Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Juleaften og mad?

Oprettet d. 30-11-2011 kl. 14:01 af

Hej hej!
Når nu jeg er på en kost hvor jeg får ca. 1500 kcal om dagen, gør det så det store at jeg "spiser igennem" juleaften, da det også er min fødselsdag den dag, og jeg ved der kommer masser af god mad dagen igennem? - Jeg vil jo gå direkte tilbage til min normale kost hvor jeg tæller kalorier dagen efter, men jeg vil bare være sikker på jeg ikke ødelægger det hele ved at nyde den dag fuldt ud?
- Mvh. Simone

Sv: Juleaften og mad?

Oprettet d. 01-12-2011 kl. 09:57 af

Hej :)
Min personlige holdning er i hvert fald at til begivenheder som jul og fødselsdage, eller hvis man nu skal til et bryllup eller sådan noget, så man gerne selv unde sig det.
Selvfølgelig skal man være lidt opmærksom hvis man nu har mange fødselsdage i en periode eller sådan, men lige netop med juleaften synes jeg at det er helt okay :)
Jeg har i hvert fald tænkt mig at bare glemme alt om at tælle kalorier, og bare nyde dagen fuldt ud.
Og jeg ved heller ikke hvor meget skade det gør. Okay, man har en dag hvor man får ekstremt mange kalorier, så man taber sig i hvert fald ikke så meget som man plejer i den uge, men hvis man alle andre dage gør som man plejer er det jo begrænset hvor stor skaden er?
Så jeg vil sige: go for it, og und dig selv en "fridag" fra kallorietælleriet :)

Sv: Juleaften og mad?

Oprettet d. 03-12-2011 kl. 18:13 af

Selvfølgelig skal der være plads til julemad! Du kan jo evt. løbe en tur om morgenen, trave en lang tur eller hvad, der nu passer dig bedst, så du har lidt gang i systemet. Det hjælper i hvert fald for mig - ellers bliver jeg overfyldt på nul komma fem! Det er et overbrugt say, men helt ærligt: Det er ikke, hvad vi spiser mellem jul og nytår, der gør os tykke, men hvad vi putter indenbords mellem nytår og jul! Min tilgang er i hvert fald: Motioner og nyd det!!

Sv: Juleaften og mad?

Oprettet d. 04-12-2011 kl. 11:25 af

Jeg har planlagt en halv fridag juleaften, med ved af erfaring at jeg bliver rigtig dårlig hvis jeg ikke tænker mig lidt om og går uden om de alt for fede fødevarer og for rørt mig lidt om formiddagen d. 24 og d. 25.
Ellers er der ingen fridag for mig. SKAL være under 84 kg d.25/1 da jeg skal starte IVF, så motivationen er i top :)
Et glas champagne nytårsaften skal der dog også være plads til :)

Sv: Juleaften og mad?

Oprettet d. 07-12-2011 kl. 00:08 af

Det er jo helt op til dig selv, bare pas på du ikke bliver dårlig.
Jeg er på ca 1000 kcal om dagen og ingen fed mad overhovedet, grønsager og protein hver dag, så da jeg spiste et stykke kage til en fødselsdag for 14 dage siden, blev jeg vildt dårlig og havde kvalme i to dage - ikke rart.
Glædelig jul og tillykke med dagen :-)

Sv: Juleaften og mad?

Oprettet d. 08-12-2011 kl. 22:53 af

Jeg synes det er i orden at spise som man lyster på dage, såsom juleaften og fødselsdage.
Bare du lover at passe på, for når man normalt spiser en kost uden alt for meget fedt, få kalorier og ikke voldsomt store mængder mad, har har kroppen det med at sige fra, særligt maven, og synes det ville være synd for dig hvis du sad på wc hele aftenen.

Men håber nu du får en god jul og fødselsdag, uden dårlig samvittighed :)

Sv: Juleaften og mad?

Oprettet d. 13-12-2011 kl. 14:02 af

Jeg har hørt at hvis du plejer at spise under de 1500 kcal hver dag, så gør det ikke noget at have en dag hvor du spiser helt vildt usundt, da kroppen alligevel ikke kan nå at optage det dårlige eller for den sags skyld det gode...
Så at du spiser igennem juleaften ville ikke komme til at skade overhovedet. :-)
Nyd at du endelig har en undskyldning for at spise :-)
Men husk så at komme tilbage til kalorietælleriet bagefter.
Glædelig jul !

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.