Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Jeg spiser for meget

Oprettet d. 12-11-2011 kl. 17:08 af

Hej Alle ! :)
Jeg har det med at spise alt for meget, enten til aftensmad eller ved eftermiddagstid lige inden aftensmaden. Jeg ved at hvis jeg vil tabe mig skal jeg spise mindre portioner, men hvis der er noget der smager godt kan jeg simpelthen ikke lade vær...
Jeg spiser nogen gange så meget at det gør ondt...
Jeg håber i har nogen råd eller ideer til hvordan jeg kan få mig selv til at spise mindre.

- Jeg har prøvet at sige til mig selv at jeg kun må tage én gang og kun et stykke kød og to kartofler, men så bliver jeg sulten så hurtigt efter også fordi jeg spiser meget hurtigt og nyder ikke rigtig maden...

HJÆLP!

Sv: Jeg spiser for meget

Oprettet d. 12-11-2011 kl. 17:38 af

Sørg for ikke at lave mere mad end du må spise, har selv haft svært ved at styrer det, når jeg har lavet en stor portion - jeg bor alene og så har det i hvert faldt været svært, når jeg har lavet mad til 2 dage ikke og komme til at spise det hele på en dag.

Sv: Jeg spiser for meget

Oprettet d. 12-11-2011 kl. 17:56 af

et godt råd er måske at bruge en mindre tallerken, for når tallerkenen er fuld, så virker måltidet større for øjnene/hjernen, og den kan "snydes" til at tro den spiser meget

Sv: Jeg spiser for meget

Oprettet d. 16-11-2011 kl. 20:05 af

Drik masser af vand, hvis man er tørstig kan kroppen godt forveksle det lidt med sult, og er maven fyldt så spiser man ikke så meget...

Sv: Jeg spiser for meget

Oprettet d. 17-11-2011 kl. 11:50 af

Jeg havde for nogle år siden et vægttab på 20 kg, og det lykkedes udelukkende fordi jeg drak et stort glas ISKOLDT vand FØR jeg begyndte at spise noget og igen EFTER jeg havde spist min portion - Det gjorde mig simpelthen hammermæt. Måske skulle du prøve dette?

Jeg har nemlig det samme problem som dig - smager det godt, losser jeg bare ind i gabet til jeg får ondt i maven :/

Håber det råd virker :)

Sv: Jeg spiser for meget

Oprettet d. 19-11-2011 kl. 22:34 af

Tusind tak for svarene :-)
Jeg vil helt sikkert prøve det !

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.