Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Hvad sker der lige for min vægt?!

Oprettet d. 25-08-2011 kl. 08:44 af

Jeg har taget 1,5kg på i nat. Jeg spiste ikke natmad, eller sen aftensmad, eller drukket meget, men alligevel har jeg taget 1,5kg på i løbet af natten. Det giver absolut ingen mening. Gad vide om det er min vægt på badeværelset der er noget galt med.. For jeg vejede mig på en vægt i fitness.dk før træning, så ville jeg for sjov skyld veje mig i morges og "BANG" 1.5kg forskel.

Jeg styrketræner ikke, kun kredsløb og konditionstræner. Spiser sundt, og velovervejet når jeg tillader mig selv lidt ris og sovs. Jeg forbrænder sygt mange kalorier hver dag, og alligevel hopper min vægt op og ned for hver dag der går.

Jeg har smidt 26,5cm siden den 01-08-2011, og 4,4kg. Jeg vejer og måler mig normalt kun hver mandag for at det ikke tager overhånd, men nu vil jeg lige undersøge om det er min badevægt der er noget i vejen med eller om jeg bare er meget tungere om morgen.

Er der nogen som oplever de samme problemer?

Jessie

Sv: Hvad sker der lige for min vægt?!

Oprettet d. 25-08-2011 kl. 12:15 af

Man vejer som reglen mindst om morgenen, men det er ret vigtigt at man vejer sig på samme vægt hver gang da der næsten altid vil være udsving fra vægt til vægt, håber det gav mening. ;o)

Sv: Hvad sker der lige for min vægt?!

Oprettet d. 25-08-2011 kl. 23:11 af

Ægløsning og mensturation kan for nogle også give vægtstigninger i form af væskeophobning. Og som morvinther siger; brug altid den samme vægt og samme tidspunkt på dagen til at foretage vejninger, du bruge til sammenligning. Ellers får du ikke en valid måling på dit vægttab.

Mvh Christina

Sv: Hvad sker der lige for min vægt?!

Oprettet d. 27-08-2011 kl. 09:43 af

Jeg har såmænd også oplevet det, men vælger at se bort fra det - da det må være hvad der sker på langt sigt, der tæller :)

Sv: Hvad sker der lige for min vægt?!

Oprettet d. 08-09-2011 kl. 22:36 af

Min vægt er i stykker, hvilket gør at jeg kan tage 5 kilo på af at gå ned af vægten og træde op igen. hvis det også er tilfældet ved din forslår jeg at man veje sig et par gange og tager gennemsnittet.

Sv: Hvad sker der lige for min vægt?!

Oprettet d. 09-09-2011 kl. 11:29 af

Det er naturligt for vægten at svinge fra dag til dag med op imod 1,5 kilo. Det er bl.a. pga væskeophobninger som varierer i kroppen. Men som sagt, det er helt naturligt så fortsæt din gode stil så skal kiloene nok forsvinde stille og roligt. :-)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.