Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Jeg har lyst til mad hele tiden. Nogle tips

Oprettet d. 17-11-2021 kl. 23:26 af

Jeg har et problem med overspisning, har lyst til mad hele tiden.
Tænker hver gang at det nok ikke skader med noget mere og at jeg tager det dagen efter.
Problemet er jeg siger det hver dag og jeg føler jeg fysisk ikke kan stoppe med altid at skulle have noget i munden.
Nogle tips?

Sv: Jeg har lyst til mad hele tiden. Nogle tips

Oprettet d. 19-11-2021 kl. 03:41 af

Kan ikke tegnsætning undskyld for det

Volume spisning spis så mange grøntsager og andre lav kalorier fødevare du har lyst til bare du ikke tilbereder dem i olie og hvis du ser YouTube så prøv at kigge på greg doucette

Håber det hjalp

Sv: Jeg har lyst til mad hele tiden. Nogle tips

Oprettet d. 24-11-2021 kl. 15:46 af

Spis noget, der kaloriemæssigt er “gratis”, fx små tomater og agurk. Og drik vand, kaffe eller the.

Sv: Jeg har lyst til mad hele tiden. Nogle tips

Oprettet d. 07-12-2021 kl. 20:31 af , sidst redigeret d. 07-12-2021 kl. 20:31

intermittent fasting, prøv at se på den app der hedder zero og læs om det på nettet, det er efter min mening det bedste værktøj til at styre “cravings” / konstant sult, evt læs om low carb diet og se om det hjælper hvis du begrænser kulhydrater en smule, så din krop vænner sig til at bruge fedt som brændstof. Alt overståede har hjulpet mig med at “løse” samme problem stilling

Sv: Jeg har lyst til mad hele tiden. Nogle tips

Oprettet d. 15-01-2022 kl. 21:15 af

Den nemme vej. Keto; dvs undgå al kulhydrat 10 dage, værsgo

Sv: Jeg har lyst til mad hele tiden. Nogle tips

Oprettet d. 11-04-2022 kl. 08:11 af

Spis gulerødder og få hjernen til at lave noget som distraktion fx at gå en tur med en podcast. Jeg kombinerer de to ting og det virker for mig. De første 2-3 uger var dog lidt stride at komme igennem fordi jeg bare var vandt til at tage noget guf fra skabet eller spise chips om aftenen

Sv: Jeg har lyst til mad hele tiden. Nogle tips

Oprettet d. 12-08-2022 kl. 10:51 af

Hej, jeg så på tv at der blev talt godt om mindfulness, er selv lige startet på en livsomlægning, og kender alt til problemet, men det hjælper mig at “mærke” maden, tænke over at jeg spiser ( i stedet for bare at spise på automatik), dufte maden og se maden ( masser af farver i maden), alt det gør at vi føler os mætte i længere tid, da hjernen bedre registrere at nu er der indtaget føde.

Dette virker hos mig prøv det. 🌸

Sv: Jeg har lyst til mad hele tiden. Nogle tips

Oprettet d. 01-09-2022 kl. 00:29 af

jeg laver en Greenie hver dag og har tabt mig 20 kg.Greenie mætter godt og er sundt.Greenie er blende grønsager jeg drikker det hver dag held og lykke

Sv: Jeg har lyst til mad hele tiden. Nogle tips

Oprettet d. 19-09-2022 kl. 15:16 af

Det enes der hjælper har faste madtider morgen, middag og aftensmad, og drik kold vand når man lyst til at spise udenfor tiderne, så hjernen finder ud ad der er ikke nogle at mad at få før spisetiden. En 14 dage har man fået det bedre, og husk mellem jul og nytår federe ikke, med mellem nytår og jul feder.

Sv: Jeg har lyst til mad hele tiden. Nogle tips

Oprettet d. 16-11-2022 kl. 08:32 af

...børst tænder og drik et glas vand hver gang du trænger til noget spiseligt. Det distraherer, man har ikke lyst til at spise, lige når man har børstet tænder og vandet kan være en hjælp, da det ofte er tørst, der får en til at tro, at man er sulten.

Sv: Jeg har lyst til mad hele tiden. Nogle tips

Oprettet d. 01-02-2023 kl. 01:43 af

Jeg drikker et stort glas vand , og hvis det ikke hjælper mig, så tager jeg lidt nødder , eller et styk frugt .

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.