Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Kan det passe?

Oprettet d. 04-01-2012 kl. 18:51 af

Hej:)

Jeg er en 15-årig, kraftigt bygget pige, der gerne vil gerne tabe sig to kilo, og derfor har jeg skåret ned på maden. Jeg vil gerne tabe dem hurtigt, og derfor kiggede jeg herinde. Det viste sig, at hvis jeg vil tabe dem på 2 uge, skulle jeg holde mig inden for 881 kcal om dagen. Umiddelbart virker det jo ikke som så meget, men jeg har overhovedet ingen problemer med det, og det undrer mig lidt.

Min kost ser nogenlunde sådan ud:

Morgenmad:
100 g. yoghurt/80 kcal
12 g. rosiner i/36 kcal

Frokost:
70 g. Galiamelon/28 kcal
100 g. æble/45 kcal
10 g. ananas/6 kcal

Eftermiddag:
6 g. Wasa kanel runde knækbrøb/23 kcal
35 g. Halls/80 kcal

Aftensmad:
300 g. Knorr tomatsupper/102 kcal

Sen aften:
Et æble/45 kcal ca.

Hvad gør jeg forkert? I dag(det jeg har spist i dag, er det jeg har ramset op) har jeg ikke fået mælk endnu. Jeg regner med at drikke 250 g. mælk, med 35 kcal pr 100 g.
Som I kan se, giver dette ikke meget mere end ca. 500 kcal:)

Så har jeg gået = -100 kcal.
Er lidt inaktiv, da jeg lige har fået lavet en navlepiercing i går, og er meget hysterisk med at belaste den for meget^^

Sv: Kan det passe?

Oprettet d. 05-01-2012 kl. 20:24 af , sidst redigeret d. 05-01-2012 kl. 20:42

Kære CilleLangballe
Du spiser alt for lidt mad og det er usundt.

Du er der, hvor jeg selv var for mange år siden.

Du er ved at starte en Yo-Yo vægt dvs. at du taber dig for derefter at tager det samme på igen og måske mere.

Hvis du ikke får et sundt spisemønster vil dette Yo-Yo mønster fortsætte hele dit liv, med risiko for at få ødelagt dit stofskifte.

Jeg har selv fået det ødelagt og det kræver en behandlingen med medicin hver dag resten af livet.

Jeg vil gerne råde dig til at spise en sund kalorie fattig kost med indtag af få kulhydrater men meget kød som er proteiner, og det styrker musklerne.

Derefter skal du i gang med at få noget motion, det kan du ikke undgå. Uanset hvad du hører og læser så er motionen vejen til at kunne styre sin vægt.
Det er fordi det giver størrer muskler som giver dig en størrer forbrænding og det vil igen sige du kan tillade dig at spise mere uden at tage på.

For ikke at virke "Hellig" kan jeg fortælle, at jeg ikke selv kan fordrage at dyrke motion men jeg gør det og det bliver bedre og bedre for hvergang jeg er afsted.

så læs om kost, find det mad du kan lide og beregn det herinde. hold den kalorie mængde så skal du nok holde din slanke linie uden slankekure.
knus sonny2011

Sv: Kan det passe?

Oprettet d. 05-01-2012 kl. 22:26 af

Jeg kan kun alt for godt forstå at du synes det er let at holde dig inden for de anviste kalorier,jeg har selv tænkt det samme, men kan ikke se hvor det er galt regnet ud. Og mht motion så bare lav lidt, du vil takke dig selv for det en dag hvor du ikke kan holde det lave kalorietal, så kan en lille løbe tur på 30 min let tjene dig 400 kalorier. Knus og held og lykke

Sv: Kan det passe?

Oprettet d. 06-01-2012 kl. 18:58 af

Jeg dyrker rigtig meget motion - fitness hver anden dag:) Holder bare en lille pause lige nu.

Med hensyn til den der "yoyo" effekt... Kan jeg ende med at tage mere på? For det vil jeg ikke!

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.