Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

Kan ikke tabe mig!

Oprettet d. 14-02-2012 kl. 12:50 af

Hej! Da jeg gerne vil se godt ud til sommer og ikke skamme mig når jeg har bikini på har jeg bestemt mig for at tabe mig. Jeg startede for 4-5 dage siden og syntes helt bestemt at jeg har gjort det godt. Jeg spiser meget mindre end jeg plejer og jeg har hver dag lavet noget styrketræning på ca. 15-20 min. Derudover har jeg også enten gået langt, løbet eller andet hver dag. De første par dage tabte jeg mig en lille bitte smule, men nu er jeg begyndt at tage på! Jeg arbejder hårdere nu end da jeg lige startede, men alligevel tager jeg bare på!

Sv: Kan ikke tabe mig!

Oprettet d. 14-02-2012 kl. 19:46 af

for det første, vej dig kun en gang om ugen,der er udsving i væskebalance,der hurtigt kan betyde +- 1 kg,det giver lidt færre skuffelser.
når du begynder at træne mere end du plejer, kan det være svært at tabe sig i starten og 4-5 dage er ikke meget at bedømme din indsats på.
jeg har selv startet med at koncentrere mig om kosten og kun en lille smule mere cardio træning, det virker, men kræver man holder sig til det daglige kalorieindtag.

god vind.

Sv: Kan ikke tabe mig!

Oprettet d. 14-02-2012 kl. 21:50 af

Hej. Jeg har også holdt mig til kallorietælleren og tabte mig ca 3 kilo på lidt over en uge. Jeg har ikke gået til træning. De sidste dage har jeg dog ikke tabt mig men tror det kommer igen da det første er vand.Jeg er sat til at måtte indtage 1800 kcal i døgnet.Har overholdt det.Man kan næsten ikke spise 1800 kcal hvis man spiser det rigtige.Men der er heller ikke ret meget plads til noget usundt hvis man ikke skal komme i vitaminunderskud. Så du skal bare blive ved og så skal der nok komme gang i dit vægttab.Så bare på med handsken.

Sv: Kan ikke tabe mig!

Oprettet d. 15-02-2012 kl. 14:11 af

Du skal huske på at når du træner opbygger du muskelmasse, her er massefylden større end ved fedt på kroppen.

Så mit råd er, skru ned for træningen, og sats istedet på decideret diæt. Når du så har høvlet nogle kilo af kan du skrue op for træningen.

Du kan stadig motionere, men den kan gøre ved stille motion så som nogle ture i den friske luft, men i gå-tempo.

Held og lykke, og husk det er ikke vejningen hver dag som betyder noget, men udviklingen over uger. Jeg vejer mig selv hver dag, men jeg ved også der kan være udsving, derfor er det mere vigtigt for mig hvad vægten siger hver mandag morgen fremfor hver morgen. Og hvis jeg kan se at vægten falder hver uge er jeg tilfreds.

Sv: Kan ikke tabe mig!

Oprettet d. 16-02-2012 kl. 22:25 af

Jeg ville ikke lytte til rådet over mig. At anbefale ikke at træne er direkte åndsvagt. Ja muskler vejer mere end fedt, de fylder også mindre. Så et kilo muskler vil være mindre end et kilo fedt. så træn løs, det kan give en lille vægtforøgelse i starten, men selv hvis din vægt står stille, vil træningen betyde du får en mindre krop.

Sv: Kan ikke tabe mig!

Oprettet d. 17-02-2012 kl. 09:45 af

tror at atreus har ret, motion er godt for både gejst og krop, det hele bliver strammet lidt op.
vh T

Sv: Kan ikke tabe mig!

Oprettet d. 18-02-2012 kl. 14:09 af , sidst redigeret d. 18-02-2012 kl. 14:10

jeg startede kur i mandags og har tabt 1½ kg - jeg går i motionscenter 2 gange ugentligt a 1 timer med styrke og kredsløbsmotion - desuden har jeg en motionscykel herhjemme, hvor jeg har cyklet 1 time også. Jeg må indtage 1800 kalorier dagligt og har samlet set ikke brugt dem alle på disse 5 dage. Så jeg tror på, at det gælder om at være rimelig præcis med målingen af maden, så ryger der kilo at sidebenene. For et år siden tabte jeg 15 kg uden at tælle kalorier, men med kostomlægning og motion (cykling og traveture). Jeg har holdt vægten siden sidste forår, og nu er jeg klar til at tage en omgang igen - og det virker.

Sv: Kan ikke tabe mig!

Oprettet d. 20-02-2012 kl. 11:36 af

Jeg kender din frustration - at man ikke kan se det på vægten, når man gør en stor indsats med både indtaget af kalorier og forbrændingen.

Men fortvivl ikke - så længe du er sikker på, at du indtager færre kalorier end du forbrænder, så skal din krop nok ændre sig - også selvom du ikke kan se det på vægten.

Fedt omdannes til muskler - 1 KG muskler fylder noget mindre end 1 KG fedt - derfor kan du krop sagtens blive mindre selvom du ikke kan se forskel på vægten.

Jeg vil give et eksempel fra min egen hverdag, hvis du kan bruge det til noget ...

Jeg er normalt det man vil kalde i god form. Løber normalt 8-10 km hver 2-3 dag - og har normalt heller ikke det store behov for vægttab. Har altid holdt godt øje med min vægt fordi jeg tidligere i mit liv har været overvægtig.

MEN ..... i slutningen af november måtte jeg stoppe med at løbe p.g.a. en knæskade, som jeg er blevet opereret for, hvorfor jeg har været 100% inaktiv i 1½ måned. Min livsstil er uændret, dvs jeg indtager hverken flere eller færre kalorier - jeg forbrænder bare ikke så mange.

Der er markant forskel på figuren. Jeg har fået mave, lår, hage o.s.v. og tøjet strammer. Det paradoksale er, at jeg faktiske vejer et lille kg MINDRE end da jeg løb - men jeg kan se på kroppen - og mærke på tøjet at omfanget af figuren er noget større.

Omvendt tabte jeg mig heller, da jeg begyndte at løbe meget, i sin tid - men jeg kunne se på lår, talje o.s.v. at jeg blev mindre, selvom vægten ikke viste forskel.

Derfor - du kan ikke nødvendigvis se det på vægten. Hold fast og du vil kunne se resultaterne. Giv det tid og sæt dig evt. nogle delmål undervejs.

Det kræver selvfølgelig at du er opmærksom på at du indtager færre kalorier end du forbrænder. Det er utroligt let at indtage kalorier - og det tager lang tid at forbrænde samme antal ved motion. Du skal dyrke motion i ret lang tid for at forbrænde kalorier som kan indtages på få sekunder :-)

Held og lykke med projektet. Det skal nok lykkedes :-)

Sv: Kan ikke tabe mig!

Oprettet d. 24-02-2012 kl. 23:17 af

Ja det kan være frustrerende ikke at kunne se resultater på vægten, hvis man føler man kæmper rigtig hårdt, men din krop skal lige vænne sig til denne nye livsstil før du kan se de virkelige resultater. Det lader til at du indtager det rigtige og i rigtige mængder, samtidig med at du også dyrker motion, så hvis du bare holder modet oppe, er jeg sikker på, at du nok skal se resultater snart!
Held og lykke!:)

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.