Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Hvordan beregnes kcalindtag udfra køn/mål - motion

Oprettet d. 14-04-2017 kl. 18:00 af

For at nå mit mål skal jeg ha 1300 kcal om dagen. Tænker på hvordan de når frem til det. Fx når jeg har dyrket motion, så står der på mit pulsur, hvad jeg har forbrændt - Hvilket vil sig, jeg kan spise det mere den dag. Men taber man sig så? Tænker på hvordan de når frem til kalorier? Er det beregnet ud fra alder og køn? Har læst af for at tabe 1 kg skal man forbrænde 7000 kcal. Altså skal jeg forbrænde 2300 kcal om dagen og indtage 1300. Er der en tabel der benyttes, så de kan se, hvad man skal spise og hvor meget man ca forbrænder udfra alder og køn?????? Ved ikke om I forstår hvad jeg mener.

Sv: Hvordan beregnes kcalindtag udfra køn/mål - motion

Oprettet d. 18-04-2017 kl. 15:55 af

Hej Lonnie
Det er et meget kompliceret spørgsmål du stiller.
Beregneren her på hjemmesiden tager højde for din alder, dit køn og din vægt. Den beregner din hvileforbrænding, dvs. at det er uden motion. Så hvis du indtaster dine data og sætter et mål vil den fortælle dig hvor meget du så kan indtage pr dag for at nå målet.
Hvis du må indtage 1300 kcal om dagen og du forbrænder 300 kcal på motion så kan du vælge at spise de 300 mere den dag. Men du kan også vælge at lade være. Så taber du dig bare hurtigere.
De fleste ernæringseksperter er enige om at man ikke skal spise mindre end 1300 kcal pr dag hvis man skal have tilstrækkeligt med næring og vitaminer, mineraler og den slags.
Du kan i beregneren indtaste både alt det du spiser og alt din motion, det giver dig så hele tiden et overblik over om du holder dig på de 1300 kcal. DU kan også få overblik over hvor meget fedt, hvor meget protein og hvor meget kulhydrat du spiser dagligt. Det er ikke helt ligegyldigt hvordan energien er fordelt. Jeg har over årene fundet frem til at jeg helst skal indtage mellem 80 og 100 gr protein om dagen for at min krop fungerer optimalt, men det kan du finde eksperter som mener noget forskelligt om. Protein mætter på en anden måde og holder desuden dit stofskifte i gang.

Jeg håber det giver mening?
vh Haabforude

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.