i vil hjælpe mig. Hvad ønsker i at opnå ved at tabe jer?
Ment som, normalt ville jeg sige jeg forbygger jeg bliver syg(sukkersyge og alt det), kan ikke forholde mig til sygdom, så det er noget man kan forholde sig, som f.eks jeg kan købe tøj alle steder, uden at skulle tænke de har ikke store str.
Håber i kan hjælpe.

Skal lave et træ, for at bevare motivationen den vej.

Wiiii selv tabt 4 kg på den sidste mdr.

Sv: Hvad opnår i ud af vægttabet?

Oprettet d. 30-04-2012 kl. 09:56 af

Jeg håber på at få det bedre med min krop og at min søn ikke skal se mig som en "tyk dame" :)

Sv: Hvad opnår i ud af vægttabet?

Oprettet d. 30-04-2012 kl. 15:11 af

Det skal være nu inden jeg fylder 50 år ( er 47 ÅR) og det skal være nu inden konen finder en tynder/yngre mand :O) griner

P.S. flot med de 4 kg den første måned

Sv: Hvad opnår i ud af vægttabet?

Oprettet d. 02-05-2012 kl. 08:46 af

jeg håber på.

bedre kondi, fordi jeg kan begynde at løbe.

mere bevægelsesfrihed, det er allerede blevet nemmere at kravle på stilladser og stiger.

bedre selvværd.

jeg har tabt 16 kg og mangler stadig ca.5

Sv: Hvad opnår i ud af vægttabet?

Oprettet d. 02-05-2012 kl. 10:02 af

Jeg går efter at være mere tilpas med mit udseende og min krop.
Og så må jeg også sige at jeg har en drømmevægt som også klart ligger i baghovedet som et mål. Men grundlæggende er det mere end øget tilfredshed med mig selv jeg går efter.

Har tabt mig 3 kg. siden jeg startede med kalorietælling for 3 uger siden. Og det gør altså noget ved ens selvtillid og tilfredshed, når tøjet pludselig sidder bedre på en :)

Sv: Hvad opnår i ud af vægttabet?

Oprettet d. 03-05-2012 kl. 13:23 af

Jeg vil gerne tabe mig så jeg kan gå på stranden uden at være flov, og gå i kjoler.. og kunne se på min egen krop uden væmmelse.

Sv: Hvad opnår i ud af vægttabet?

Oprettet d. 08-05-2012 kl. 13:39 af

Har sat som mål at ramme bmi på 25 inden jul, hvilket vil sige et vægttab på i alt 36 kg. Har tabt 16 siden 25. jan.

Hovedmotivation: At undgå diabetes, da vi har det i familien og jeg selv har haft svangerskabsdiabetes, så jeg er udsat. Jeg ved, hvor hårdt og restriktivt et liv, det er og vil hellere selv kunne bestemme, hvad jeg spiser, hvornår!

I forlængelse af dette: Jeg blev mor som 42-årig og vil gerne se mine evt. børnebørn, frem for at dø af en følgesygdom som 70-75'årig.

Har begyndende slidgigt i knæene og vil gerne kunne gå op ad trapper også om 10 år (bor på 4. sal) - symptomerne er allerede næsten væk efter 16 kg vægttab.

For første gang i mit liv tænker jeg ikke, at jeg nok vil blive lykkelig, hvis bare jeg bliver slank – men paradoksalt nok bliver jeg faktisk mere lykkelig, jo mere jeg taber mig.

Fordele ved vægttab (og motion) indtil videre....

Mere energi og glæde i al almindelighed

At have lyst til- og være i stand til at lege mere fysisk med min datter på 4: Klatre, gynge, hoppe osv.

Mere glæde ved mad, fordi jeg spiser ting, som gør mig glad i stedet for ting, jeg ikke ”burde” spise, og nyder at være kreativ med opskrifter

Mere glæde ved de gange, jeg spiser sødt, fedt o.l., fordi det er i orden at nyde, når jeg selv styrer det.

Sover bedre – vågner lettere uden smerter i hele kroppen

"Hemmelige fordele" ved vægttab (fra tabuområdet)

At kunne sidde i en cafestol med armlæn, uden at det gør ondt, fordi lårene ikke kan være der. Og i øvrigt kunne rejse mig, uden at være bange for, at den følger med (gælder især plasticstole)

At kunne gå ind i en almindelig tøjforretning - ja! Der findes dog tøj (f.eks. Noa Noa og Monsoon), men det hemmelige problem er strømpebukser - det er virkelig svært at finde nogle i store størrelser - surt, når man er kjolepige!

At kunne gå med bare ben om sommeren uden at få gigantiske gnavesår på inderlårene.

Ikke at svede, bare jeg rejser mig op.

At kunne tørre mig selv bagi uden besvær, når jeg går på toilet (her må gerne grines indforstået eller vantro). For mig ligger skæringspunktet for, at det bliver besværligt omkring 93 kg. - jeg fatter simpelthen ikke, hvordan folk med virkelig seriøs overvægt klarer de ting)

At få større sexlyst - og få mere ud af det, fordi det hele ikke er begravet i fedtpuder

At fremmede forholder sig mere positivt overfor mig – sørgeligt, men sandt

Sv: Hvad opnår i ud af vægttabet?

Oprettet d. 12-05-2012 kl. 16:59 af , sidst redigeret d. 12-05-2012 kl. 17:03

Jeg håber at blive mere tilfreds med mig selv og mit udseende, og derfor få et bedre selvværd. Jeg er godt klar over, at udseende ikke er alt, og jeg er også god til mange ting - men udseende er nu engang det, man først støder på.. Jeg vil gerne være den pæne, slanke unge pige, jeg havde forestillet mig jeg skulle være, dengang jeg var lille. Og så er det ved at være nu, hvis det skal lykkes.

Udover det har jeg for kort tid siden fået konstateret PCOS, emd den besked, at det var i en så svær grad at jeg sandsynligvis ikke kan få børn - mit eneste håb for en dag at kunne få børn er at tabe mig, og dermed forhåbentlig mindske symptomerne. Da min kæreste og jeg af flere årsager sandsynligvis ikke kan blive godkendt til adoption senere hen, er det vores eneste chance.

Så motivationen burde være der - så er det bare med ikke at spænde ben for sig selv på vejen.

Mit mål indtil videre er 75 kg, og startede ud på 103 for godt et år siden. Dog er jeg startet på ny her for halvanden uge siden efter lang tids stilstand i vægten, og har tabt 2,4 kg på de 10 dage :O Mon ikke det meste er vand. ;) Så nu er der kun små 18 kg igen.

Held og lykke med vægttabet!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.