Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Intet vægttab

Oprettet d. 09-02-2014 kl. 12:07 af

Jeg undrer mig vildt meget! Hvordan kan det lade sig gøre at min vægt stort set ikke flytter sig når jeg kun indtager ca 1200 kcal pr dag. Jeg rører mig ikke meget desværre.... Forser lidt sløv :-( men gør dog ture med hunden i højt tempo hver dag. Det er vildt frustrerende. Jeg har talt kalorier siden 22. januar. I starten tabte jeg lidt hver dag men nu står den stille. Mit ønskede vægttab er mindst 8 kg.
hej fra Tina Marie

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 09-02-2014 kl. 12:27 af

Lidt status om dig, ville måske hjælpe:-)

Alder, højde, vægt, ønskede vægt og hva du evt arbejder med eller får dagen til at gå med.

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 09-02-2014 kl. 14:11 af

Nå ok :-)
Jeg er 50 år. Jeg er 165 cm høj og vejer 69 kg
Jeg har de sidste 8 år taget 15 kg på. min idelle vægt er ca 60. Jeg arb i en kantine og løber rundt de 4 timer jwg er der. Har meget travlt. Ellers er der vist ik så meget at fortælle :-)

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 09-02-2014 kl. 15:56 af , sidst redigeret d. 09-02-2014 kl. 15:57

Hej Tina
Det der hjælper mig er at spise grøntsager hver dag. Allerhelst fra om formiddagen af. Jeg spiser rå gulerødder eller grøntsager fra frostposer hver eneste dag. Jeg spiser gerne 100-150 g om formiddagen det samme til middag og aftensmad. Desuden spiser jeg fisk min 3 gange om ugen. Tun, makrel, laks. Der er meget fedt i fisk og derfor også mange kalorier, men det mætter godt og gør noget rigtig godt for mit vægttab. Desuden prøver jeg at lade være med at spise pasta og ris og hvidt brød.
Jeg kan godt forstå det er træls at vægten ikke flytter sig, men tålmodighed er jo som sagt en dyd. Med 1200 kcal om dagen skal du tabe dig!!. Men kvindekroppen er en underlig størrelse. Jeg oplever også at det i perioder står helt stille og så pludselig en morgen er vægten gået et kilo ned. Jeg håber du kan bruge rådene til noget. Ellers kommer der helt sikkert også gode råd fra nogle andre her på siden.
Pøj pøj og bliv ved!! Det skal nok komme.

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 09-02-2014 kl. 19:51 af

Hej :-)
Tusind tak for svaret.
Jeg tror faktisk det er det der skal til som du skriver. Forbrændingen skal jo i vejret og det kommer den jo kun ved at spise tit og spise mad der sætter den i gang.
Jeg vil prøve at følge dit råd og håbe på et vægttab :-)

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 09-02-2014 kl. 20:16 af

Jeg har et spg. Hvordan foregår fredagsvejning? Er det blot at gå ind og skr mine data ind hver fredag?

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 09-02-2014 kl. 21:20 af

Ja man går bare ind og skriver sine data, når der er en, der har oprettet tråden. Alternativt kan man selv oprette tråden.

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 09-02-2014 kl. 22:46 af

Ok super :-)

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 10-02-2014 kl. 08:09 af

Jeg tror på at man skal finde det mad som øger ens forbrænding. Hos mig er det kaloriefattigt youghurt 40 kcal/100g, æble og citrusfrugter, masser af grøntsager, fisk og kylling, samt masser af motion. Jeg taber mig ca 250 g i ugen og kører på 1500 kcal om dagen i gennemsnit. Håber du finder en metode der virker på dig.

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 10-02-2014 kl. 09:41 af

Ja det håber jeg også. Mit største oroblem er uden tvivl at jeg ikke rører mig nok øv. Jeg spiser også meget fedtfattigt skyr og yoghurt , kylling mv sådet er da et skridt på vejen :-)

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 10-02-2014 kl. 14:03 af

Hej Tina

Jeg har læst dit indslag og sådan som jeg læser det, får du rørt dig godt hver dag.

