Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Kalorieindtag for højt!

Oprettet d. 01-05-2011 kl. 12:38 af , sidst redigeret d. 01-05-2011 kl. 12:50

Hej alle! Jeg har svært ved at få mit kalorieindtag reduceret til under 2000 om dagen (mit ideelle indtag er: 1565 kalorier / 6550 kilojoule om dagen).. Derfor ville jeg gerne undersøge hvordan en normal daglig kost ser ud for jer, som er i fuld gang med jeres vægttab.
På forhånd tak!

Sv: Kalorieindtag for højt!

Oprettet d. 01-05-2011 kl. 19:22 af

Hej!

Det aller bedste trik er at dyrke så meget motion som muligt... Det giver lidt ekstra plads til at spise sig mæt.

I forhold til kost så holder jeg mig så vidt muligt væk fra brød (af alle slags), spiser måske kun 1 eller 2 skiver fuldkornsrugbrød om dagen, og "aldrig" hvidt brød. Brød er ofte den store synder i regnskabet (og dette gælder ALLE former for brød).

Personligt spiser jeg meget kød, frugt og grønt. Og så holder jeg mig så vidt muligt til mad som max ikke har ret meget over 100 kcal pr. 100 gram (en god tommelfinger regel.).

En almindelig dagskost for mig har jeg beskrevet i et andet indlæg i en tråd jeg selv startede som hedder noget med at jeg har nået mit mål.

Jeg har selv levet på 1500 kcal i over 2 måneder, det er ikke altid lige sjovt, men det virker. Tabte over 1 kg. om ugen.

Held og lykke med det

Sv: Kalorieindtag for højt!

Oprettet d. 02-05-2011 kl. 18:07 af

Tak for svaret, det er helt sikkert en stor hjælp som jeg vil benytte mig af. Det forbavser mig lidt at selv det groveste brød også indeholder for mange kalorier, så det kan være at det ville gøre underværker at have den i baghobedet, jeg krydser fingre.. Men endnu engang tak for svaret, og mange gange held og lykke til dig også!

Sv: Kalorieindtag for højt!

Oprettet d. 03-05-2011 kl. 08:52 af

hejsa Henriette

jeg tilslutter mig også at man skal dyrke al den motion man kan komme i nærheden af !!! personligt har jeg købt mig en motionscykel, som jeg cykler 15 km på pr dag !! det giver ca 500 kcal som jeg "kan bruge" ekstra :)
desuden tænker jeg rigtig meget over hvad jeg putter i munden. morgenmad består af havregryn, som virker meget mættende i lang tid.. om middagen drikker jeg en portion nupo og lidt senere kan jeg godt lide at tage en knorr kop med en anelse nudler i :) om eftermiddagen spiser jeg et stykke frugt, når maven begynder at slå knuder og om aftenen spiser jeg som resten af familien, altså bare en mindre portion og en masse grønsager !! efter kl 19 spiser jeg IKKE mere... Desuden lever jeg efter devisen !! man behøver ikke at være mæt hele tiden, man dør ikke af sult i selvom maven rummler lidt :):) held og lykke med det :)

jeg kan fortælle at jeg har tabt næsten 12 kilo på 2 måneder.

hilsen Camilla39

Sv: Kalorieindtag for højt!

Oprettet d. 03-05-2011 kl. 09:26 af

Jeg spiser dagligt
morgen
1 portion havregryn 80 gram m lidt sukker
middag
2 hele skiver rugbrød uden smør med kødpålæg
frugt
1 sodavandsis (50 cal)
aften
alm aftensmad på en lille tallerken og
kun en portion

motion 3 gange om ugen

taber ca 0,5 kg om ugen
2 kilo pr måned

Hilsen S

Sv: Kalorieindtag for højt!

Oprettet d. 23-05-2011 kl. 19:10 af

Jeg er lige startet men motoion er godt, men HADER at svede, der er det en god ide at svømme, hos mig er der morgen svømming fra 6.30 og frem til 09.00, der sveder man ikke, og tillige er det godt, for dårlig ryg, ben, arme. jeg kan af dårlige arme ik svømme særligt langt, ca 20 min.
Men jeg har det super godt derefter, og det giver lidt ex. mad.

Sv: Kalorieindtag for højt!

Oprettet d. 06-07-2011 kl. 21:10 af

Jeg er lige startet op her for 6 dage siden og har tabt 2 kg indtil videre. Jeg indtager max 1140kalorier om dagen. Min daglige kost ser ofte ud på følgende måde (aftensmad svinger dog en del):

Morgen:
yoggi youghurt 120 g = 96kcal
Havregryn 11g = 37kcal

Middag:
1 glas Mælk 181g = 72kcal
1 stk.Gulerod 76g = 29kcal
2 skiver Peberfrugt 36g = 11kcal
1 stk. Knækbrød 12g = 41kcal

Mellemmåltid:
Jordbær 167g = 67kcal.
1 skive sandwichrugbrød 43g = 95kcal

Aften:
Meget forskelligt hvad jeg spiser. I dag har jeg fx fået lasagne m. laks og spinat. Vejer alle ingredienser og det ser således ud:
Spinat 55g = 14kcal
Løg 25g = 11kcal
Laks 150g = 266kcal
Fuldkornspastaplader 40g = 132kcal
Revet cheddarost 25g = 101kcal
Morney sauce 14% 150g = 255kcal

Tilbehør:
Rå agurk 56g = 6kcal
Rå peberfrugt 52g = 16kcal
Rå gulerod 76g = 29kcal

Grøntsasger giver generelt ikke særlig mange kalorier i forhold til vægten, så dem prøver jeg at spise til alle måltider på nær morgenmad. Desuden drikker jeg masser af vand, gerne et stort glas inden hvert måltid, da det også giver lidt mæthedsfornemmelse. og ja så dyrker jeg en smule motion :) Bruger en skridttæller, så jeg kan se hvor meget jeg har forbrændt i løbet af en alm. hverdag hvor jeg går rundt derhjemme og gør rent, vasker tøj, ordner have osv :)

Sv: Kalorieindtag for højt!

Oprettet d. 13-07-2011 kl. 00:45 af

Nu er jeg kun lige gået igang her idag, så har ikke nogen "madplan" endnu, men hvis du virkelig føler du er ved at dø af sult, så drik en masse vand! også inden du spiser måltider, bare drik, drik drik! for der tager toppen af sulten, og gør så du ikke kan spise så meget. og hvis du føler du bare ikke kan drikke mere vand den dag, for du bare træt af det, kan du jo drikke en tynd saftevand med lavt kalorie indhold, men det skal jo bare skrives med ind.
Held og lykke med det!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.