Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Hvor mange kalorier ''må'' i få - og hvordan ser jeres menu ud i løbet af en dag? :))

Oprettet d. 10-04-2012 kl. 15:27 af

Hvor mange kalorier ''må'' i få - og hvordan ser jeres menu ud i løbet af en dag? :))

Sv: Hvor mange kalorier ''må'' i få - og hvordan ser jeres menu ud i løbet af en dag? :))

Oprettet d. 10-04-2012 kl. 15:46 af

jeg må få ca 1200 kalorier - i løbet af i dag har jeg fået 1 æg, 1 stk rugbrød, 27 gram god italiensk skinke, 1 stort stykke agurk, 110 gram hytteost, 1 stor gulerod, 4 cherrytomater og et æble.
til aftensmad skal jeg have ratatoille af squash, løg, tomat, aubergine m.m , grove brune ris og svinemørbrad.
og inden godnat ryger der nok en gulerod el. andet i den dur :-)

Sv: Hvor mange kalorier ''må'' i få - og hvordan ser jeres menu ud i løbet af en dag? :))

Oprettet d. 10-04-2012 kl. 15:47 af

jeg har tabt 15 kg siden nytår og totalt 22 kg.

Sv: Hvor mange kalorier ''må'' i få - og hvordan ser jeres menu ud i løbet af en dag? :))

Oprettet d. 15-04-2012 kl. 13:09 af

Tillykke ned dit store vægttab :)

Sv: Hvor mange kalorier ''må'' i få - og hvordan ser jeres menu ud i løbet af en dag? :))

Oprettet d. 16-04-2012 kl. 14:54 af

Imponerende!!! Tillykke med det.

Sv: Hvor mange kalorier ''må'' i få - og hvordan ser jeres menu ud i løbet af en dag? :))

Oprettet d. 18-04-2012 kl. 14:15 af

Hvor er det flot! Tillykke med det :)

Jeg har tabt 13 kg. siden 25. januar, hvor jeg begyndte hos diætist. Jeg kan kun anbefale at søge den form for hjælp og få personlig vejledning. Det har hjulpet mig helt enormt, og det eneste jeg fortryder er, at jeg ikke har gjort det for mange år siden.

Jeg planlægger at tabe i alt 22 kg. mere inden jul, og fik lagt en en kostplan med højt proteinindtag og lavt kulhydrat. Jeg må få knap 1400 kcal. om dagen, hvilket diætisten kalder en lynkur. Jeg kan få justeret planen til hver en tid, men har valgt at følge lynkuren i det daglige. Når jeg er inviteret ud, tillader jeg mig til gengæld at spise og drikke med omtanke. Dvs. jeg spiser, hvad der bliver serveret, men holder indtaget af kulhydrat og fedt nede til fordel for så mange grønsager og så meget kød, som jeg synes, jeg kan tillade mig at rage til mig.

Jeg har valgt at køre stramt program i hverdagen, så jeg kan tillade mig at "feste igennem" en gang imellem. Det betyder bare, at det ikke går lynhurtigt, men det er jeg ok med, da denne livsstil skal kunne holde resten af livet.
Det skal understreges, at denne kostplan er lagt ud fra mine særlige behov og svagheder (f.eks., at jeg kan lide at spise mig rigtig mæt til aftensmad og at jeg for det meste "falder i" ud på eftermiddagen og aftenen.

MIn menu:
Morgen: 2 skiver Wasa Fiber Balance knækbrød, 20 g. 30% ost, eller 1 skive levebrød kernegrov og et æg, lidt grønsager (typisk agurk, tomat eller gulerod)
Formiddag: Gulerod ad libitum, 10 mandler (det smager som kokos, hvis man blander - uhm)
Frokost 150 kcal fra proteinkilder (kød, fisk, hytteost, æg, o.l.), op til 125 g. grønsager, max 100 kcal fra brød (ca. 1,5 skive levebrød kernegrov)
Eftermiddag: 1 sk. knækbrød m. magert kød, eller 1 Isis lækkerbar chokolade, eller 1 stk. frugt/gulerod og 10 mandler, eller 100 g. fromage frais/kvark/cheasy vanilleyoughurt m 1/2 stk. frugt og 1 skive pålægschokolade, eller 1 cultura naturel m. knas.
Aften: Ca 200 kcal. fra kød, op til 250 g. grønsager, max. 100 kcal fra kulhydrat = ca. 120 g. kartofler eller 60 g. fra andre kilder (ris, pasta eller lign.), 7g smør eller andet fedt, ud over stegefedt.
Sen aften: Samme som eftermiddag tilladt, men jeg bruger det ikke altid.

I forhold til din dag, er det jo voldsomme mængder af mad, og i starten var det også svært for mig, at huske især mellemmåltiderne. Til gengæld har jeg opdaget, at de er blevet vigtige for at holde mit blodsukker - og dermed mit humør stabilt. Jeg har ikke følt, at jeg led nød på noget tidspunkt og er kun "faldet i" meget få gange, og jeg tror, det er fordi, jeg får lov til at spise mig mæt. Desuden dyrker jeg zumba/danseaerobic, hold-styrketræning eller spinning 2-4 gange om ugen.

Sv: Hvor mange kalorier ''må'' i få - og hvordan ser jeres menu ud i løbet af en dag? :))

Oprettet d. 18-04-2012 kl. 14:16 af

ups, det blev en lang post...

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.