Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Kalorietæller - Realistisk?

Oprettet d. 01-09-2015 kl. 17:00 af

Hej alle sammen!
Jeg oprettede mig her i dag på hjemmesiden, for at holde lidt øje med mit kalorieindtag, nu hvor jeg er flyttet hjemmefra. Jeg må indrømme jeg er lidt skeptisk. Her efter at have indtaget min aftensmad og fratrukket min motion (cykel til og fra studie, samt en lille løbetur), står der at jeg stadig kan indtage over 1700 kalorier i dag, og det endda med det forbehold at jeg skal tabe mig 16kg inden jul (et okay stort mål hvis I spørger mig).

Virker det realistisk?

Sv: Kalorietæller - Realistisk?

Oprettet d. 02-09-2015 kl. 08:10 af

Hej.
Min erfaring er at hvis jeg holder mig til det beregnede kalorieindtag - uden at trække motion (3-500 kcal) fra - passer vægttab i gennemsnit meget godt med målsætning/beregning.

Sv: Kalorietæller - Realistisk?

Oprettet d. 04-09-2015 kl. 05:51 af

Tommelfinger regel...
For hver 100kcal du er i underskud pr dag, taber du dig 100gr pr uge.

Og sund fornuft... Har du cyklet 4 timer og brændt 4000kcal af, så bare spis!!
Men har du brændt 4-600kcal af, og ik føler dig vild sulten, så glem de tal den skriver.

Jeg er selv ret stor, og de dage hvor jeg brænder 500-1000 kcal af, spiser jeg MAX 2000kcal
Og 1500kcal på alm dage.

Sv: Kalorietæller - Realistisk?

Oprettet d. 08-09-2015 kl. 09:18 af

Jeg er begyndt at ignorere motionsforbrænding, og så blot fokusere på kosten. Det virker til at hjælpe - vægten falder i hvert fald!

Sv: Kalorietæller - Realistisk?

Oprettet d. 17-09-2015 kl. 09:33 af

Jeg har det også med at trække motionen fra i mit kalorie indtag. Men fandt ud af henad vejen at hvis jeg havede svedt 400 kalorier af i en træningssession, så skal der kun trækkes 300 kalorier fra. Det er fordi at der forbrændes kalorier i hviletilstand. Det er en tommelfingerregel, jeg er løbet over den, på flere af de profesionelle coaches hjemmesider.

Man skal træne rigtig meget for at forbrænde kalorier - og selvfølgelig skal kroppen røres. Men ved store vægttab skal der være styr på kosten.

1 kg vand, muskelvæv, fedt m.m = - 7000 kalorier

1 kg rent fedt = - 9000 kalorier.

Jeg har kæmpet med vægt i mere end 25 år, og det er en øjenåbner for mig hvor meget 1 kg er i kalorier og hvor meget motion der skal til for at forbrænde det.

Det er sejt at der er så mange der der arbejder med deres vægt, for det er helt klart nemmere at lade vær.

:O)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.