Jeg tror det er din mad som er synderen. Det er fint at tælle kalorier, men det skal jo også være de rigtige ting man spiser.

Ris, pasta hvidt brød, sukker og fedt er nogle af de ting som du ikke skal spise.

Men Fisk, kylling og fedtfattigt kød er proteinholdige, og er vigtige at få meget af, da det sætter forbrændingen igang.

Og så skal du spise mindst 600g grøntsager og frugt om dagen.

Jeg vil iøvrigt anbefale at du går ind og kigger på nettet omkring sundhed, da du vil finde et hav af oplysninger derinde, så du kan komme videre i dit vægttab.

Held og lykke med det.

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 10-02-2014 kl. 15:52 af

Hej Gitte
Tak for dit svar. virkelig dejligt med tilbagemeldinger på mit indlæg.
Jeg tror også at jeg spiser forkert. Spiser dog magert og en del proteinholdigt mad. Jeg får bare ik nok grønt og andet der sætter forbrændingen i vejret. Det må være der jeg sætter ind.
Jeg måler talje og hofter hver dag og der sker da lidt men som sagt sker der ik rigtig nok.
Motivationen er der dog stadig :-)

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 10-02-2014 kl. 16:12 af

Hej igen

Jeg vil nok ikke anbefale at du måler og vejer dig hver dag, da dette nemt kan give et fordrejet billede af virkeligheden.

Jeg vejer mig en gang om ugen, og måler mig en gang om måneden, og det kan ses.
Jeg taber mig gennemsnitlig 1kg pr uge.

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 10-02-2014 kl. 17:26 af

Nå ok så vil jeg nøjes med fredagene til vejning. mht målningen så er det jo ganske klart at jeg ik kan regne med tallene hvis de måles hver dag. jeg vil følge dit råd og gøre det en gang om md. :-) Jeg lærer ny hver dag..... :-)

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 12-02-2014 kl. 16:20 af

Hej Tina Marie,
Jeg ved hvordan det føles når man ikke taber sig noget trods ihærdige forsøg.
Men sidste år så jeg en udsendelse på DR
om den nye kur ( 5:2 kuren ). Har siden købt bogen og er så småt begyndt! Måske
en mulighed :-)
I programmet "Bitz og Frisk" på DR 1 ( i går d. 11 feb ) havde det en udsendelse om 3 personer som gerne ville tabe sig. Det var en kur som er lavet af Bitz og Frisk. ( kan ses på DR.dk ).
link: http://www.dr.dk/Nyheder/Levnu/Godmad/Artikler/2014/0211180033.htm

På TV2 har der været en udsendelse om de forskellige kure ( DUKAN, 5:2 , protinkuren etc. / 5 forskellige kure ).
5:2 kuren fik bedste karakter..

Men det vigtigste er nok at du ikke kan regne med din vægt( den du vejer dig på )...! Hvis du får flere muskler grundet træning og taber fedt, vil din vægt vise det samme, måske mere. Så dine taljemål
etc ( se på nettet ) viser om du taber dig.
Det er vigtigt du kommer godt i gang - måske er der i dit område et sundhedscenter. Her kan du måske blive vejet på en vægt der viser BMI, fedt, muskel og vand mm. I mit område er der åbent for alle hver mandag.. (anonymt )Måske en ligende ordning findes der hvor du bor.

Og de andre indlæg her er jo bare guld værd.
mvh karsten

Sv: Intet vægttab

Oprettet d. 12-02-2014 kl. 17:55 af

Hej Karsten.
Tusind tak for dit arrangement i mit "problem".
jeg vil prøve at undersøge dine forslag.
Dukan kuren har jeg prøvet for et års tid siden og den virkede. mistede dog gejsten efter tab af omkring 4 kg!!! Har prøvet at starte igen men kan ik nøjes med de madvarer man må få.
Jeg holder modet oppe :-)
Hilsen fra Tina Marie

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.