Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Ikke forbrændt noget?

Oprettet d. 08-05-2012 kl. 13:28 af

Hey.. Ville lige høre om der er nogen der har et svar på min dags store mysterium! :)

Jeg er lige begyndt at tælle kalorier og igår havde jeg holdt mig under dagens dosis :) vejde mig inden jeg gik i seng og igen da jeg stod op

Men vægeten viste nøjagtigt det samme..? Hvordan kan det lade sig gøre ?

Mange hilsen
Tania

Sv: Ikke forbrændt noget?

Oprettet d. 08-05-2012 kl. 13:54 af

Tillykke med, at du er gået i gang med at tælle.

Hvis du vejer dig hver dag, skal du ikke regne med, at du kan se en ændring fra dag til dag. Somme tider vil du måske endda se, at din vægt stiger fra den ene dag til den anden. Det kan skyldes væskeophobning, PMS, forstoppelse, eller, at du simpelhen har spist en stor mængde mad, eller drukket et glas vand, som stadig er i tarmene.

Mange anbefaler, at man kun vejer sig en gang om ugen, fordi man så kan se større resultater. Vej dig altid på samme tidspunkt af dagen.

Jeg vejer mig næsten hver dag, efter afføring og før morgenmad - så er der mindst "dødvægt". Til gengæld panikker jeg ikke over, hvis vægten står stille eller er steget et par streger en dag eller flere. Indenfor et par dage har jeg typisk pludselig tabt et halvt kg eller mere.

Husk også, at motion kan få vægten til at stå stille eller stige. Det betyder ikke, at du ikke taber fedt, men at fedtet bliver erstattet af muskler. Dette er godt, fordi en større muskelmasse betyder højere basisforbrænding. Så for guds skyld motioner!

Hold motivationen oppe - det skal nok lykkes! :)

Sv: Ikke forbrændt noget?

Oprettet d. 08-05-2012 kl. 16:14 af

Taakk... :)

Sv: Ikke forbrændt noget?

Oprettet d. 08-05-2012 kl. 19:19 af

hej

Enig med Madmox godt svar :O)

Men jeg vejer mig altid når jeg går i seng og om morgenen når jeg står op, og som regl vejer jeg ca 200g / 400g minder og det er vel væske jeg har svedt ud.

så hvorfor du vejede det samme aften og morgen ??

og det er godt at tælle kcal det hjælper mig meget :O) lykke til

Sv: Ikke forbrændt noget?

Oprettet d. 12-05-2012 kl. 14:07 af

Jeg har lavet faste veje dage mandag onsdag of fredag morgen, og langt de fleste gange er resultatet positivt, men ind i mellem går tallet bare op, og det er til trods for at jeg spiser dagligt mellem 1000 og 1200 kcal og dyrker motion hver anden dag mindst :-) men jeg er altså stoppet med at panikke for vægten falder igen :-) har pt være aktiv kalorietæller i 10 uger og har tabt lige over 16 KG så jeg er kommet dertil hvor jeg tror på at det virker :-)

Flot vægttab i øvrigt :-)

Sv: Ikke forbrændt noget?

Oprettet d. 17-05-2012 kl. 20:17 af

Jaa.. Tak for jeres svar :) de trøster lidt...
Men der er stadig ikk sket noget.. Og jeg har enda også trænet som en sindsyg og kan stadig ikke komme under de 94,4 kilo... Synes det er mystisk

Sv: Ikke forbrændt noget?

Oprettet d. 20-05-2012 kl. 23:05 af

Husk også at måle med målebånd. Somme tider sker der ting og sager i omkredsen, selvom man ikke kan se det på vægten, især, når man træner meget :)
Får du kalorier nok? Hvis du går under 1000 kcal over en længere periode, går forbrændingen i stå, fordi kroppen tror, der er hungersnød. Jeg får 1400 kcal fordelt på 6 måltider og holder et stabilt vægttab på 1 kg om ugen.
Hold humøret oppe, det skal nok lykkes :)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.