Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Hvor vigtigt?

Oprettet d. 04-01-2012 kl. 15:05 af

Hej !
Ny her på siden, som iøvrigt virker utrolig proffesionel.
Et enkelt spørgsmål:
Er der nogen der ved hvor vigtigt det er , at holde de anbefalede energital, på ca 10-20 % protein, max 30% fedt 0g ml 50-60 % kulhydrater, for at opnå sin ønskede vægt?

Sv: Hvor vigtigt?

Oprettet d. 04-01-2012 kl. 20:24 af

Hvis man går efter fedtprocenten for ens krop betyder det noget, generelt kan man sige at det er det man bør spise for at have en sund kost og krop, men personligt ser jeg slet ikke på det. :)

Sv: Hvor vigtigt?

Oprettet d. 04-01-2012 kl. 22:41 af

For vægttab betyder det ikke ret meget, hvad man spiser, det er mængden af kalorier det kommer an på, men hvis man i en længere periode sætter sig på et ret lavt kalorieindtag, skal man passe på at få nok protein.
Med et par års mellemrum "kommer jeg til" at tage 8-10 kg på, som jeg så smider igen. Jeg ved godt, at man siger, at man ikke skal gå under et vist dagligt energiindtag, men for mig fungerer det bedst med at gå helt ned på ca. 1100 kcal/dag. Det er ikke meget, men til gengæld går jeg så meget lavt i kulhydrater og spiser fortrinsvist kød med grønsager. På den måde taber jeg de 8-10 kg på to måneder og får stadig de næringsstoffer jeg har brug for.

Sv: Hvor vigtigt?

Oprettet d. 05-01-2012 kl. 09:06 af

Tak for svarene.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.