Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Ingen vægttab

Oprettet d. 09-01-2014 kl. 18:37 af

Hej, jeg ligger mellem 1300 og 1500 kcal hver dag, men taber mig ikke, er rimelig stor, vejer 88 kg... Nogen der kan hjælpe?

Sv: Ingen vægttab

Oprettet d. 09-01-2014 kl. 18:45 af

Mere motion og mindre kcal :)
Jeg indtager højst 1000 kcal om dagen. Cykler 6 km hver dag og mange traveture.

Sv: Ingen vægttab

Oprettet d. 09-01-2014 kl. 18:58 af

Man skal min. Indtage 1200 kcal om dagen. At gå under er ikke tilrådeligt slet ikke når du samtidig cykler.

Sv: Ingen vægttab

Oprettet d. 09-01-2014 kl. 19:28 af

Mit problem er, at jeg om knap 4 måneder skal igennem en større operation, da jeg ikke har væske i min hjernestamme, har indtil jul dyrket zumba 2-3 gange om ugen, men har fået forbud med alt der vrider eller giver ryg i ryggen og nakken. Jeg må kun gå. Mine muskler nedbrydes langsomt, som operationen helst skal stoppe, uden operation venter der en kørestol om maks to år. Derfor skriver jeg her, i håb om andre gode råd end lige... Mere motion.

Sv: Ingen vægttab

Oprettet d. 10-01-2014 kl. 08:40 af

Hej Amflex

Øv er rigtig ked af at høre om din situation. Mere motion er jo ikke lige det du har brug for at høre. Måske en kostvejleder kan hjælpe dig mod dit mål. Fortæl vedkomne om din situation og forklar hvor vigtigt det er at du får tabt dig. Måske din læge kan give dig en henvisning til en kostvejleder (din situation taget i betragtning) og så tror jeg ikke at du selv skal betale.

Held og lykke med vægttabet og operationen.

Mvh

Allan

Sv: Ingen vægttab

Oprettet d. 10-01-2014 kl. 09:25 af

Prøv om du kan finde ud af hvilken mad der sætter din forbrænding op. Hos mig er det f.eks. revet æble og gulerødder, en appelsin/mandarin, Et æble til morgenmad/formiddag, Kiwi, tror også at hvidkål eller rådkål kan bruges.

Håber du finder en metode som kan hjælpe dig.

Sv: Ingen vægttab

Oprettet d. 10-01-2014 kl. 13:12 af

Tak for svaret.... Dejlig lille opskrift, den kommer straks i brug.

Sv: Ingen vægttab

Oprettet d. 11-01-2014 kl. 10:26 af

Prøv også at skære ned på de tunge kulhydrater som pasta ris og brød :-).
Og flere proteinrige retter :-).
Gerne fisk, skyr med lidt musli.
Evt til morgenmad - en halv banan most i en skål to æg udover og pisker sammen så det bliver flydende. Og så en tur på panden, så har du en banan pandekage. Smager super godt :-). I den lille ret har du 15 gr proteiner og 16 gr kulhydrater og 223kcal man bliver mæt på en anden måde, og det er lækkert og nemt :-).
Men hold igen med kulhydrater :-).

Sv: Ingen vægttab

Oprettet d. 11-01-2014 kl. 20:03 af

Tak... :D... Jeg har virkeligt manglet sådanne små gode måltider.

Sv: Ingen vægttab

Oprettet d. 12-01-2014 kl. 11:34 af

Ja skære ned på de hurtige kulhydrater og så ligge kalorierne mellem 1200 og 1300 om dagen og ikke indtage så meget om aftenen. Specielt når du ikke rigtigt kan dyrke motion. Pokkers til situation du står i håber operationen har virket :-)har selv tabt 8 kg på den måde over 2 en halv måned. Det er ikke altid nemt, så lidt stædighed er godt a havde med... hel og lykke

Sv: Ingen vægttab

Oprettet d. 12-01-2014 kl. 14:18 af

Hvis man indtager 1300-1500 kcal om dagen, så skal man tabe sig! Der kan dig være tale om en periode hvor kroppen tror den ik får mere at spise og derfor holder på sine depoter. Men det forsvinder igen. Men tror måske du skal blive endnu bedre til at tænke over om du lige hapser et eller andet ind i mellem som IKKE kommer med i kcal beregningerne.... Det kan man jo nemt! Og det løber STÆRKT med kcal! Synes i det hele taget at du kan holde det dernede er godt gået! Tror måske der ligger noget skjult et sted?? Det er IKKE for at være hård/ond/dum... Men nogen gange skal man høre det fra andre før man selv ser det!;-)

Pøj pøj med det hele!

Sv: Ingen vægttab

Oprettet d. 12-01-2014 kl. 15:09 af

Jeg skriver også de små mundfulde med... Hold da op, hvor er der mange kcal. i dem, så dem er der langsomt styr på. Min egen lomme filosofi er, at jeg faktisk ikke anede,at jeg spiste så mange tomme kulhydrater og nu da jeg ved det, ikke har så meget fantasi til putte andet ind istedet for. Så jeg er virkelig virkelig for de ting i har skrevet... Hvor smager den med bananen og ægget godt.

Sv: Ingen vægttab

Oprettet d. 14-01-2014 kl. 12:51 af

Nu skriver du ikke, hvor længe du har været i gang med at tabe dig.

Min erfaring er, at vægttabet går i stå, når man har tabt sig på en meget mager kost i en længere periode.

Jeg har ialt tabt mig 13 kg ved hjælp af Vægtvogternes program, hvor man forsøger at undgå fedt, kulhydrater og spiser mange grøntsager.

Mit vægt tabt gik i stå efter ca 3 mdr og 8 kg. Min egen lommeteori går på at min krop havde vænnet sig til kosten.

Problemet blev løst ved, at Jeg spiste en olie eddike dressing på min frokost salat i 3-4 dage (ca en skefuld af hver). Og så kom det fut i sagerne igen.

Uden at være ekspert. Så tror jeg kroppen går i 'dvale' hvis man holder på med en meget kalorie fattige kost i længere perioder.

Så måske et par dage med lidt flere kalorier, og gerne noget mad det sætter gang i maven, kan være et godt råd?

Sv: Ingen vægttab

Oprettet d. 14-01-2014 kl. 19:50 af

Hej Malene

Jeg har læst om nogle nye forskningsresultater vedr. mandler. Kroppen optager ikke nær så meget af mandlernes fedtenergi som hidtil antaget. Ca. 1/3 mindre end der står på deklarationerne. Pga af nøddernes grove struktur når de dele af tarmene der optager fedt, ikke at optage alt fedtindholdet i mandlerne. Derfor er det også godt at blande mandler sammen med anden kost, da de er med til at mindske det generelle fedtoptag under fordøjelse. Muligvis gælder det for alle slags nødder.
Så lad Dig ikke afskrække ved fedtindholdet i nødder, men spis et par håndfulde fordelt ud på dagen, som mellemsnack eller som en del af et måltid. Det har jeg glæde af under mit vægttab og så er det samtidigt super sund.
Kh carina

Sv: Ingen vægttab

Oprettet d. 17-01-2014 kl. 13:11 af

Hej... Tak for jeres svar, jeg bruger dem.

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.