Ikke logget ind [Log ind] [Ny bruger]
Facebook Twitter

LCHF Den fedeste måde at spise på!!

Oprettet d. 25-04-2012 kl. 17:00 af

Vil lige gøre lidt reklame for en måde at spise på som ikke er en slankekur! men generel livsstils ændring og det handler mere om hvordan man kan blive sund, tabe sig uden at føle sult. det lyder for godt til at være sandt. Men jeg har selv brugt metoden i det meste af mit vægttab på snart 40 kilo.
Det går kort og godt ud på at man spiser fedt, grøntsager uden stivelse, kød og fede mejeriprodukter.
I sverige er det en godkendt metode at behandle diabetikere, hjertepatienter.
Go læsning!

http://www.kostdoktorn.se/lchf/

Sv: LCHF Den fedeste måde at spise på!!

Oprettet d. 08-05-2012 kl. 12:42 af

Det lyder lidt Atkins-agtigt, ud fra min overfladiske skimning. På en måde virker dette lige så fanatisk og besværligt som alle mulige andre diæter, der er baseret på udelukkelse og grovmængder af bestemte fødevarer.

Jeg er ikke helt med på den om de mættede fedtsyrer - vil også gerne have passage i min kranspulsåre om et par år. Jeg tror også, at der skal være komplekse kulhydrater i en diæt for at virke og give os brændstof til hjerne og muskler - og at der skal være plads til en is eller et (lille) stykke kage en gang i mellem for hyggens og velværets skyld.

Jeg spiser Høj protein (min 350 g. kød pr dag), Lav kulhydrat (max. 120 g. brød og 120 g. kartofler/60 g. ris, pasta o.l.), ad libitum rå ell. dampede grønsager, 10 mandler. Indenfor denne ramme er der uanede variationsmuligheder.

I øvrigt er min filosofi: Gik det galt ved dette måltid, bliver det næste bedre!

Sv: LCHF Den fedeste måde at spise på!!

Oprettet d. 08-05-2012 kl. 12:47 af

Vil i øvrigt gerne se dokumentation for denne påstand:

"I sverige er det en godkendt metode at behandle diabetikere, hjertepatienter"

Tilføj svar

Du skal være logget ind for at kunne deltage i debatten.