Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Hvorfor mon vægttabet går i "stå"?

Oprettet d. 17-08-2011 kl. 21:21 af

Jeg har nu, de seneste 3 uger været seriøs omkring det at tælle kalorier herinde. De første 2 uger tabte jeg mig 1,6 kilo om ugen på et kalorier indtag på lige under 1200 kcal. Jeg har i den 3. Uge fortsat holdt mig under de 1200 kcal men har i denne uge kun tabt 300 g. Nogen der kan hjælpe med en, måske fysiologisk forklaring på dette? Har overvejet om jeg måske spiser for lidt, jeg kan jo læse mig til at det ikke anbefales at kvinder spiser under 1300 kcal!!!! Jeg vil blive glad for nogle bud på dette og høre jeres erfaringer med dette.
Fedt at have dette site til at dele vores fælles målsætnger om at smide lidt overflødige kilo. Jeg har et mål om at der samlet skal ryge 25 kilo så har stadig 21,5 kilo tilbage.

Sv: Hvorfor mon vægttabet går i "stå"?

Oprettet d. 18-08-2011 kl. 15:12 af

Hej

Jeg er også ret ny herinde... men min erfaring er at hvis man kommer for langt ned i kcal. så nedsætter kroppen sin forbrænding... for den "bliver usikker" på om der er nok at overleve på.. også selvom den snilt kan tage et par kilo man har i overskud her og der... men så smart er man så ikke indrettet...

jeg er på 1300 kcal. om dagen, og mere hvis jeg er mere aktiv... men aldrig under... og jeg har tabt 2,5 kg den første uge.. og nej jeg var ikke hyber aktiv og jeg holdt mig ikke under mine 1300 i weekenden... så overraskelsen var stor da jeg så det vægttab.. og måtte lige tjekke en ekstra gang.. også med målebåndet ;o)

jeg har pt et mål på et samlet vægttab på 15 kg. og mangler nu 12,5 kg

regner dog ikke med at det fortsætter med at gå så stærkt...

Sv: Hvorfor mon vægttabet går i "stå"?

Oprettet d. 18-08-2011 kl. 17:30 af

Jeg synes også at jeg har hørt om at kroppen holder "pauser" under et vægttab hvor den omfordeler. Altså på den måde, at selv om vægten står stille, så kan man godt tabe sig i omkreds... Jeg synes det giver god nok mening :-)

Sv: Hvorfor mon vægttabet går i "stå"?

Oprettet d. 19-08-2011 kl. 17:11 af

Den har jeg så ikke hørt før, men kan godt se det kan være en mulighed... så er det jo slet ikke nogen tossede ide også at måle sig, for så kan man jo godt ha "tabt" et par cm. uden at være gået ned i vægt ;o)

Sv: Hvorfor mon vægttabet går i "stå"?

Oprettet d. 20-08-2011 kl. 08:53 af

Jeg ved ikke om det passer - men min kæreste har tabt sig ca. 30 kg. og hans vægt stod i perioder også helt stille. Alligevel kunne man se i de perioder at han blev slankere i f.eks. ansigtet, så jeg tror på det - og så er det jo heller ikke helt så surt når vægten lige står stille en uges tid ;-)

Sv: Hvorfor mon vægttabet går i "stå"?

Oprettet d. 21-08-2011 kl. 07:16 af

Sådan en stilleperiode har jeg også pt. selv om jeg faktisk er blevet lidt mindre om hhv. talje og hofte, da jeg målte mig før. Har på 4 uger tabt 5 kg ved at spise ca. 1200 kcl om dagen. Men jeg kan allerede mærke på mig selv, at jeg føler mig helt anderledes også kan se, at jeg ser slankere ud - og har knapt så ondt i mine knæ. Jeg skal yderligere mindst 10 kg ned og helst 15 kg ned. Nu er det ved at komme ind under huden som en vane i forhold til hvad jeg spiser. Men det gælder da om at have disiplin, så man ikke bare giver los igen, og æder løs af de forkerte ting. For jeg hader jo at se tyk ud og har det forfærdeligt besværet også.

Sv: Hvorfor mon vægttabet går i "stå"?

Oprettet d. 26-08-2011 kl. 17:27 af

Du må ikke drikke så meget som to dråber alkohol så stopper forbrændingen totalt de næste 14 dage.

Sv: Hvorfor mon vægttabet går i "stå"?

Oprettet d. 28-08-2011 kl. 07:28 af

Netop hjemvendt fra Ubberup Højskole (en skole med livsstilændring og meget lære om kost) har jeg lært at du ikke må give din krop for lidt kalorier. Du SKAL holde din fedtprocent på ca. 25, ellers kan kroppen ikke optage de fedtopløslige vitaminer. Kroppen tror der er hungersnød hvis den ikke får det den skal bruge og derfor tærer den på muskler istedet for på fedtet. Jeg har været på ophold og spisr 1900 kcal om dagen og tabt 3kg ren fedt i den periode. Jeg vejer 89 kg, så det er faktisk et pænt fedtvægttab.
Prøv at give din krop noget mere at leve af, men selvfølgelig det sunde, og spis 6 måltider om dagen. Det er faktisk det vigtigste. :-)

Sv: Hvorfor mon vægttabet går i "stå"?

Oprettet d. 28-08-2011 kl. 19:08 af

At alkohol nedsætter kroppens forbrænding er det rene vrøvl....

Basalstofskiftet går til at opretholde en stabil legemstemperatur
omkring de 37 grader Celcius. Så kroppens forbrænding styres af
vametabet fra kropsoverfladen. Er du i kolde omgivelser med stort
varmetab, har kroppen en høj forbrænding. Sidder du i termoneutrale
omgivelser i en varm stue, har kroppen en minimal forbrænding...


Men alkohol har høj energitæthed. Så der skal trænes hård og længe inden
du får forbrændt de kalorier du indtager på en glad aften i byen ;-)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.