Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Kalorier indtagelse og forbrænding

Oprettet d. 03-07-2020 kl. 20:10 af

Hej
Jeg har på nettet udregnet mængen af kalorier jeg skal indtage dagligt for at oprethold min nuværende vægt, samt den mængde jeg skal indtage for at tabe mig 0.5 kg om ugen. Jeg ved godt at man siger at man skal forbrænde flere kalorier end man indtager for at tabe sig, men hvis jeg indtager en mængde kalorier som ligger under den mænge jeg skal indtage for at opretholde min nuværende vægt og forbrænder størstedelen af dem vil jeg så stadig tabe mig? Eller skal jeg være i kalorieunderskud?

Sv: Kalorier indtagelse og forbrænding

Oprettet d. 12-07-2020 kl. 08:28 af

Hej,

Hvis du indtager færre kalorier end din krop skal bruge vil du tabe dig. Der er mange fine udregninger, men en af de mere tommelfingeragtige er at du skal bruge 30kcal x din vægt (eks. 80kg x 30=2400kcal dagligt) for at opretholde din vægt. Hver gang du spiser under det vil du tabe dig. Du skal "spare" 7000 kcal for hvert kilo du vil tabe. Så hvis du feks kun spiser 1200 kcal pr dag har du så sparet 1200 kcal pr dag (i forhold til de 2400kcal) Dvs. at du teoretisk vil tabe 1kg på 5,8 dag. Så som det hurtige svar er, så taber du dig når du kommer i kalorieunderskud i forhold til din krops forbrug af kalorier. Held og lykke!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.